Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk voorwerp heeft jouw leven makkelijker gemaakt?

En dan bedoel ik niet een duur apparaat zoals een robotstofzuiger of vaatwasser. Maar gewoon een simpel niet te duur artikel. Bij mij is dat een nachtlampje met bewegingssensor. Ideaal om ‘‘s nachts de weg naar het toilet te vinden, zonder eerst zelf een lamp aan te doen en daardoor partner ook nog eens wakker te maken.

Washandjes!

Tampons.

Ysenda schreef op 28-05-2026 om 17:13:

een flesje oordruppels om het jeuken van muggenbulten mee tegen te gaan. Tip van mijn huisarts.
Oordruppels bevatten lidocaïne als werkzame stof, zelfde als gebruikt wordt om bv de huid te verdoven voor een infuus in een hand gezet wordt. En datzelfde effect heeft het ook op muggenbulten.

Ik heb een overgevoeligheid voor insectenbeten en krijg er zgn Grand Large van. Heb van de allergoloog speciale zalf gekregen daarvoor.

Nowee schreef op 28-05-2026 om 15:05:

O, mijn oordopjes voor mijn blijkbaar hele kleine oren. Eindelijk vond ik iets wat gewoon blijft zitten en waar ik geen last van heb. Ook niet heel goedkoop maar wat kan een mens er blij mee zijn.

Oe welk merk?

Bij mij vallen zoveel oordopjes uit dat ik ze nu eigenlijk te weinig gebruik. 

Agen schreef op 27-05-2026 om 22:10:

Mijn fietskrat. Ik woon in het centrum van een stad en doe alles op de fiets. Het was even wennen, zo’n zwaar krat aan mijn stuur, maar nu is het zo handig voor schooltassen van kinderen/mijn eigen werktas/sporttas/de boodschappen …

Dat heb ik ook met mijn fietsmand voor op de fiets, ik gooi er van alles in. Mijn man vind het een onding gek genoeg.

Menstruatieondergoed! Dat was er in mijn tijd nog niet. En nu ik door een tijdelijke aandoening tijdelijk wat incontinent ben, vind ik dat een uitvinding.

Neweve schreef op 29-05-2026 om 15:05:

[..]

Oe welk merk?

Bij mij vallen zoveel oordopjes uit dat ik ze nu eigenlijk te weinig gebruik.

Pocobob, echt top

Anna76 schreef op 28-05-2026 om 13:27:

[..]

Zoiets heb ik ook. Alleen dan een saaie witte. Niet met messen klooien inderdaad, dat gaat een keer fout. Bij mij wel tenminste.

M'n moeder heeft ook iets waarmee ze blikjes heel makkelijk open trekt, die wil ik eigenlijk ook. Misschien breekt dan niet steeds het ringetje af. Dat heb ik nl. heel vaak, blikje bonen of tomaten en dan breek het ringetje, moet ik weer met de blikopener aan de slag maar daar is het blikje niet voor bedoeld dus dat lukt dan niet goed, heel gedoe altijd.

Ik sla er een gaatje in; dan kan je het deksel heel makkelijk opendraaien. Mes met dunne scherpe punt bijvoorbeeld een steakmes, recht op het deksel plaatsen, hand erover (palm naar beneden op de punt v.h. heft en rug v.d. hand omhoog, en dan sla je met je andere hand op de rug van je hand. En dan hoor je slllt, net als met de potopener. Je hebt daar niet veel kracht voor nodig. Het gaatje in het deksel kan je zo laten of een plakbandje erover. Dus voor als je pottenopener even zoek is.

Mijn oortjes vielen ook altijd uit, totdat ik die van JBL ontdekte; JBL heeft er één die je na indoen een kwartslag draait, 'vast'. Werkt goed bij mij.
Er zijn ook andere merken die dit hebben.

Deurdrangers. Ik vind ze super handig met kinderen die nooit achter hun kont de deur dicht doen. Scheelt mij veel ergernis en geroep door het huis.

Lali schreef op 29-05-2026 om 16:13:

Menstruatieondergoed! Dat was er in mijn tijd nog niet. En nu ik door een tijdelijke aandoening tijdelijk wat incontinent ben, vind ik dat een uitvinding.

Zo mee eens! En een menstruatie disk. Ook superhandig.

Mijn Tupperware scharen! (Ja, meervoud. Inmiddels heb ik een hele collectie!). 
Ik knip daar echt alles mee! Brood, groente, bloemen schuin afsnij... uh -knippen, pakketten openen, dorre bloemen uit de planten knippen, kipfilets of ander vlees etc etc. 

Na gebruik uit elkaar klikken en de vaatwasser in. 

Een trapbak in het kippenhok. 😂 Echt zo simpel en geen gezeur meer met muizen en ratten die het voer opeten. Imo de uitvinding van de eeuw.

Ohw, en als tip voor de OP, ik ken het, ik woon Tiny en als ik naar het toilet moet 's nachts wil ik niet bv op een buiten een mand stekende poot of staart trappen. Mijn oplossing is zo'n zoutlamp, van dat zachte oranje licht word ik niet wakker, maar het is genoeg om mijn pad te verlichten.

Senderista schreef op 30-05-2026 om 00:49:

Een trapbak in het kippenhok. 😂 Echt zo simpel en geen gezeur meer met muizen en ratten die het voer opeten. Imo de uitvinding van de eeuw.

Ohw, en als tip voor de OP, ik ken het, ik woon Tiny en als ik naar het toilet moet 's nachts wil ik niet bv op een buiten een mand stekende poot of staart trappen. Mijn oplossing is zo'n zoutlamp, van dat zachte oranje licht word ik niet wakker, maar het is genoeg om mijn pad te verlichten.

Oooo Tiny wonen en een kippenhok 

Evaluna schreef op 29-05-2026 om 23:40:

[..]

Zo mee eens! En een menstruatie disk. Ook superhandig.

Is dat hetzelfde als een menstruatiecup? Zo handig! Die ontdekte ik veel te laat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.