Huiskamer
buufie
28-07-2026 om 18:20
Wat ga je doen vandaag?
Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor.
Dolfje
28-08-2026 om 10:59
Ik heb mijn badkamerkastje uitgemest. Heb nu een kratje staan waarin de spulletjes zitten die mee moeten op vakantie. Daar moet ik nog wel ff goed naar kijken natuurlijk. Kan ter plekke natuurlijk van alles kopen en dat doen we ook wel maar heb van die halve tubetjes crème die maak ik dan mooi op.
Kwam hoop dopjes van flesjes tegen, oude haar elastieken etc.
lientje69
28-08-2026 om 11:04
Dat is dan echt vervelend jujubee, straks val jij ook nog uit. Goed bljjven aangeven bij de baas dan maar! Al is goed personeel vinden nuet makkelijk vandaag de dag
Moosey
28-08-2026 om 12:31
Wat naar Jujubee! Ik begrijp heel erg goed dat je het allemaal zo goed mogelijk wilt doen (dat herken ik) maar het is echt niet ok als je een hele dag eraf ligt van een dag werken. Hou je wel gewoon je pauzes? En ik zou toch proberen in een iets kalmer tempo te werken, dan komt het maar niet af. Het is echt niet jouw verantwoordelijkheid om het werk van 2 mensen te doen. En als je uitvalt zijn ze nog veel verder van huis (om nog maar niet te spreken van het risico dat ze denken: hee, zie je nou wel, het komt met twee man dus ook af. Lekker voor de winstmarge!)
Jujubee
28-08-2026 om 12:40
Nou, Moosey, ik doe het al heel rustig aan hoor, zeker vergeleken met mijn collega. Ik last zat pauzes in, tussendoor, en mijn werktempo is heel relaxt. Het komt bij ons sowieso nooit af. We halen kopjes op en de hele dag door brengen mensen vieze kopjes terug, dus we zijn nooit echt klaar. Dat boeit mij ook niet. Als het tijd is, ga ik naar huis. De rest komt morgen wel. Ik ervaar totaal geen stress of druk van bovenaf hoor.
Maar lichamelijk eist het echt zijn tol. Mijn hele lijf doet nu pijn en ik heb bizar lang geslapen en voel me nog steeds helemaal slap. Ik heb sowieso een verminderde belastbaarheid en ben chronisch moe (dankzij long covid), dus ik vind de lange dagen sowieso al zwaar, maar nu helemaal. Ze nemen ook bewust mensen aan met beperkingen (die, zoals ik, in het doelgroepregister staan) omdat dat geld scheelt, maar het nadeel daarvan is dat niet iedereen het redt. Qua management is het gewoon best flut, in mijn ogen. Mijn naaste collega trekt het ook bijna niet meer. Die doet het fulltime en die racet in een razend tempo het hele gebouw door, terwijl zij ook lichamelijke klachten heeft. Die voelt wel stress. En gisteren kreeg ze te horen dat ze een torenhoge bloeddruk heeft. Tja, het verbaast me niets. Ze is een perfectionist met dit werk, zeker vergeleken met mij. Zij is een tikkende tijdbom, in mijn ogen. Binnenkort gaat ze op vakantie en ze maakt zich dan zorgen om mij, want ik kom dan met uitzendkrachten te staan. Ik kan het prima zonder haar, zolang er maar genoeg mensen komen helpen. Als er volgende week geen afwasser is gekomen, ga ik bij mijn coach aan de bel trekken, want dan zie ik het even niet meer zitten. Ik ga niet met tegenzin naar mijn werk, maar ik heb er wel minder zin in als het zo gaat.
Moosey
28-08-2026 om 12:58
Heel goed in elk geval dat je je niet op laat jutten Jujubee. Maar dan nog wel balen dat het zo zwaar is..
