Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 23:37

Het "ik heb een hele erge reactie gehad op de eerste vaccinatie en mag daarom geen tweede"  kan ook naar het rijk der fabelen/smoezen in veruit de meeste gevallen:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211119_93698187

Hetvrijewoord schreef op 19-11-2021 om 23:37:

Het "ik heb een hele erge reactie gehad op de eerste vaccinatie en mag daarom geen tweede" kan ook naar het rijk der fabelen/smoezen in veruit de meeste gevallen:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211119_93698187

Dat roep ik hier al de hele tijd: er zijn nauwelijks medische uitzonderingen. Er zijn wel heel veel bangeriken en mensen die zichzelf belangrijk vinden, maar die kunnen over het algemeen allemaal gevaccineerd worden, zij het - heel soms - in aangepaste vorm.

En die krankzinnige rellen in mijn stad vanavond hebben me alleen maar meer versterkt in mijn sterke voorkeur voor een 2G-samenleving. Hoe heerlijk zou het zijn om al die idioten niet meer tegen te hoeven komen! Geef ze allemaal maar een levenslange lockdown - of totdat ze zich hebben laten vaccineren (al gun ik ze al bijna ook dat vaccin niet meer).

Sun.lover schreef op 19-11-2021 om 23:27:

[..]

Binnenkort is er toch geen plek meer voor ze in de ziekenhuizen, krijgen ze als beloning de eeuwige vrijheid.

Maar gevaccineerde mensen die vanwege andere zaken naar 't ziekenhuis moeten hebben door die antivax-wappies ook geen bed. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-11-2021 om 23:51

Athan schreef op 19-11-2021 om 23:41:

[..]

Dat roep ik hier al de hele tijd: er zijn nauwelijks medische uitzonderingen. Er zijn wel heel veel bangeriken en mensen die zichzelf belangrijk vinden, maar die kunnen over het algemeen allemaal gevaccineerd worden, zij het - heel soms - in aangepaste vorm.

Klopt, het is maar een heel selectief groepje mensen waar dat voor geldt. Over het algemeen vooral niet die groep mensen die zich druk maken over 'het recht' om vooral niet te vaccineren. Dat is totaal niet in hun belang.

Athan schreef op 19-11-2021 om 23:41:

[..]

Klopt. Zoek het maar op. Ik heb zelf meerdere keren trombose gehad, maar wel met AZ gevaccineerd. Zelfs de APS patiënten (meeste risico op trombose) is aangeraden om zich te laten vaccineren.

Hetvrijewoord schreef op 19-11-2021 om 19:54:

[..]

Misschien niet je intentie maar best een nare toon naar deze forummer.

Ik vind het te prijzen dat iemand zijn mond opentrekt, ergens voor staat, óók als je misschien helemaal niets gaat bereiken.

Maar wel wat in jouw straatje past, anders niet.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-11-2021 om 00:15

Pilatespas schreef op 20-11-2021 om 00:04:

[..]

Maar wel wat in jouw straatje past, anders niet.

Je eist dat er geen inhoudelijk weerwoord op je wappie uitspraken komt, tja dat is dan toch een geval van pech hebben voor jou lijkt mij zo.

Met je 'experimenteel vaccin' onzin. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-11-2021 om 00:27

Sun.lover schreef op 19-11-2021 om 23:07:

volgens Diederik zijn de rellen in Rotterdam kinderspel bij wat ons staat te wachten als code zwart in werking gaat. Dan zal het leger de ziekenhuizen moeten gaan beschermen.

Waarom plaats je dit soort berichten? Wil je paniek zaaien? Ja, het is te druk in de zorg. Er moeten behandelingen worden uitgesteld. Dat wil je niet. 

Maar nee, code zwart daar zijn we nog lang niet. Het aantal corpatiënten op de ic groeit al weken, maar wel heel licht. Zo'n drie per dag. Op deze manier duurt het nog zo'n 200 dagen totdat we in de buurt komen bij de grenzen van de ic (als je uitgaat van wat de ziekenhuizen zelf zeggen, volgens het miniserie kunnen er nog 400 bedden bij). 

Ik vermoed dat het omt berekend heeft dat we nu, met al deze besmettingen, bijna op top immuniteit zitten. En dat de groei van de opnames gaat afvlakken. Ik hoop maar dat dat klopt. 

Drietje schreef op 20-11-2021 om 00:27:

[..]

Waarom plaats je dit soort berichten? Wil je paniek zaaien? Ja, het is te druk in de zorg. Er moeten behandelingen worden uitgesteld. Dat wil je niet.

Maar nee, code zwart daar zijn we nog lang niet. Het aantal corpatiënten op de ic groeit al weken, maar wel heel licht. Zo'n drie per dag. Op deze manier duurt het nog zo'n 200 dagen totdat we in de buurt komen bij de grenzen van de ic (als je uitgaat van wat de ziekenhuizen zelf zeggen, volgens het miniserie kunnen er nog 400 bedden bij).

Ik vermoed dat het omt berekend heeft dat we nu, met al deze besmettingen, bijna op top immuniteit zitten. En dat de groei van de opnames gaat afvlakken. Ik hoop maar dat dat klopt.

Waar baseer je dat op? Volgens het coronadashboard zijn er de afgelopen week 75 coronapatienten op de ic bij gekomen (428 op 19 nov, 353 op 12 nov). Dat is aanzienlijk meer dan 3 per dag. In 48% van alle bezette ic bedden ligt volgens datzelfde dashboard een Coronapatient. 
Je vergeet nog even dat de ic eerder vol ligt dan wanneer er 100% covid patiënten liggen; er zijn ook nog andere patiënten die echt niet kunnen wachten, en de ziekenhuizen zelf geven aan dat die 400 bedden erbij echt niet gaan lukken. Dat alles bij elkaar opgeteld betekent dat we echt geen 200 dagen over hebben. Bij lange na niet. Eerder een week of drie.

