Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:04

Wat heb je lange tijd verkeerd begrepen?


TanteTheelepel schreef op 06-10-2021 om 06:43:

[..]


https://youtu.be/KOhz2Csd790

Note: dekbedovertrek moet wel binnenste buiten op bed worden gelegd. Het is echt super eenvoudig! Binnen 5 minuten is m'n bed weer helemaal netjes zonder gehannes met hoekjes

Fraai filmpje. Maar waarom doet een man die voice-over?  (Mijn man gaat gerust zo onder het dekbed liggen i.p.v. uitproberen hoe het nou ook alweer werkt - luiaard!) 

MoederBarberin schreef op 06-10-2021 om 08:53:

Ik heb altijd gedacht dat je bevallen bent als je je kinderen je baarmoeder hebben verlaten. Echter, na mijn keizersnede leerde ik dat dat zo toch echt niet werkt en dat bevallen enkel vaginaal kan. Nu ben ik dus al 6 jaar ontzettend in de was; als ik niet bevallen ben, waar komen die kinderen van vandaan?

Tjonge, dat wist ik ook niet. Al heb ik die keizersnede na drie bevallingen inderdaad niet ervaren als bevalling.

Wieder schreef op 06-10-2021 om 09:36:

[..]

Oh echt? Dat verklaart wel dat iemand die wél bevallen was tegen mij zei dat ik geen hechtingen had! Zal wel zo'n zelfde dingetje zijn, ook weer opgelost.

Geen hechtingen bij een keizersnede? Waar komt dat litteken aan de onderkant van mijn buik dan vandaan?

Wilgenkatje- schreef op 07-10-2021 om 19:48:

[..]

Tjonge, dat wist ik ook niet. Al heb ik die keizersnede na drie bevallingen inderdaad niet ervaren als bevalling.

Ik heb één keizersnede en één vaginale bevalling gehad en dat beviel mij allebei wel.

EHR

EHR

07-10-2021 om 21:33

TanteTheelepel schreef op 06-10-2021 om 06:43:

[..]


https://youtu.be/KOhz2Csd790

Note: dekbedovertrek moet wel binnenste buiten op bed worden gelegd. Het is echt super eenvoudig! Binnen 5 minuten is m'n bed weer helemaal netjes zonder gehannes met hoekjes


 

TanteTheelepel schreef op 05-10-2021 om 23:20:

[..]

Ik heb ze gehad en vond het heel onhandig om al die luiers los te halen (zaten allemaal apart opgerold met een lintje eromheen). Daarnaast vond ik het niet zo hygiënisch dat ik niet wist wie die dingen had opgerold (iets met hormonen) en heb ik alles weggegooid.

Ik kwam er vandaag achter dat je je bed kan verschonen als een soort burrito en dan helemaal geen last krijgt van je rug en dat je veel sneller klaar bent. Superhandig!

Ja, ik kan me goed voorstellen dat je het onhygiënisch vond, zou ik denk ik ook hebben.

Auwereel schreef op 07- 10-2021 om 20:19:

[..]

Ik heb één keizersnede en één vaginale bevalling gehad en dat beviel mij allebei wel.

Ok, ik heb een gênante.. Ik dacht altijd dat wanneer mensen West-Friesland zeiden, ze het over het ‘westen van Friesland‘ hadden, maar het schijnt dus een regio in Noord-Holland te zijn 😇.

OxfordComma schreef op 12-10-2021 om 05:03:

Ok, ik heb een gênante.. Ik dacht altijd dat wanneer mensen West-Friesland zeiden, ze het over het ‘westen van Friesland‘ hadden, maar het schijnt dus een regio in Noord-Holland te zijn 😇.

Daarin sta je niet alleen  . Maar ik vind het geen gekke gedachte: Oost Brabant is toch ook gewoon het oosten van Noord Brabant! Dus ik heb ervoor gekozen me er niet voor te schamen  .

EHR schreef op 04-10-2021 om 02:21:

[..]


Misschien zijn haar ouders aanhangers van de holle aarde theorie. Schijnen nog best wat mensen in te geloven.

https://www.vpro.nl/speel~POMS_VPRO_368210~de-holle-aarde~.html

Nee, dat was niet zo. Ik denk dat ze de dampkring heeft aangezien voor een onderdeel van de aarde. 

OxfordComma schreef op 12-10-2021 om 05:03:

Ok, ik heb een gênante.. Ik dacht altijd dat wanneer mensen West-Friesland zeiden, ze het over het ‘westen van Friesland‘ hadden, maar het schijnt dus een regio in Noord-Holland te zijn 😇.

En Oost-Friesland ligt in Duitsland 🤪

Ik verstond altijd ‘Wrap your penis around my neck’ in het nummer Anytime Anyplace Anywhere van Nena en Kim Wilde. Vond het fysiek nogal een uitdaging…

En die long covid wist ik ook niet! Vroeg het net mijn dochter en die zei direct dat het zo heette omdat het een lange tijd duurde… 

Ik vind dat echt onzin dat je niet bevallen bent als je een keizersnede hebt gehad. Je bevalt vaginaal of middels een keizersnede. Punt 😬. 
Zelf alleen vaginaal bevallen maar ik vind dat sommige mensen dan doen alsof je geen prestatie hebt geleverd als je niet vaginaal bent bevallen maar een ks hebt gehad. 

greetings schreef op 12-10-2021 om 07:44:

Ik verstond altijd ‘Wrap your penis around my neck’ in het nummer Anytime Anyplace Anywhere van Nena en Kim Wilde. Vond het fysiek nogal een uitdaging…

En die long covid wist ik ook niet! Vroeg het net mijn dochter en die zei direct dat het zo heette omdat het een lange tijd duurde…

Nu kan ik niet meer bedenken wat het wel was 😂

SuzyQFive schreef op 12-10-2021 om 07:45:

Ik vind dat echt onzin dat je niet bevallen bent als je een keizersnede hebt gehad. Je bevalt vaginaal of middels een keizersnede. Punt 😬.
Zelf alleen vaginaal bevallen maar ik vind dat sommige mensen dan doen alsof je geen prestatie hebt geleverd als je niet vaginaal bent bevallen maar een ks hebt gehad.

Alsos 't überhaupt van belang is een prestatie te leveren. Je hebt een kind gekregen, daar ging het om! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.