Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op ern bantopic komen dan weer forummers op af om te pleiten waarom iemand geen ban had moeten krijgen, op vf gebeurde dit regelmatig.  Bantopic voegt weinig toe alleen maar meer discussie

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

25-09-2021 om 15:47

Angela1967 schreef op 25-09-2021 om 15:20:

[..]

Als er goed ingegrepen wordt is er een veiliger, prettiger omgeving.

gr Angela

Mee eens. Maar dan wel eerlijk, niet dat de ene gebruikers alles mag zeggen en de ander een ban krijgt. Ik zie jou ook geregeld op de man reageren en off topic reageren.

gr Yolo

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

25-09-2021 om 15:51

majorette2005 schreef op 25-09-2021 om 15:43:

Op ern bantopic komen dan weer forummers op af om te pleiten waarom iemand geen ban had moeten krijgen, op vf gebeurde dit regelmatig. Bantopic voegt weinig toe alleen maar meer discussie

Of gewoon tijdelijk een streepje door je naam kan ook nog.

majorette2005 schreef op 25-09-2021 om 15:43:

Op ern bantopic komen dan weer forummers op af om te pleiten waarom iemand geen ban had moeten krijgen, op vf gebeurde dit regelmatig. Bantopic voegt weinig toe alleen maar meer discussie

gesloten topic er van maken, alleen moderators die kunnen reageren

Friezinnetje schreef op 25-09-2021 om 16:24:

[..]

gesloten topic er van maken, alleen moderators die kunnen reageren

Dan wordt er in het modtopic op gereageerd. Dat gebeurd op Viva ook.

Ik vind het wel fijn te weten wie een ban heeft, zodat ik weet waarom ik iemand mis, maar die discussies daarover worden dan nog erger waarschijnlijk.

Lollypopje schreef op 25-09-2021 om 17:17:

[..]

Dan wordt er in het modtopic op gereageerd. Dat gebeurd op Viva ook.

Ik vind het wel fijn te weten wie een ban heeft, zodat ik weet waarom ik iemand mis, maar die discussies daarover worden dan nog erger waarschijnlijk.

als dat gebeurt die persoon ook meteen benoemen in het ban-topic  

BlueHeart schreef op 25-09-2021 om 15:51:

[..]

Of gewoon tijdelijk een streepje door je naam kan ook nog.

Ik heb het ook wel in het profiel gezien op en ander forum. Dus dan stond daar bijvoorbeeld: deze gebruiker heeft een weekban, of: deze gebruiker heeft een permanente ban. Ik vond dat wel fijn, je kunt het wel achterhalen door even in iemands profiel te kijken als je iemand mist, maar je krijgt niet zo snel discussie.

Bedankt voor je uitermate vriendelijke pb, beheerder.
Veel plezier met je forum.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

25-09-2021 om 19:40

Hoeveel mensen hebben er al een perma gehad? Is dat de reden dat het hier stiller is de laatste tijd?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-09-2021 om 19:45

Als feedback voor de mods: 🙏 voor jullie geduld. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

25-09-2021 om 19:51

AlexOudersnl schreef op 24-09-2021 om 19:04:

[..]

Eerlijk gezegd, en nu spring ik een beetje uit mijn rol als beheer, begint het wel vervelend te worden dat als wij bijv. iemand een ban geven voor een geplaatst bericht er gelijk meerdere mensen op springen met "en die dan?". Wat wij achter de schermen ondernemen maken wij veelal niet publiekelijk (en gaat anderen eerlijk gezegd ook niks aan) en de aannames die hier gedaan worden zijn ongefundeerd.

Daarnaast mag de persoon die een ban heeft gekregen zelf uitleg vragen via bijv. de mail. Ik overweeg nu naar aanleiding van bovenstaande berichten om het beleid iets aan te passen dat discussies over iemand anders zijn/haar ban niet hier gevoerd mogen worden.

Daarover discussiëren mag ook al niet? Sorry, maar dit is echt niet haalbaar zo. Dit forum wordt kapot gemodereerd en dat is zo jammer. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

25-09-2021 om 19:52

Infobericht: -Knip-, reageren hier op elkaar is niet toegestaan. Zie het gele vlak voor meer info.

Valdemar schreef op 25-09-2021 om 19:45:

Als feedback voor de mods: 🙏 voor jullie geduld.

Infobericht: -Knip-, reageren hier op elkaar is niet toegestaan.  Zie het gele  vlak voor meer info. 


AlexOudersnl

AlexOudersnl

25-09-2021 om 20:35 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 25-09-2021 om 19:51:

[..]

Daarover discussiëren mag ook al niet? Sorry, maar dit is echt niet haalbaar zo. Dit forum wordt kapot gemodereerd en dat is zo jammer.

Bekijk het eens vanuit onze kant, als wij iedere beslissing die wij nemen moeten verdedigen tegenover 5-10 mensen dan is dat toch geen doen? Redelijk vaak moeten wij nog beslissingen toelichten in de mail (aan de persoon de ban heeft ontvangen - en dat is zijn/haar goed recht), maar als we dan ook nog eens hier moeten discussiëren dan blijft er helemaal geen tijd over.

Als je bijv. wilt aankaarten waarom er werd ingegrepen in een bepaalde topic, prima dat kan hier, maar individuele bans (andermans bans dus) bespreken is gewoon geen doen.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

25-09-2021 om 20:37 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 25-09-2021 om 19:40:

Hoeveel mensen hebben er al een perma gehad? Is dat de reden dat het hier stiller is de laatste tijd?

Als ik overduidelijke spammers, trollen, ban ontwijkingen niet meetel: op dit moment 2.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.