Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk voorwerp heeft jouw leven makkelijker gemaakt?

En dan bedoel ik niet een duur apparaat zoals een robotstofzuiger of vaatwasser. Maar gewoon een simpel niet te duur artikel. Bij mij is dat een nachtlampje met bewegingssensor. Ideaal om ‘‘s nachts de weg naar het toilet te vinden, zonder eerst zelf een lamp aan te doen en daardoor partner ook nog eens wakker te maken.

Anna76 schreef op 28-05-2026 om 07:41:

[..]

Die heb ik ook! Ik heb al verschillende gehad, want ze gaan helaas niet eeuwig mee, maar ze zijn zo handig!

Ik las inderdaad dat ze niet eeuwig mee gaan nee. De mijne doet het toch al wel een tijdje. Denk dat ik er ook nog 1 ga aanschaffen voor op de camping. Kan ik gewoon buiten blijven zitten tot de eieren goed zijn 😁 nadeel is dat er zoveel keus is en ze zijn allemaal leuk 😂

BlairW schreef op 28-05-2026 om 08:03:

[..]

Ik las inderdaad dat ze niet eeuwig mee gaan nee. De mijne doet het toch al wel een tijdje. Denk dat ik er ook nog 1 ga aanschaffen voor op de camping. Kan ik gewoon buiten blijven zitten tot de eieren goed zijn 😁 nadeel is dat er zoveel keus is en ze zijn allemaal leuk 😂

Ja, op gegeven moment is de batterij toch wel leeg, maar ik doe er toch ook altijd wel een tijd mee, geen idee hoe lang eigenlijk. Ligt eraan hoeveel eieren ik kook natuurlijk 

Ze zijn gewoon heel makkelijk, je kan de eieren gewoon gelijk opzetten, het maakt niet uit welke pan je neemt, hoe hoog of laag je je vuur zet, het gaat gewoon goed. Vroeger bij m'n ouders moesten de eieren specifiek in dat ene pannetje, op die gaspit op die stand en dan zoveel minuten en dan had je (hopelijk) het perfecte eitje.

lientje69 schreef op 27-05-2026 om 19:32:

De pottenwipper. Een soort plastic opener waarmee je een vacuüm van een pot haalt , zodat hij makkelijk opent.

En verder momenteel veel medische dingen, maar ik denk dat je dat niet bedoelt.

Ik heb een rubber doekje, ooit gratis bij Tupperware, om deksels van potten te draaien.

amarna schreef op 28-05-2026 om 09:41:

[..]

Ik heb een rubber doekje, ooit gratis bij Tupperware, om deksels van potten te draaien.

Ja! die waren echt ideaal. Helaas wel aan slijtage onderhevig. En nu tupperware niet meer bestaat in Nederland niet meer te vervangen. Ik had er ooit 3. Nu geeneen meer 😭

Man had recent iets gekocht van rubber dat hetzelfde zou moeten doen. Een rubber bandje dat je strak moet trekken om de deksel in een handvat en dan zou dat handvat een hefboom zijn om de pot te openen. 

Dat ding is de miskoop van het jaar. Ik kan die band niet strak genoeg aantrekken en schuift hij om de deksels een doet niks. De mannen hier in huis kunnen het wel.

Ik steek altijd een mes (zo eentje waar je boter mee op je brood smeert) tussen het deksel totdat hij popt.

Auwereel schreef op 27-05-2026 om 22:31:

Ben ik wat minder tevreden over, de lus voor de riem had lager gemoeten.

sleutelhoesje-2.jpg

sleutelhoesje-1.jpg

Dat ken ik. Komt omdat je get zelf maakt .

Leer heb ik niet. Stofjes genoeg dus daar maar eens mee knutselen.

Misschien niet het allergoedkoopste maar ik ben zo ontzettend gelukkig met mijn keukenweegschaal zonder batterijen. Ik bak heel veel en op een of andere manier viel de weegschaal altijd halverwege het wegen uit. Nou dat maakte mijn leven vooral niet makkelijk. Verschillende weegschalen geprobeerd en me arm gekocht aan batterijen. Maar nu zit gewoon het stekker in het stopcontact en doet ie het altijd!

Kampeerder schreef op 27-05-2026 om 22:32:

Wel duur, de Quooker, mijn elektrische fiets.

Niet duur:

egg_timer_ecommerce_a9b6_1.jpeg

Heej deze had ik! Die werkt goed inderdaad. Tot ik ooit per ongeluk een eitje ging koken zonder water en ie vast smolt aan de pan (in het eitje zat een brandgat ). Tegenwoordig doe ik mijn eitjes gewoon 12 minuten op 120 graden in de airfryer. Net zo idiot proof en geen gerommel met water.

