Huiskamer
Schemerlampje
28-02-2026 om 18:41
Wie is de mol 2026
Vanavond begint de Mol weer. Gaan jullie nog kijken?
Tona
02-03-2026 om 17:23
Wat een heerlijke aflevering! En met een mooie mix van kandidaten. 
En ook wel verrassend en goed, dat er voor de 3000 euro werd gekozen. Beloofd vast een interessant seizoen te worden.
Meesje
03-03-2026 om 07:05
Ik vind het de laatste seizoenen zo jammer dat het geld echt ondergeschikt is. Dat ze allemaal gaan mollen en geld uit de pot spelen om maar te kunnen winnen. Begrijpelijk. Maar ik denk dat ik het leuker zou vinden als de kandidaten wel 'geld verdienen' als doel zouden hebben. Ipv 'op een mol lijken'.
Mss als de opbrengst voor een goed doel zou zijn? Dan is het wat lulliger om geld uit de pot te halen voor een vrijstelling oid. 'zooo, 500 euro minder voor de voedselbank/dierenbescherming/hartstichting' is toch wel een drempel denk ik. En een extra reden om goed je best te doen.
BlairW
03-03-2026 om 07:37
Daarom is de Belgische mol een stuk leuker. Die mensen spelen echt voor zichzelf en dan speel je veel fanatieker als gewone kandidaat.
Joszy
03-03-2026 om 09:12
ik vond dat ze deze aflevering juist erg voor geld gingen. Dat is vaak anders maar deze keer viel het juist op vond ik
afrodite05
03-03-2026 om 11:37
BlairW schreef op 03-03-2026 om 07:37:
Daarom is de Belgische mol een stuk leuker. Die mensen spelen echt voor zichzelf en dan speel je veel fanatieker als gewone kandidaat.
Ja, dat zijn geen BV'ers (bekende Vlamingen)/BN'ers die zelf al geld zat hebben...
Tona
03-03-2026 om 15:48
BlairW schreef op 03-03-2026 om 07:37:
Maar hier speelt vooral het cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland mee. De vlamingen zijn meedogenloos en genadeloos in het spel. En daarbuiten zijn het allemaal vrienden. De nederlanders maken nauwelijks onderscheid tussen spelelement en daarbuiten. En wordt er harder naar elkaar gereageerd. Althans, dat is mijn idee.
RaSa
03-03-2026 om 19:18
Tona schreef op 03-03-2026 om 15:48:
[..]
Maar hier speelt vooral het cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland mee. De vlamingen zijn meedogenloos en genadeloos in het spel. En daarbuiten zijn het allemaal vrienden. De nederlanders maken nauwelijks onderscheid tussen spelelement en daarbuiten. En wordt er harder naar elkaar gereageerd. Althans, dat is mijn idee.
Oh, grappig. Ik vind juist de Vlamingen zowel soft in het spel als erbuiten. Terwijl ik bij de Nederlanders het idee heb dat het fel gaat in het spel en daarna niet meer. Maar zal misschien mijn Nederlandse bril zijn.
Bloemenzee
07-03-2026 om 21:29
Weer leuke opdrachten waar flink gemold kon worden. Nog geen flauw idee van de mol.
Joszy
07-03-2026 om 21:52
Die opdracht op de markt vond ik heel leuk! Lijkt me echt een geweldige baan, opdrachten ontwikkelen voor Wie is de Mol!
Mijn mol is Nasrdin maar vraag me niet waarom
Schemerlampje
07-03-2026 om 21:56
Nadat de markt-opdracht afgelopen was, dacht ik opeens, zou er ook ergens een foto van de mol gehangen hebben? Net zoals er zomaar ergens jokers hingen. Omdat er gezegd was dat ze oog in oog met de mol konden komen deze aflevering.
Ik zit voor nu op Nienke. Vooral omdat ze in de eerste aflevering zo “hysterisch” deed, toen ze moest liegen over wat er op het bordje stond. Vandaag heb ik zoveel potentiële molacties gezien van diverse mensen dat ik daar ook weinig uit op kan maken.
kerst
07-03-2026 om 22:07
Ik verdenk ook Nasrdin, omdat hij "per ongeluk" de min geld envelop pakte. Maar ben niet zeker van mijn zaak.
Maheiden
07-03-2026 om 23:15
Weer een leuke aflevering. Wat een mooi seizoen en fijne groep dit jaar. Evelien terug niet leuk. Had ik ook niet gedaan. Leidt erg af van geld zoeken dus wel mols. Nasrdin heb ik vanaf het begin in het vizier maar krijg nu het gevoel dat hij nepmolt. Mateo, Delilah of toch Daan?
Courage
07-03-2026 om 23:59
kerst schreef op 07-03-2026 om 22:07:
Ik verdenk ook Nasrdin, omdat hij "per ongeluk" de min geld envelop pakte. Maar ben niet zeker van mijn zaak.
Ja, maar wat daar zo raar aan was, is dat hij dat openlijk vertelde. Hij had ook zijn mond kunnen houden - niemand was er achter gekomen dat het 'zijn' mingeld was toch? Als mol wil je juist stil blijven...
(tenzij je omgekeerde psychologie toepast).
Hij is ook mijn mol, maar kan dus niet verklaren waarom. Behalve dat het me leuk lijkt. 
Courage
08-03-2026 om 00:01
Het bevrijden van Eveline kostte veel tijd. Wie daar het hardste voorstander van was, is een potentiële mol.
Joszy
08-03-2026 om 06:56
Ik heb ook nog even gedacht, wat nu als Eveline de mol is? Zou een hele nieuwe benadering zijn misschien. Maar dan zouden ze wel 100% zeker moeten zijn dat ze er weer in zou komen. Nu was je toch te afhankelijk van of iemand haar zou bevrijden