Huiskamer
buufie
28-07-2026 om 18:20
Wat ga je doen vandaag?
Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor.
buufie
30-08-2026 om 09:03
De wasmachine draait al weer met beddegoed. De droger zit nog vol met schone handdoeken, dus die straks even opvouwen. Planten water geven. Hier en daar een doekje erover. Ik moet de komende week wat de boel aan kant hebben omdat ik op vakantie ga en mijn nichtje hier een week in huis komt.
Herfstappeltaart
30-08-2026 om 09:10
Paar boodschappen doen, niet voor heel de week want woensdag gaan we een paar dagen op vakantie. Bed verschonen. Was van gisteren opruimen. Buitenhof kijken weer voor de eerste keer dit seizoen.
ToetieToover
30-08-2026 om 09:20
Bedankt voor de reminder over Buitenhof, kijk ik graag naar. Of liever gezegd: luister ik graag naar, terwijl ik rondloop. Vandaag ga ik mijn kastproject afronden en ‘opleveren’; die wordt opgehaald. Dan moet ik dus even naar de loods waar die staat. Verder heb ik wat huiselijke taken voor de levende have; aquarium krijgt een nieuwe filter, de katten een mani-pedi en kambeurt en de planten moeten verzorgd. Ik zag 1 plant met schildluis die ga ik
(de luis he, niet de plant). 🪴 Manlief gaat ook een paar uur de hort op en dan ben ik van plan te gaan zingen (ik zing vals maar vind het heerlijk om te doen). Heeft niemand er last van. Nou ja. De katten 
Dolfje
30-08-2026 om 09:40
Wij liggen nog in bed maar ik heb wel honger dus ik sta zo op.
Gaan dan sporten en verder geen plannen.
Grindelwald
30-08-2026 om 09:49
Na een drukke werkweek en gisteren zijn we de halve dag op pad geweest voor een familiefeest ga ik vandaag lekker niks doen.
Ted68
30-08-2026 om 10:20
Ik ben aan het hangen op een ligstoel, en man is naar de markt….Vanmiddag naar het Strand…
lientje69
30-08-2026 om 10:21
Net gedoucht. Een zondags ( uitgebreid ) ontbijtje gemaakt. En bij de buren de jonge loopeenden verzorgd. Verder op het programma ( maar ik weet pas later op de dag wat me wél en niet gaat lukken ) : de was, de strijk , eten koken en hopelijk nog een stukje lopen. Eten is prio een. En de werkkleding van man wassen prio 2 voor het werk morgen. De rest kan ik doorschuiven of laten schieten eventueel. En mijn huis is een bende. Maar ach, dat is het morgen ook nog wel. 
Auwereel
30-08-2026 om 11:57
Onderweg naar mijn zwager met OV. Verbinding in her weekend is minder gemakkelijk dan eerder, helaas. Wat ook niet helpt zijn wegwerkzaamheden zodat er nog een aardig stukje lopen is vanaf de laatste bushalte. Gelukkig houd ik van wandelen en hebben we geen haast.
Bakblik
30-08-2026 om 13:13
Herfstappeltaart schreef op 29-08-2026 om 09:22:
[..]
Wat gezellig. Veel plezier!
Broodjebrie schreef op 29-08-2026 om 09:38:
wat leuk bakblik!!
Ik ga zo naar mijn vader. Vanavond gaan we tapas eten, dus ik heb het makkelijk met eten vandaag.
lientje69 schreef op 29-08-2026 om 11:27:
[..]
Veel plezier bakblik!
Dank dames!
We hebben een geweldige dag gehad.
Toen we nog jong waren en ik kinderloos gebeurde het vaker dat ze belde dat ze kaarten had voor een voorstelling en of ik mee wilde. Dan pakje ik mijn tandenborstel en pillen in en dan ging ik als de voorstelling mij leuk leek, bleef ik daar slapen Te zwaar klassiek wist ze dat ze mij niet hoefde te bellen.
Nu ze vrijdag appte kort met man overlegd en gegaan. Naar een mooi evenement geweest, lekker ergens gegeten en heel veel gekletst over vroeger maar ook over de ouder wordende en zorg vragende ouder(s)
Emotioneel weer een stuk dichterbij elkaar gekomen.