Waar baseer je je idee op dat het OMT denkt dat we al bijna op de top zitten? In de berekeningen die ik gezien heb, duurt dat echt nog even, maar ik heb al even geen updates gezien. 

Reguliere zorg wordt alweer praktisch overal uitgesteld omdat personeel van ‘gewone’ afdelingen en ok’s naar covid afdelingen wordt verplaatst. In zekere zin hebben we al een code zwart, waarbij iedereen die niet onmiddellijk dood neer valt, moet wachten. Ook als dat echt wel gezondheidsschade met zich mee brengt. 

Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

20-11-2021 om 00:50

Athan schreef op 19-11-2021 om 23:43:

En die krankzinnige rellen in mijn stad vanavond hebben me alleen maar meer versterkt in mijn sterke voorkeur voor een 2G-samenleving. Hoe heerlijk zou het zijn om al die idioten niet meer tegen te hoeven komen! Geef ze allemaal maar een levenslange lockdown - of totdat ze zich hebben laten vaccineren (al gun ik ze al bijna ook dat vaccin niet meer).

Die rellen waren echt vreselijk! Ik zit net beelden terug te kijken. Wat een tuig. Daar helpt 2G niet tegen, ben ik bang.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-11-2021 om 00:59

Agen schreef op 20-11-2021 om 00:47:

[..]

Waar baseer je dat op? Volgens het coronadashboard zijn er de afgelopen week 75 coronapatienten op de ic bij gekomen (428 op 19 nov, 353 op 12 nov). Dat is aanzienlijk meer dan 3 per dag. In 48% van alle bezette ic bedden ligt volgens datzelfde dashboard een Coronapatient.
Je vergeet nog even dat de ic eerder vol ligt dan wanneer er 100% covid patiënten liggen; er zijn ook nog andere patiënten die echt niet kunnen wachten, en de ziekenhuizen zelf geven aan dat die 400 bedden erbij echt niet gaan lukken. Dat alles bij elkaar opgeteld betekent dat we echt geen 200 dagen over hebben. Bij lange na niet. Eerder een week of drie.

Waar baseer je je idee op dat het OMT denkt dat we al bijna op de top zitten? In de berekeningen die ik gezien heb, duurt dat echt nog even, maar ik heb al even geen updates gezien.

Reguliere zorg wordt alweer praktisch overal uitgesteld omdat personeel van ‘gewone’ afdelingen en ok’s naar covid afdelingen wordt verplaatst. In zekere zin hebben we al een code zwart, waarbij iedereen die niet onmiddellijk dood neer valt, moet wachten. Ook als dat echt wel gezondheidsschade met zich mee brengt.

Ja inderdaad, het gaat nu harder. 10 erbij per dag. En wat jij schrijft dat weet ik allemaal. Maar om nu al vooruit te lopen op een leger dat de ziekenhuizen moet bewaken, zoals sun lover deed,  dat vind ik niet oké. Mensen bang maken is dat. 

Code zwart in de zin van dat gezonde mensen met een acuut  levensbedreigend probleem niet behandeld worden is nog nooit bereikt in Nederland. Gaat nu ook echt niet gebeuren. 

Drietje schreef op 20-11-2021 om 00:59:

[..]

Ja inderdaad, het gaat nu harder. 10 erbij per dag. En wat jij schrijft dat weet ik allemaal. Maar om nu al vooruit te lopen op een leger dat de ziekenhuizen moet bewaken, zoals sun lover deed, dat vind ik niet oké. Mensen bang maken is dat.

Code zwart in de zin van dat gezonde mensen met een acuut levensbedreigend probleem niet behandeld worden is nog nooit bereikt in Nederland. Gaat nu ook echt niet gebeuren.

Dat van dat leger hoor ik Gommers net zeggen in een herhaling van Op1. Hij denkt dat bij code zwart het zorgpersoneel beschermd moet worden door politie en leger. Dat heeft Sun.lover niet zelf bedacht. 

De signalen worden wel erg tegenstrijdig. Er wordt geoefend voor code zwart, Gommers waarschuwt voor escalatie en jij zegt: code zwart komt er niet. Wat moeten wij ervan vinden dan? Kennelijk valt het wel mee? 

Lady_Violet schreef op 20-11-2021 om 00:50:

[..]

Die rellen waren echt vreselijk! Ik zit net beelden terug te kijken. Wat een tuig. Daar helpt 2G niet tegen, ben ik bang.

Ik had een geniaal idee: de politie moet de menigte gaan beschieten met Pfizer vaccins!

Drietje schreef op 20-11-2021 om 00:59:

[..]

Ja inderdaad, het gaat nu harder. 10 erbij per dag. En wat jij schrijft dat weet ik allemaal. Maar om nu al vooruit te lopen op een leger dat de ziekenhuizen moet bewaken, zoals sun lover deed, dat vind ik niet oké. Mensen bang maken is dat.

Code zwart in de zin van dat gezonde mensen met een acuut levensbedreigend probleem niet behandeld worden is nog nooit bereikt in Nederland. Gaat nu ook echt niet gebeuren.

Doe mij ook zo’n glazen bol!

De mensen die nu op de ic komen, zijn een week of twee geleden besmet geraakt. Sindsdien is het tempo waarin nieuwe gevallen gemeld worden ongeveer verdubbeld, en een daling zit er nog niet in. De kans dat het écht fout gaat, is zeker aanwezig. En als je dan bedenkt dat mensen al agressief worden als het erop lijkt dat een familielid mogelijk moet worden overgeplaatst, dan lijkt het me reeel om rekening te houden met escalatie als dat familielid helemaal niet kan worden behandeld.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.