Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zou jij echt nooit in je woonkamer willen hebben? (Géén afzeiken a.u.b.!)

To begint:

Ik zou nooit dingen met gezichten in mijn woonkamer willen hebben. En dan bedoel ik niet foto's van familie want ik heb ook mijn kinderen en kleinkinderen in de kamer maar bijvoorbeeld van die Afrikaanse maskers of beelden. Of schilderijen met voor mij onbekenden erop die je dan heel de tijd aankijken. Beetje creepy vind ik dat 


watertoren schreef op 21-09-2021 om 07:46:

Een vloerkleed zou ik ook nooit willen en ook geen matjes in de wc of badkamer.

Ik ben blij met mijn vloerkleed. Laagpolig antraciet bij een koperrode bank, met een dekenkist er op van oude vloerplanken die we gebruiken als salontafel. De grijze kleur laat de bank en kist er warmer uit zien en maakt dat het een heerlijk hoekje is geworden.

Matje op de wc vind ik goor. Al die spetters 


Ik heb een matje dat ik op de grond leg als ik ga douchen. Ik moet uit bad stappen, en zo voorkom ik glibberpartijen. Maar zodra ik klaar ben, gaat hij op zijn rekje.

Een laag plafond. Voelt altijd zo claustrofobisch. 

De meeste dingen die hier in de lijst 'lelijk' staan vind ik ook lelijk, en soms toch ook weer niet. In sommige huizen past het dan wel, of ze hebben het heel mooi gecombineerd. Je kunt ook de prachtigste spullen verknallen door ze ongezellig neer te zetten of rare accessoires gebruiken (of juist geen) 
Het aquarium is al genoemd maar sowieso alle dieren in hokjes vind ik niets (cavia/konijn/vogel/hagedisbeest(weet ff geen juiste naam) 

Ik heb vrienden die weten de raarste huizen toch gezellig te maken, mét leren bank en ikea kast. En vrienden die designspullen hebben (kan erg mooi zijn) maar er een sfeerloos hok van weten te maken. Het leukste vind ik huizen die echt eigenheid uitstralen, niet te veel 'hoe het hoort' en dan vaak een combi van veel stijlen.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

21-09-2021 om 11:26 Topicstarter

1968 schreef op 21-09-2021 om 10:14:



Ik heb vrienden die weten de raarste huizen toch gezellig te maken, mét leren bank en ikea kast. En vrienden die designspullen hebben (kan erg mooi zijn) maar er een sfeerloos hok van weten te maken. Het leukste vind ik huizen die echt eigenheid uitstralen, niet te veel 'hoe het hoort' en dan vaak een combi van veel stijlen.

Helemaal eens.

watertoren schreef op 21-09-2021 om 07:46:

Een vloerkleed zou ik ook nooit willen en ook geen matjes in de wc of badkamer.

Vorig jaar eindelijk die donkere tegels uit huis en laminaat gelegd. Helemaal blij mee,stuk lichter in huis. Maar kleedje dat ik pas paar maanden geleden kocht maakt het wel af

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

21-09-2021 om 11:40 Topicstarter

nlies schreef op 21-09-2021 om 11:37:

[..]

Vorig jaar eindelijk die donkere tegels uit huis en laminaat gelegd. Helemaal blij mee,stuk lichter in huis. Maar kleedje dat ik pas paar maanden geleden kocht maakt het wel af

Ik vind een vloerkleed ook echt een sfeermaker. Het vuil worden neem ik op de koop toe. We vervangen het kleed om de twee/drie jaar.

mijn oma ooms ect die hadden ook altijd die Indonesische schilderijen van vrouwen ophangen, kvind ze heel mooi maar khoef ze echt niet in mn woonkamer, ze kijken de hele tijd naar me😫

AcidicShark11

AcidicShark11

21-09-2021 om 11:44

Ik heb een vloerkleed in de woonkamer omdat je voeten er in de winter anders afvriezen (oud huis) niet persé omdat ik het mooi vind.

MoederBarberin schreef op 21-09-2021 om 09:12:


Matje op de wc vind ik goor. Al die spetters


Gewoon iedereen verplichten te gaan zitten. Zijn die spetters er niet. 

O, en de wc deksel zo manipuleren dat hij alleen omhoog blijft staan als je zit. Dan moeten ze wel. 

Ysenda schreef op 21-09-2021 om 11:45:

[..]

Gewoon iedereen verplichten te gaan zitten. Zijn die spetters er niet.

O, en de wc deksel zo manipuleren dat hij alleen omhoog blijft staan als je zit. Dan moeten ze wel.

Ik vind die matjes ook onwijs ranzig. 

Helaas een urinoir hier bij ons toilet. Ik verafschuw dat ding. Denk er serieus aan m te laten verwijderen. 

Ooohhh, ik vind zo ontzettend veel lelijk. Ik hou sowieso niet van volle huizen en prullaria, en vind iets al snel viezig. Ik ben dol op ruimte en orde.
Maar een kleine greep uit wat ik niet in huis wil: radiatoren / vitrage of iets wat daarop lijkt / vloerkleden / schemerlampen / prullenbak in het zicht / poppen inderdaad / schilderijen of iets wat daarop lijkt / borden of tegels met tekst... en zo kan ik nog wel even door ben ik bang.
Het is een wonder dat ik een gezellig huis heb (en dat is het heus ).

Een tv vind ik ook lelijk overigens, maar die hangt er wel en zou ik ook niet graag missen.

Duufje schreef op 21-09-2021 om 13:26:

Ooohhh, ik vind zo ontzettend veel lelijk. Ik hou sowieso niet van volle huizen en prullaria, en vind iets al snel viezig. Ik ben dol op ruimte en orde.
Maar een kleine greep uit wat ik niet in huis wil: radiatoren / vitrage of iets wat daarop lijkt / vloerkleden / schemerlampen / prullenbak in het zicht / poppen inderdaad / schilderijen of iets wat daarop lijkt / borden of tegels met tekst... en zo kan ik nog wel even door ben ik bang.
Het is een beetje wonder dat ik een gezellig huis heb (en dat is het heus ).

Een tv vind ik ook lelijk overigens, maar die hangt er wel en zou ik ook niet graag missen.

Haha, nee, ik geloof er niks van. 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

21-09-2021 om 16:33 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 21-09-2021 om 16:06:

[..]

Haha, nee, ik geloof er niks van.

Nee hoor ik ook niet . Bewijzen, bewijzen, bewijzen!

😂 Ik kan me alles voorstellen bij jullie reactie. Maar ik ga geen foto's plaatsen, dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven. Het is gezellig hier, echt echt waar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.