Huiskamer
Schemerlampje
28-02-2026 om 18:41
Wie is de mol 2026
Vanavond begint de Mol weer. Gaan jullie nog kijken?
BlairW
03-05-2026 om 12:56
de mol België heeft alleen een heel ander budget dan hier in Nederland. Daar is veel meer mogelijk en dat maakt het mijns inziens een stuk beter, natuurlijk mede ook door de onbekende kandidaten. Dus dat niveau gaan we hier nooit halen helaas.
afrodite05
03-05-2026 om 16:21
BlairW schreef op 03-05-2026 om 12:56:
de mol België heeft alleen een heel ander budget dan hier in Nederland. Daar is veel meer mogelijk en dat maakt het mijns inziens een stuk beter, natuurlijk mede ook door de onbekende kandidaten. Dus dat niveau gaan we hier nooit halen helaas.
Worden de deelnemers in NL dan betaald om mee te doen? Of begrijp ik je verkeerd? (hallo vermoeidheid...)
Maheiden
03-05-2026 om 17:30
In België is de Mol van de commerciële zender. Maar net minder budget kun je ook lagen aan opdrachten toevoegen ofern twist bedenken. Nu met de laptops en op de eigen plek zitten of niet en de 2e keer met de 26 seconden bv.
Volgende keer wat mij betreft ook wat minder jagers. Het puzzelen, de code of een route zoeken etc miste ik nu wat.
BlairW
03-05-2026 om 20:44
Maheiden schreef op 03-05-2026 om 17:30:
In België is de Mol van de commerciële zender. Maar net minder budget kun je ook lagen aan opdrachten toevoegen ofern twist bedenken. Nu met de laptops en op de eigen plek zitten of niet en de 2e keer met de 26 seconden bv.
Volgende keer wat mij betreft ook wat minder jagers. Het puzzelen, de code of een route zoeken etc miste ik nu wat.
Ik heb het idee dat bij de Nederlandse mol het team met bedenkers niet zo geweldig is. Het blijven altijd weer vrij simpele opdrachten, heel vaak ook korte opdrachten en gewoon niet zo spectaculair.
Ik heb nu van de Belgische mol 2 afleveringen gezien en dat is alweer zoveel beter. Dat zal vast ook met het team (en dus met de kosten) dat er achter zit te maken hebben. Elke opdracht daar heeft meerdere lagen, telkens weer een plottwist ergens en uitgebreidere opdrachten. En ik vind het leuk dat er meer ruimte is voor beelden buiten de opdrachten om. Dat mis ik bij ons ook wel.
Maheiden
03-05-2026 om 21:53
Oe, dan ben je nog niet eens bij aflevering 5....Over plottwisten gesproken 🤫
afrodite05
03-05-2026 om 21:54
BlairW schreef op 03-05-2026 om 20:44:
[..]
Ik heb het idee dat bij de Nederlandse mol het team met bedenkers niet zo geweldig is. Het blijven altijd weer vrij simpele opdrachten, heel vaak ook korte opdrachten en gewoon niet zo spectaculair.
Ik heb nu van de Belgische mol 2 afleveringen gezien en dat is alweer zoveel beter. Dat zal vast ook met het team (en dus met de kosten) dat er achter zit te maken hebben. Elke opdracht daar heeft meerdere lagen, telkens weer een plottwist ergens en uitgebreidere opdrachten. En ik vind het leuk dat er meer ruimte is voor beelden buiten de opdrachten om. Dat mis ik bij ons ook wel.
Hoe/waar kijk jij de Belgische Mol?
BlairW
03-05-2026 om 23:33
afrodite05 schreef op 03-05-2026 om 21:54:
[..]
Hoe/waar kijk jij de Belgische Mol?
Man heeft het gedownload. Geen idee waar vandaan. Gelukkig wel met ondertitels, want soms versta ik niet alles.
BlairW
03-05-2026 om 23:34
Maheiden schreef op 03-05-2026 om 21:53:
Oe, dan ben je nog niet eens bij aflevering 5....Over plottwisten gesproken 🤫
Heb eerst de Nederlandse mol gekeken, dus vandaag pas begonnen 😁 ben benieuwd! Ik vind het echt zoveel leuker, al was het maar om Gilles 🥰
afrodite05
04-05-2026 om 09:18
Courage schreef op 04-05-2026 om 08:27:
Ja, Gilles is leuk!
Ik vind het ook leuk dat hij op sommige momenten ook deel uitmaakt van de groep, samen eten enzo. In NL lijkt dat meer gescheiden. En ook dat de kandidaten daar meestal in een huis/appartement zitten waarbij ze zelf ontbijt enzo moeten regelen, geeft een heel andere sfeer dan de (meestal) hotels in de NL versie.
Maheiden
04-05-2026 om 11:43
De mol Belgie kijk je op Play. Als je daar een account aanmaakt (een Belgische postcode gebruiken) dan kun je de mol, café de mol en de mol achter de schermen kijken. En eerdere seizoenen. Ben nu al jaloers dat het voor sommigen nog nieuw is. Het seizoen in Duitsland vind ik nog altijd de beste maar volgens mij kun je die niet meer terugkijken. Maar de rest is ook supertof!
afrodite05
04-05-2026 om 12:58
Maheiden schreef op 04-05-2026 om 11:43:
De mol Belgie kijk je op Play. Als je daar een account aanmaakt (een Belgische postcode gebruiken) dan kun je de mol, café de mol en de mol achter de schermen kijken. En eerdere seizoenen. Ben nu al jaloers dat het voor sommigen nog nieuw is. Het seizoen in Duitsland vind ik nog altijd de beste maar volgens mij kun je die niet meer terugkijken. Maar de rest is ook supertof!
Oh ja, dat was die met die klokken en die hond, toch? Geniaal!
Mijn man regelde volgens mij altijd iets via de chromecast maar die hebben we niet meer, dus dan moet het denk ik via de laptop ipv tv.
Maheiden
04-05-2026 om 14:28
afrodite05 schreef op 04-05-2026 om 12:58:
[..]
Oh ja, dat was die met die klokken en die hond, toch? Geniaal!
Mijn man regelde volgens mij altijd iets via de chromecast maar die hebben we niet meer, dus dan moet het denk ik via de laptop ipv tv.
Klopt, beste opening en mol ooit vind ik nog steeds. En dat in coronatijd opgenomen.
Ik koppel de laptop met een hdmi kabel aan de tv om het toch op groot beeld te zien.