Dan is het grappig om te ontdekken dat je nog heel veel weet van elkaar maar ook dingen bent vergeten.
Dans was onze gezamenlijke passie en zij was en is daarnaast veel bezig met klassieke muziek zingen en spelen. Ik was en ben creatief met wol en ik hou van lezen, zowel literatuur als luchtigere verhalen.
Ik zit dus gisteren vol vuur een verhaal te vertellen over een uitvoering van een klassieke Romeo en Julia waar ik was geweest en ineens heb ik door dat ze het/mijn verhaal niet meer echt volgt. Dan realiseer ik mij dat lezen en vooral de grote klassieken in onze jeugd een kwelling was voor haar. Dat ze haar mondeling vwo deed met mijn mavo boekverslagen, omdat ze zelf te weinig had gelezen.
We hebben afgesproken weer vaker naar theater te gaan samen.
Edit:
Zo de volgende dag voel ik wel dat ik geen 25 meer ben. Was toch best vermoeiend zo'n hele dag van 8.00 naar de trein en om 21.30 van het station naar huis. En de hele dag veel verloren en gefietst.
vrouw92
30-08-2026 om 17:41
T zijn moeilijke dagen waarin oude patronen weer even zichtbaar worden. M’n werk was even niet zo leuk de afgelopen week en ik merk dat ik nu flink spanning heb en ook even niet zoveel zin.
Vandaag eerst een pyjama bij de Primark voor de herfst gehaald. Helemaal blij mee, maar na het wassen bleek dat ik de verkeerde maat broek heb meegenomen. Weet zeker dat ik een hangertje XL heb meegenomen, maar hing dus de verkeerde maat aan. Stom, stom. Daarvoor een flinke eetbui en gewoon even niet zo happy.
Rustige avond.
lientje69
31-08-2026 om 06:47
vrouw92 schreef op 30-08-2026 om 17:41:
T zijn moeilijke dagen waarin oude patronen weer even zichtbaar worden. M’n werk was even niet zo leuk de afgelopen week en ik merk dat ik nu flink spanning heb en ook even niet zoveel zin.
Vandaag eerst een pyjama bij de Primark voor de herfst gehaald. Helemaal blij mee, maar na het wassen bleek dat ik de verkeerde maat broek heb meegenomen. Weet zeker dat ik een hangertje XL heb meegenomen, maar hing dus de verkeerde maat aan. Stom, stom. Daarvoor een flinke eetbui en gewoon even niet zo happy.
Rustige avond.
helaas heb je soms van die dagen. Hopelijk wordt het snel beter.
lientje69
31-08-2026 om 06:50
Ik heb om half 9 een afspraak bij de ergo. En misschien ga ik nog proberen te zwemmen vanmiddag. Al pakte ( de gevolgen daarvan dan) dat vorige week niet heel goed uit. Waar ik heel blij en trots was het een half uur vol te houden op kleutertempo vond mijn lijf het blijkbaar weer te veel. Ik denk steeds een stapje vooruit te gaan maar word elke keer weer terug gefloten. Begin de moed inmiddels wat te verliezen. Ben bang dat dit uitdraait op WIA uiteindelijk. Zorgerlijk, gezien alle kabinetsplannen.
Tuinfluiter
31-08-2026 om 08:35
Ik ga op vakantie nog even een kop koffie en dan gaan we rijden. Eerste stop is in Duitsland en dan morgen door naar Tsjechië.
Jujubee
31-08-2026 om 08:39
Ik zit te wachten tot het stopt met stortregenen zodat ik even wat boodschappen kan halen. Lang leve de fiets. Maar niet heus. Zeker niet met dit weer. Daarna wil ik wat opruimen en stofzuigen. Verder Manifest verder kijken en genieten van mijn laatste vrije dag voor het werk weer begint.
Broodjebrie
31-08-2026 om 08:46
Tuinfluiter schreef op 31-08-2026 om 08:35:
Ik ga op vakantie nog even een kop koffie en dan gaan we rijden. Eerste stop is in Duitsland en dan morgen door naar Tsjechië.
Ooh heerlijk, veel plezier!!
Ik heb vandaag mijn laatste vrije dag. Morgen beginnen met nieuwe baan dus vandaag nog even relaxen.