Herfstappeltaart
28-08-2026 om 13:15
Ik ben een groot karwei aan het doen: een servies/vitrinekast helemaal leeg, alles met een droge doek opwrijven, alle planken en glazen deuren schoonmaken en daarna alles weer erin....Wat een rotwerk maar ik doe het toch 1x per jaar en verbaas me er steeds over dat er overal stof in de kast ligt.
buufie
28-08-2026 om 16:11
gewerkt, en vanavond even naar vriendin om wat voorbereidingen te doen voor activiteit die wij organiseren in het dorp.
buufie
29-08-2026 om 08:48
ik ga zo samen met mijn zusje een wandelroute doen van 15 km. Onderweg even lunchen. De weersverwachting ziet er wel goed uit, nu hopen dat het weer ook meegekeken heeft op de site.
Bakblik
29-08-2026 om 08:55
Door intensieve mantelzorgtaken bij allebei was het contact met mijn jeugdvriendin en beetje verwaterd. Sinds vorig jaar proberen we dat weer een beetje opnieuw op te bouwen.
Gisteren stuurde ze net als vroeger een bericht dat ze kaartjes haar voor iets en of ik mee wilde.
Ik ben nu onderweg naar Amsterdam om een dag met haar door de stad te zwerven een dat evenement te bezoeken.
In de tijd dat ik jonger kinderen had kon ik dat niet zomaar snel regelen. Nu heb ik tegen man gezegd: Er is brood, vanavond kan je bami maken of wat halen als ik toch niet thuis ben.
Zo'n zin in!
Herfstappeltaart
29-08-2026 om 09:22
Bakblik schreef op 29-08-2026 om 08:55:
Door intensieve mantelzorgtaken bij allebei was het contact met mijn jeugdvriendin en beetje verwaterd. Sinds vorig jaar proberen we dat weer een beetje opnieuw op te bouwen.
Gisteren stuurde ze net als vroeger een bericht dat ze kaartjes haar voor iets en of ik mee wilde.
Ik ben nu onderweg naar Amsterdam om een dag met haar door de stad te zwerven een dat evenement te bezoeken.
In de tijd dat ik jonger kinderen had kon ik dat niet zomaar snel regelen. Nu heb ik tegen man gezegd: Er is brood, vanavond kan je bami maken of wat halen als ik toch niet thuis ben.
Zo'n zin in!
Wat gezellig. Veel plezier!
Tuinfluiter
29-08-2026 om 09:30
buufie schreef op 29-08-2026 om 08:48:
ik ga zo samen met mijn zusje een wandelroute doen van 15 km. Onderweg even lunchen. De weersverwachting ziet er wel goed uit, nu hopen dat het weer ook meegekeken heeft op de site.
Ik hoop met je mee, fijn dat een wandeling van 15 km weer lukt.
Ik wil vanmiddag ook een wandeling maken maar niet zo'n lange.
Broodjebrie
29-08-2026 om 09:38
wat leuk bakblik!!
Ik ga zo naar mijn vader. Vanavond gaan we tapas eten, dus ik heb het makkelijk met eten vandaag.
MMcGonagall
29-08-2026 om 10:10
Ik moet eigenlijk even naar de bakker. Op tijd want anders hebben ze geen gebakjes meer. Morgen komen mijn zus en mijn tante op bezoek. Tante komt naar mijn nieuwe huis kijken en ik ben dan ook net jarig, vandaar de taart. Ik vier het niet morgen omdat zowel vriend als dochter op vakantie zijn, maar je kunt geen mensen uitnodigen op je verjaardag en dan net doen of het niet zo is. Ik heb ook gezegd dat ze gerust een cadeautje mogen meenemen ![]()
Dolfje
29-08-2026 om 10:39
Helaas niet uitgeslapen en vannacht wakker geworden van kramp in handen dus nu moe.
Heb onkruid uit de bakken buiten getrokken en ga me zo ff omkleden ( zit nog in joggingbroek) en dan gaan we ff naar schoonmoeder. Daar moet nog het een en ander gebeuren en volgende week gaan we op vakantie dus komt het er niet van.
Als het vandaag droog blijft nog ff wandelen.
Verder wat lezen en serie kijken en vanavond een film denk ik.