Huiskamer
Koettie
07-10-2025 om 07:12
Ik lijk heel erg op mn moeder. Een van de redenen dat ik eeeecht ga stoppen met roken want ik zie precies waar ik heen ga. 
Wieder
07-10-2025 om 07:19
Vroeger zei iedereen altijd dat ik sprekend mijn vader was. Nadat ik kinderen heb gekregen lijk ik zo op mijn moeder dat het zelfs mij opvalt. Mijn jongste dochter heeft duidelijk trekken van mijn familie, ook qua karakter (net mijn vader), mijn oudste is qua uiterlijk en karakter veel meer de kant van mijn man, alleen haar stem lijkt zo op de mijne dat mensen als ze ons niet zien, moeilijk het verschil horen. Zelfs mijn man weet aan de telefoon niet altijd wie er opneemt.
Als je onze dochters naast elkaar ziet lijken het nog geen zussen. 20 centimeter verschil in lengte, andere haarkleur en structuur, verschillende teint qua huid en totaal anders van karakter. En ik dacht nog wel toen ik een tweede dochter kreeg: gelukkig, weer een meisje, dan weet ik tenminste al hoe het moet 😅
afrodite05
07-10-2025 om 07:26
Ik geloof dat ik een mix ben van beide ouders. Sibling ook, maar precies het tegenovergestelde. Al zeggen mensen vaak dat ik op mijn moeder lijk.
Ik vind het lastig om te zeggen op wie ons kind lijkt. Ik heb van man maar een paar kinderfoto's gezien en hij lijkt daar nu totaal niet meer op. Het was wel te verwachten dat ons kind blauwe ogen en blond haar zou hebben. Ik ben benieuwd of we het nog beter gaan zien, of kind op een van ons lijkt/gaat lijken of dat er ook sprake is van een mix. Innerlijk is kind vooral verlegen bij anderen, maar ook dat hadden man en ik vroeger allebei. Ik ben nu ook heel benieuwd naar kind 2: gaan ze op elkaar lijken, qua innerlijk en/of uiterlijk? We weten in elk geval wel dat de baby zich niet graag laat zien bij echo's, terwijl we van kind 1 de mooiste schoolvoorbeeld plaatjes hebben. Dus hoe fotogeniek ze zijn in de buik verschilt al 
Herfstappeltaart
07-10-2025 om 08:25
Qua uiterlijk heb ik van beide ouders wel iets. Qua karakter ben ik veel meer mijn vader. Mijn moeder was terughoudend, kletste het liefst alleen over koetjes en kalfjes. Met mijn vader kon ik beter ècht praten. Dat doe ik zelf ook graag. Over echte dingen praten en niet alleen over het weer en de nieuwe auto van de buren.
wild-flower
07-10-2025 om 08:38
Ik lijk op mijn oma ( van vaders kant ). Mijn jongste dochter lijkt op mijn schoonmoeder en mijn oudste dochter op mijn man.
Ik was 10 jaar geleden in Belgie en toen werd ik 2x aangesproken door mensen die dachten dat ik Leen Demaré was. ( Vlaamse radiopresentatrice )
Volgens hen lijk ik sprekend op haar.
Beterlaat2021!
07-10-2025 om 08:38
Ik werd ooit in Parijs (!) aangesproken door iemand die zei dat ik op mijn moeder leek, een typisch B-gezicht... Die persoon kende ik niet, maar bleek verre familie van mij, zó vreemd!
Maar de 'kant van mijn vader' vindt dat ik op hém leek...
Zelf zie ik niet op wie ik lijk, heb gelukkig wel de lichaamsbouw van mijn vader
Jujubee
07-10-2025 om 08:39
Mijn moeder en ik horen al mijn hele leven lang dat ik precies op haar lijk ( zelf zien we het totaal niet trouwens ). Broer hoort dit gek genoeg dan weer niet en broer en ik lijken ook heel erg veel op elkaar. Zo veel dat als je onze baby en peuter foto's naast elkaar legt je niet kan zien wie wie is. Mijn vader was veel donkerder qua haar en ogen en dat hebben wij dus echt niet mee gekregen. Zijn steile haar heb ik dan wel weer, waar mijn broer de krullen van mijn moeder's kant heeft. De lengte heb ik van moeder's kant, daar is iedereen klein, bij mijn vader allemaal reuzen.
Mijn vader is jong overleden dus ik heb geen idee of ik qua karakter op hem lijk want ik kan me hem niet herinneren. Qua karakter lijken mijn moeder en ik weer totaal niet op elkaar, zij is de sociale vlinder, ik ben de introverte die liever alleen is. Broer en ik lijken in karakter met bepaalde dingen wel op elkaar maar meer niet dan wel. Vroeger dachten ze ook vaak dat moeder en ik zussen waren en mijn oma mijn moeder. Mijn moeder werd best jong moeder en mijn oma was ook jong oma.
Neefje lijkt enorm op mijn oom, grappig genoeg. Maar ook erg op beide ouders. Qua karakter lijkt hij veel op schoonzus en op mij.
Due-scimmie
07-10-2025 om 14:33
Mijn oudste wordt ook wel eens gevraagd ben jij een Due-Scimmie? Dan zegt ie nee ik ben een *achternaam vader😅*
Maar vorig jaar zon foto laten maken waarbij je van beiden een half gezicht ziet. Dan is onderste helft van gezicht wel gelijk tussen onze zoons maar ogen en haartype heel anders.
Evaluna
07-10-2025 om 15:31
Ik lijk veel op mijn vader. Het dorp waar ik vandaan kom wisten ze wie ik was omdat ik zo op hem leek.
Mijn moeder heeft er een handje van om alle positieve eigenschappen aan de familie van haar kant toe te dichten, maar als er een minder goede kant is van ons, dan komt het vast bij de familie van mijn vader vandaan.
Ze is er ook altijd mee bezig, alles moet van iemand af komen. Het blonde haar, de muzikaliteit, de sportiviteit en ga zo maar door. Laat een mens lekker zichzelf zijn denk ik dan.
Diezijnvanmij
07-10-2025 om 16:32
Qua uiterlijk ben ik duidelijk een jongere versie van mijn moeder. 1:1. Als ik foto's van haar van vroeger zie, dan kijk ik naar mezelf.
Qua innerlijk een mix van beide.
Mijn dochter lijkt op mijn foto's van vroeger. Ik ben heel benieuwd of zij ook zo'n 1:1 kopie wordt.
Nikki1973
07-10-2025 om 17:55
ik lijk heel veel op mijn vader, zus op onze moeder. Hoe ouder zij wordt, hoe meer ze op haar gaat lijken. We lopen ook tegen de leeftijd aan dat zij overleed ( halverwege de 50) dus is best gek om te zien.
Een van haar dochters lijkt dan weer sprekend op zus. 😍
Pimpelmees67
07-10-2025 om 20:54
Qua gezichtsvorm lijk ik op mijn vader. Maar mijn ogen zijn die van mijn moeder. Knalblauw. Mijn opa had ze ook, mijn zus en dochter ook. Daar worden we dus inderdaad aan herkend.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.