Overigens, steek ik altijd gewoon een schaar of mes tussen het deksel van een te dichte pot. Dan hoor je ook een klikje/zuigje en dan is het vacuum verbroken en draai je de pot zo open.

Wat mij betreft:
De beste kaasschaaf ter wereld. Niet meer bekvechten met kaas maar fatsoenlijk kunnen schaven! Het is de Boska Monaco+.

Een goede dunschiller, van Brabantia.

Een airfryer (was maar 50 euro van eeb B-merk, ik dacht Tristar? Dat vind ik ook niet duur).

Een extra grote gieter. Who knew dat 1x gieteren met een grote gieter fijner is dan 3x gieteren met een kleine gieter.

Een laarzentas met schouderhengsel. Dan heb ik een handje vrij om extra andere paardenmeuk met me mee te zeulen, jeej! Mét capvak uiteraard.

Meerdere sets paardrijhandschoenen. Nooit meer puzzelen wanneer ze te wassen om het zo te plannen dat je ze weer aan kunt de volgende keer. Gewoon mee de was in en ze spawnen wel weer een keer in je koffer. Heeft me ook maar 20 jaar gekost om te leren.

Een handmixer. Veel fijner electrisch mixen dan zwoegen met een garde.

Mijn bluetooth JBL boxje. Klein, prima geluid voor het geld, sleep ik overal mee naar toe. Top ding!

dubbele-fietstas-reCYCLEd-Transit4-witte-letters-rood-stiksel-600x600.png

Mijn fietstassen van Clarijs.   Van gerecycled materiaal. 

Wat betreft pot-openers, dit  is mijn favoriet : de Jarkey, zo makkelijk te gebruiken. (Niet met messen knoeien!).

brix-brix-2121-potopener-jarkey.jpg

Nowee schreef op 28-05-2026 om 11:22:

Misschien niet het allergoedkoopste maar ik ben zo ontzettend gelukkig met mijn keukenweegschaal zonder batterijen. Ik bak heel veel en op een of andere manier viel de weegschaal altijd halverwege het wegen uit. Nou dat maakte mijn leven vooral niet makkelijk. Verschillende weegschalen geprobeerd en me arm gekocht aan batterijen. Maar nu zit gewoon het stekker in het stopcontact en doet ie het altijd!

dat wordt mijn volgende weegschaal! Mij gebeurt dat vooral als ik net de cavia's wil wegen, zit zo'n beestje in z'n kommetje op de schaal, houdt de weegschaal er opeens mee op! Cavia weer terug in het hok, nieuwe batterijen erin, cavia snapt niet dat-ie weer op de weegschaal moet.

De Boska kaasschaaf! Kaas schaven is geen enkel probleem meer 

Mijn elektrische fiets en gehoorapparaten 

Ah, potten openen! De leukste (omdat ik tamelijk kinderachtig ben) manier vind ik een welgemikte mep met de achterkant van een garde ofzo, tegen de zijkant van het deksel en dan denk je: hmmm, werkt niet... dan wacht je even en  ineens zegt ie plop, en dan draai je um zo open. Ook altijd een mooie truc op feesten en partijen 🥸

Ik moest ook even denken (ik kon vooral dure dingen bedenken). Ik heb twee lunchboxen voor salade van Sistema die vaak gebruik. Ik heb ze tweedehands gekocht want "hoe vaak ga ik dat eigenlijk gebruiken", maar ik ben er zo blij mee.

En toch iets duurders, maar waar ik wel heel blij mee ben (en niet verwacht dat ik het zo vaak zou gebruiken): mijn e-reader. Die gaat overal mee naartoe.

O en toch nog iets: mijn oordoppen van Alpine. Ik kreeg veel stress van geluid 's nachts, maar dat is helemaal weg. Is er ergens een feestje of zitten de buren nog in de tuin? Geen stress, ik doe mijn oordoppen in en slaap als een roos.

En ik moet dat muziekspelende ei-ding hebben en dat apparaatje om potten open te maken.

Rockstar schreef op 28-05-2026 om 11:26:

[..]

nee echt? Dit ga ik proberen!

Nowee schreef op 28-05-2026 om 11:22:

Wij hebben een wegschaal die helemaal geen stroom nodig heeft. Doet het altijd en heel makkelijk te ijken of te tarreren. Alleen als je heel kleine hoeveelheden of heel precies nodig hebt, dan lukt dat hier niet mee.

Wat ik ook heb is een setje maatlepels, van een halve theelepel of zo tot 1 eetlepel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.