Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

Wat rot allemaal  dat slechte slapen. Sterkte voor iedereen!

Hier gelukkig wel redelijk geslapen.  Maar na een slechte nacht en een te drukke zware dag was ik compleet uitgeput . Hoop dat ik vandaag ook nog even mijn rust kan pakken tussendoor  want zoals altijd ben ik nog steeds heel erg moe.

Pfff, wakker… Ben ergens verantwoordelijk voor gemaakt terwijl ik daar van het hele gezelschap echt het minst goed in ben. Én heb een paar zeikerds om me heen die zeer moeilijk allemaal tevreden te stellen zijn. Dus of de een is nukkig, of de ander gaat zitten chagrijnen. Tijd om de taak over te dragen…

Wij waren in de middag Koningsdag vieren en heb een flink aantal pilsjes op. Bij thuiskomst om 18:00 pizza gegeten, douchen en op tijd naar bed. Man sliep om 20:00 uur al en ik ging om 21:00 uur slapen maar dat lukte dus niet echt. Maagzuur en moest ontzettend veel plassen want had ff flink water gedronken. Man zei net dat hij ook zo ontzettend onrustig had geslapen. We kunnen er niet meer tegen 
Hij gaat nu werken en ik hoef pas vanmiddag en vanavond. 

Echt wakker gelegen heb ik niet, maar wel 3 keer eventjes wakker en zien hoe laat het was en na een paar minuutjes weer in slaap. Gisteren zou ik de hele dag voor mezelf hebben maar dat ging niet helemaal door. Toch was het wel een onverwacht leuke spontane verandering van de plannen. Wel heel erg moe geworden, maar dat is tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

Nog pittige discussies gehad vlak voor het slapengaan en nu lig ik te piekeren of ik er soms niet te veel met gestrekt been in ben gegaan…

6 uur wakker 

Bloemenzee schreef op 30-04-2026 om 00:39:

Nog pittige discussies gehad vlak voor het slapengaan en nu lig ik te piekeren of ik er soms niet te veel met gestrekt been in ben gegaan…

Bloemenzee schreef op 30-04-2026 om 00:39:

Dat is het ellendige van het tijdstip van de discussie: je bent moe, het is bedtijd, en daarom ben je feller in je meningen/standpunten.
Wat je vaak hoort is dat je nooit met ruzie moet gaan slapen, maar ik vind dat je vlak voor het slapen juist niet van alles moet willen uitpraten omdat juist dan door vermoeidheid de emoties te hoog oplopen, waardoor niemand meer slaapt…in zo’n geval kun je beter besluiten: ja, we moeten het er over hebben, maar niet nu want ik ben erg moe.

Ik slaap te rommelig de laatste nagen en de dagen zijn erg druk. Normaal geen probleem  maar sinds ik ziek ben knalt dit er nogal hard in. Zal blij zijn als deze week voorbij is. 

Hier ook rommelige nachten weer. Moest veel plassen en ik draai ook telkens op mijn pijnlijke heup en dan word ik ook weer wakker.

Hier nog een met rommelige nachten, ben er 30.000 keer uit geweest. Was het niet om te plassen, dan wel omdat mijn neus dichtzat of ik kreeg een hoestbui.

Warm-koud-honger-dorst-pijn-plassen
Wekker elk half uur of zo gezien.
 Gewoon weer zwaar overprikkeld.  Niet geheel onverwacht  maar wel heel vervelend.

Ik heb niet zoveel wensen; ik wil gewoon 's avonds om half elf tot elf uur in bed liggen, vrij snel in slaap vallen en dan om vijf uur de volgende morgen wakker worden. 

Zes uur zou geweldig zijn maar dat gebeurt helaas slechts in een klein percentage van de gevallen. Bovendien kan je dat niet bestellen zoals je een paar schoenen bestelt. 

Het overkomt je, en dan ben je even blij verrast, maar optimisme is dan zinloos want de volgende dag valt het des te meer tegen. "Genieten van het moment" komt daardoor niet zoveel voor, want ik denk: ja en morgen dan?

Dus permanente controle is niet mogelijk en het "pech hebben" is de regel. Anderzijds zou je het heel gewoon vinden als alles goed functioneert en je, net als een normaal mens, om zeven uur of zelfs later, zou ontwaken. En dan verheug je je daar ook niet op, want dat is altijd je deel geweest. 

Heb je iets al lange tijd gratis en voor niks gehad, dan word je bang dat je het ooit gaat missen. 

Maar goed (of niet goed): ik werd deze "ochtend" al om twee uur wakker. Ergens onderweg naar de wc verloor ik verder mijn slaap, begon te piekeren, en daarna was het gebeurd met mijn nachtrust. 

Vanaf half vier plafonddienst.
Gekke katten zitten nu op het balkon ❤️

Ik koop iets bij de drogist wat mij helpt beter te slapen. Iets met valeriaan en hop. Bij een (te) drukke dag helpt het om mijn hoofd te kalmeren en daarom beter te slapen. Ik geloof dat ik de naam en het merk hier niet mag noemen, maar het mag wel via een pb toch? Dus wie wil: stuur me gerust een pb. Het heeft geen bijwerkingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.