Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Vanmorgen naar de fysio geweest. Kwartier geroeid, verder niks  omdat ik al  flink wat slechte dagen heb. Toch nog 2100 meter geroeid. Verder rustig dagje gepland. Wat borduren, tv kijken. Makkelijk eten voor vandaag. Ivm de warmte maak ik me maar niet te druk ook. Misschien straks  nog wat kleins schoonmaken zodat ik toch nog het idee heb iets nuttigs  te hebben gedaan.

Ja Dolfje: 

Ik ben zo gewend aan de warmte! Heb er eigenlijk helemaal geen last meer van, behalve met slapen. Toch raar hoe snel dat toch blijkt te wennen 

buufie

buufie

04-08-2026 om 16:25 Topicstarter

Auwereel schreef op 04-08-2026 om 09:56:

[..]

Ja...

oh dat is idd een stap voor jullie niet fijn. Sterkte

lientje69 schreef op 04-08-2026 om 13:10:

Vanmorgen naar de fysio geweest. Kwartier geroeid, verder niks omdat ik al flink wat slechte dagen heb. Toch nog 2100 meter geroeid. Verder rustig dagje gepland. Wat borduren, tv kijken. Makkelijk eten voor vandaag. Ivm de warmte maak ik me maar niet te druk ook. Misschien straks nog wat kleins schoonmaken zodat ik toch nog het idee heb iets nuttigs te hebben gedaan.

Hoi Lientje, volgens mij is dat aardig wat hoor, binnen je beperkingen. Goed dat het schoonmaken als laatste onderaan je lijstje bungelt, al snap ik heus dat je hiervoor liever ook bakken energie had gehad. Hopelijk geeft de warmte je niet teveel extra last. 

Auwereel schreef op 04-08-2026 om 08:23:

[..]

Hoewel ik ze dit avontuur van harte gun, mijn tranen zitten hoog de laatste paar dagen. Ook bij mijn dochter, het is dubbel, ze laat hier ook veel achter.

Maar vandaag ga ik dus hen uitzwaaien op Schiphol, samen met man en zoon.

Hopelijk was het een mooie uitzwaaisessie. Wat bitterzoet om je dochter te laten gaan. Loslaten is liefhebben, zeggen ze. Maar het is ook een beetje verdriet hebben. 

Ted68 schreef op 03-08-2026 om 18:10:

Gewerkt; en omdat het 35 graden is, veel conflicten meegemaakt….Heb verschillende scheldwoorden naar mijn Hoofd gekregen. Daarna nog wat boodschappen gedaan, en ben nu aan het koken.

Van mij van hieruit wat waardering voor je werk met de doelgroep. 🙏🏻 Dat zeg ik niet zomaar, mijn dochter (andere doelgroep waarschijnlijk) woont in een gezinshuis en ik heb heel veel waardering voor de mensen die haar verzorgen. Jammer dat je die waardering niet rechtstreeks kreeg van de mensen waarvoor je zorgt. Daarom van mij 

ToetieToover schreef op 04-08-2026 om 16:45:

[..]

Hoi Lientje, volgens mij is dat aardig wat hoor, binnen je beperkingen. Goed dat het schoonmaken als laatste onderaan je lijstje bungelt, al snap ik heus dat je hiervoor liever ook bakken energie had gehad. Hopelijk geeft de warmte je niet teveel extra last.

Dank je ToetieToover.  Schoonmaken stond zelf voor ik ziek werd al onderaan mijn lijstje.       Al maakt het wel dat ik me iets minder waardeloos voel  als ik iets schoonmaak. Zo van : ik doe in elk geval   nog iets.😅

En on topic, wat te doen vandaag. Ik spijbel en ga niet sporten vandaag na afloop van mijn thuiswerkdag. Ik heb vrij intensief gewerkt, vanwege een emotionele betrokkenheid, ik ga niet goed op fundamentele verschillen van inzicht op juridisch gebied en dat verbruikte veel van mijn energie. Ik ga een yin yoga sessie doen ter afsluiting. Wat doe ik hier dan? Verdwaald, terwijl ik wachtte op de boodschappendienst. Alles zit netjes in de vriezer (ahhhh heerlijk ik heb ‘m zowat geknuffeld) en ik ga even relaxen/stretchen en douchen. Daarna manlief en katten knuffelen. 

lientje69 schreef op 04-08-2026 om 16:54:

[..]

Dank je ToetieToover. Schoonmaken stond zelf voor ik ziek werd al onderaan mijn lijstje. Al maakt het wel dat ik me iets minder waardeloos voel als ik iets schoonmaak. Zo van : ik doe in elk geval nog iets.😅

Ah ja die overtuiging ken ik: ik kan mezelf pas van waarde voelen als ik iets doe. Liefst iets ‘nuttigs’. Ik kan moeilijk gewoon ‘zijn’. Je kunt teveel of te weinig doen, maar ‘zijn’ is altijd precies voldoende. 

ToetieToover schreef op 04-08-2026 om 16:56:

En on topic, wat te doen vandaag. Ik spijbel en ga niet sporten vandaag na afloop van mijn thuiswerkdag. Ik heb vrij intensief gewerkt, vanwege een emotionele betrokkenheid, ik ga niet goed op fundamentele verschillen van inzicht op juridisch gebied en dat verbruikte veel van mijn energie. Ik ga een yin yoga sessie doen ter afsluiting. Wat doe ik hier dan? Verdwaald, terwijl ik wachtte op de boodschappendienst. Alles zit netjes in de vriezer (ahhhh heerlijk ik heb ‘m zowat geknuffeld) en ik ga even relaxen/stretchen en douchen. Daarna manlief en katten knuffelen.

Je hebt je dag al goed genoeg besteed vandaag zo te lezen!

Toetie; ja wel een andere doelgroep, denk ik….Autisme; doof, stom…. En geestelijk op een Niveau van 3, 4, 5 jaar…..

Auwereel en Dolfje;

Ik was thuis( nou ja) , vanochtend bloed prikken, en boodschappen. Daarna in de hitte met hond en paard naar het bos. En Zoon naar de physio gebracht en gehaald. En daarna nog met man een afspraak bij de Bank….

Morgen maar even tijd voor mijzelf nemen….

Auwereel schreef op 04-08-2026 om 09:56:

[..]

Ja...

Ooh ik ging uit van een lange reis! Sterkte!

lientje69 schreef op 04-08-2026 om 13:06:

[..]

Dolfje voor jou ook sterkte gewenst!

Dankjewel. Zijn net geweest en wat spullen voor schoonmoeder gehaald die blijft daar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.