Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Renmuis schreef op 24-09-2021 om 09:13:

Dat topic op het depressie forum is inderdaad sterk!

Vrijwel iedereen weet dat J. een trol is, zelfs mensen die regelmatig per ongeluk aan haar kant van de discussie staan (zoals ik). Daarmee zeg ik niet dat de rest van het forum allemaal uit engeltjes bestaat - verre van, we zijn een stel feeksen bij elkaar soms - maar achter J.'s posts zit een hele transparante onoprechtheid die we allemaal aanvoelen. Ook de mods, denk ik. Durf op jullie intuïtie te vertrouwen. J. is slim genoeg om niet met een regeltje te vangen te zijn.

Ik lees zoveel forummers die zich groen en geel ergeren maar als bovenstaande waar is dan is de oplossing ook vrij simpel toch? Trol posts consequent blijven negeren en gewoon doorpraten met elkaar. Trollen is niks aan als je van niemand enige sjoege krijgt en er hoeft geen mod aan te pas te komen.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

24-09-2021 om 10:09

Moxxie schreef op 24-09-2021 om 10:05:

[..]

Ik lees zoveel forummers die zich groen en geel ergeren maar als bovenstaande waar is dan is de oplossing ook vrij simpel toch? Trol posts consequent blijven negeren en gewoon doorpraten met elkaar. Trollen is niks aan als je van niemand enige sjoege krijgt en er hoeft geen mod aan te pas te komen.

Je krijgt het nooit voor elkaar dat iedereen een trol negeert. 

Moxxie schreef op 24-09-2021 om 10:05:

[..]

In een ideale wereld vol met kalme, wijze en edelmoedige mensen, misschien, maar J. werkt als een rode lap op een stier bij sommigen, en er komen ook steeds nieuwe leden die haar nog niet door hebben, waardoor er toch weer discussies ontstaan waar moeilijk omheen te forummen valt. 

Als ik een feestje geef, en iemand zit de hele tijd bewust te zieken, dan neem ik ook mijn verantwoordelijkheid en wijs ik diegene de deur in plaats van dat ik iedereen op het hart draag niet met hem / haar in discussie te gaan terwijl zij overal doorheen tettert. Anders trekt er nooit iemand die laatste fles whiskey open zodat het echt gezellig wordt. 

LaFleurNoire schreef op 24-09-2021 om 10:09:

[..]

Je krijgt het nooit voor elkaar dat iedereen een trol negeert.

Dat is waar en ik snap ook hoe verleidelijk het is om iemand die onder je huid gaat zitten op zijn nummer te zetten. Maar ik lees ook veel vraag om minder modereren en een zelfregulerend forum. Als we dat willen zal iedereen zich daar ook voor in moeten zetten en soms is dat dan even op je handen gaan zitten. Allemaal negeren krijg je niet voor elkaar maar begin in ieder geval bij jezelf.

letterlijk

letterlijk

Moderator

24-09-2021 om 10:36

Moxxie schreef op 24-09-2021 om 10:21:

[..]

Dat is waar en ik snap ook hoe verleidelijk het is om iemand die onder je huid gaat zitten op zijn nummer te zetten. Maar ik lees ook veel vraag om minder modereren en een zelfregulerend forum. Als we dat willen zal iedereen zich daar ook voor in moeten zetten en soms is dat dan even op je handen gaan zitten. Allemaal negeren krijg je niet voor elkaar maar begin in ieder geval bij jezelf.

Infobericht: wij vinden dit een zinvolle discussie, maar deze zou beter passen in het "Discussietopic - hou het netjes" topic. Als er behoefte aan is, graag deze discussie daar voortzetten. 

Renmuis schreef op 24-09-2021 om 10:17:

[..]

Alos ik een feestje geef, en iemand zit de hele tijd bewust te zieken, dan neem ik ook mijn verantwoordelijkheid en wijs ik diegene de deur in plaats van dat ik iedereen op het hart draag niet met hem / haar in discussie te gaan terwijl zij overal doorheen tettert. Anders trekt er nooit iemand die laatste fles whiskey open zodat het echt gezellig wordt.

Dit is geen wet van Meden en Perzen maar een keuze van de organisator van het feestje. In dit geval: forumbeheer/moderatoren. Ik heb eerder eens verteld over de familiebijeenkomsten met mijn querulante oom. Die werd niet weggestuurd. Ze negeerden hem zo goed en zo kwaad als ze konden. Sommige familieleden kwamen uiteindelijk (veel) minder vaak naar die wekelijkse bijeenkomsten. Anderen haalden hun schouders er over op en lieten zich de pis niet lauw maken.

Het zijn keuzes, met consequenties. Het is aan forumbeheer hoe ze hiermee willen omgaan. Het is hun feestje. 

Terechte knip in Willem's topic, mods; ik had me er niet in mee moeten laten trekken, sorry.

(Ik ben zelf ook slecht in op mijn handen zitten, fyi.) 

letterlijk schreef op 24-09-2021 om 10:36:

[..]

Infobericht: wij vinden dit een zinvolle discussie, maar deze zou beter passen in het "Discussietopic - hou het netjes" topic. Als er behoefte aan is, graag deze discussie daar voortzetten.

Ja hoor. Dat vroeg ik gister en kreeg er geen antwoord op. En nu is het jullie idee? 

Serieus? Een opmerking over ‘wit bolwerk’ wordt verwijderd als ongepast en alle andere racistische troep staat er nog? 

@Alex, je vroeg of ik die posts wilde mailen. Maar ik forum mobiel dus dat is geen doen. Ik ga dus staffen. Maar ik wil eerst even de verzekering dat ik geen ban krijg omdat ik staf omdat ik het volgens jullie ‘ergens niet mee eens ben’, zoals een tijdje terug toen ik ook racistische posts heb gestaft. 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

24-09-2021 om 10:58 Topicstarter

DanGun schreef op 24-09-2021 om 10:52:

@Alex, je vroeg of ik die posts wilde mailen. Maar ik forum mobiel dus dat is geen doen. Ik ga dus staffen. Maar ik wil eerst even de verzekering dat ik geen ban krijg omdat ik staf omdat ik het volgens jullie ‘ergens niet mee eens ben’, zoals een tijdje terug toen ik ook racistische posts heb gestaft.

Ik lees zelf de rapportages niet of minimaal, dus echt graag via PB.

PriceyRook54

PriceyRook54

24-09-2021 om 11:08

3xscheepsrecht schreef op 23-09-2021 om 14:24:

Hoi mods,

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen zonder dat het 'op de man' is maar het zijn teveel berichten om te rapporteren dus toch maar even zo.

Elk topic wat geopend wordt door julali of waarin julali actief meeschrijf loopt uit de hand/wordt gesloten. Ik merk dat ik hierdoor minder graag meeschrijf in topics omdat ze elk topic opeist. Ik weet dat er laatst geadviseerd is erom heen te schrijven maar het is vrijwel onmogelijk. Ik vind het jammer dat interessante discussies nu spaak lopen en topics gesloten worden terwijl de onderwerpen best interessant kunnen zijn wanneer er ruimte is voor een gesprek.

Geen idee wat jullie hieraan kunnen doen maar ik wilde wel even laten weten dat ik denk dat dit uiteindelijk niet helpt om van het forum een succes te maken.

Mods hebben jullie gezien hoeveel likes deze post van Scheepsrecht heeft? Neem dit serieus alsjeblieft.

Ik plaats net iets in het discussietopic maar wil dit graag ook hier nog eens onder de aandacht brengen. Ik heb er moeite mee dat soms een deel van een post door een mod wordt weggeknipt, bijvoorbeeld de laatste alinea, met een bericht als 'knip ivm ongepast'.

Het is mij nog niet overkomen maar ik vind het een kwalijke zaak. Door de helft weg te knippen kan de mening of het punt dat de poster wil maken veranderen of vervagen. Helemaal verwijderen met een opmerking vind ik in dat geval een betere oplossing, dan kan de forummer zelf beslissen of hij/zij nog een poging wil wagen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

24-09-2021 om 18:51

Ik heb een vraag, waarom mag witte mafkees wel  gezegd worden? Voor zwarte mafkees krijgt iemand zeker een ban... Witte mafkees mag wel maar het woord "koekoek" levert een weekban op'? Hoe kan dit? Dit is gewoon omgekeerde discriminatie.. 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

24-09-2021 om 18:56 Topicstarter

Yolo schreef op 24-09-2021 om 18:51:

Ik heb een vraag, waarom mag witte mafkees wel gezegd worden? Voor zwarte mafkees krijgt iemand zeker een ban... Witte mafkees mag wel maar het woord "koekoek" levert een weekban op'? Hoe kan dit? Dit is gewoon omgekeerde discriminatie..

Hoe kom je erbij dat dat gezegd mag worden? Hoe concludeer je dat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.