Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
lientje69
26-07-2026 om 20:13
Grindelwald schreef op 26-07-2026 om 19:57:
[..]
Echt? Jeetje. Waarom toch. Hij heeft er toch geen last van. Zo'n vriend kan je beter kwijt dan rijk zijn. Bekrompen figuur.
Reactie: ik heb geen zin om tegen een kerel in een rokkie aan te kijken...
Grindelwald
26-07-2026 om 20:24
lientje69 schreef op 26-07-2026 om 20:13:
[..]
![]()
![]()
Pooh-Bear
26-07-2026 om 20:33
lientje69 schreef op 26-07-2026 om 20:13:
[..]
![]()
![]()
Nou ja zeg wat een rare reactie
Tijgeroog
26-07-2026 om 20:46
Je dacht dat het een vriend was. In te ontdekken dat hij dat toch niet was is een verlies...
alhambra
26-07-2026 om 22:13
stokstaart schreef op 26-07-2026 om 18:09:
ik ben erg ontdaan over de gebeurtenissen in Berlijn. Vreselijk. Ik houd altijd rekening met geweld als ik naar iets ga door en van de queer community. En dat doe ik vaak.
Ik kan dat goed relativeren maar als het dan echt gebeurt weer dan lukt me dat niet meer. Ik was niet van plan om naar Amsterdam pride parade (voor mij te commerciële pink wash toestand en te hetero) te gaan maar het is nu echt extra belangrijk.
heel erg heftig
Ik snap homohaat niet. Het is een compleet natuurlijk fenomeen dat een x percentage van de levende wezens seksueel georiënteerd is op hetzelfde geslacht.
En who cares wat een ander doet waar hij niemand kwaad mee doet.
En ik snap al helemaal niet waarom moord wel gerechtvaardigd zou zijn maar gewoon zijn zoals je geboren bent niet.
Ted68
28-07-2026 om 08:57
Ik snap niet dat er mensen zijn die huizen beiladen, omdat de bezitters een andere mening hebben; Nederland tolerant? Das war einmal….
Thora
28-07-2026 om 09:50
Evaluna schreef op 25-07-2026 om 16:17:
Al die bosbranden! De wereld staat letterlijk in de fik. Ik vind het verdrietig dat er maar weer een live blog wordt geopend op de nieuwssites, maar verder lees ik nergens de urgentie om beter voor het klimaat te gaan zorgen.
Ik denk dat de mensheid een grote switch moet gaan maken.
Aangezien de meeste branden zijn aangestoken lijkt het mij het beste als diegenen eerst een switch gaan maken. Je kunt zo duurzaam zijn als je wil maar hier kan geen wet of switch tegenop.
Tijgeroog
28-07-2026 om 11:00
Jawel. Door klimaatverandering en opwarming van de aarde tegen te gaan worden de bossen niet zo droog en loopt brandstichting niet zo enorm uit de hand. Een brand kan ook andere oorzaken hebben, stukjes glas die als brandglas werken of onweer.
Zowel het bos in Fontainebleau, bij Parijs, als in de Ecrins/Haute-Alpes ken ik goed. In beiden zijn flinke branden (geweest) de afgelopen tijd. In Fontainebleau voor een deel aangestoken, in de Ecrins was onweer de oorzaak. En beide bossen horen ook in deze periode niet zo droog te zijn als ze nu zijn, het hoort er met enige regelmaat te regenen en dat gebeurt nu niet.
Auwereel
28-07-2026 om 12:07
Tijgeroog schreef op 28-07-2026 om 11:00:
Jawel. Door klimaatverandering en opwarming van de aarde tegen te gaan worden de bossen niet zo droog en loopt brandstichting niet zo enorm uit de hand. Een brand kan ook andere oorzaken hebben, stukjes glas die als brandglas werken of onweer.
Zowel het bos in Fontainebleau, bij Parijs, als in de Ecrins/Haute-Alpes ken ik goed. In beiden zijn flinke branden (geweest) de afgelopen tijd. In Fontainebleau voor een deel aangestoken, in de Ecrins was onweer de oorzaak. En beide bossen horen ook in deze periode niet zo droog te zijn als ze nu zijn, het hoort er met enige regelmaat te regenen en dat gebeurt nu niet.
Ook in Nederland, kop in Trouw gisteren: "Kans op droogte neemt toe: door veranderend klimaat verdampt het water in de bodem sneller", de grondwaterstand is lager, dus de bossen droger.
Dus als er weer iemand onachtzaam is, of zin heeft in een fik, zal het flink en snel mis gaan. Ik zie het hier ook nog wel een keer mis gaan, ik kwam laatst in het recreatiegebied waar ik woon de resten van een fik tegen. Met een beetje pech slaat het aan en waait de brand zo de nabijgelegen wijk in.
Thora
28-07-2026 om 14:13
Auwereel schreef op 28-07-2026 om 12:07:
[..]
Ook in Nederland, kop in Trouw gisteren: "Kans op droogte neemt toe: door veranderend klimaat verdampt het water in de bodem sneller", de grondwaterstand is lager, dus de bossen droger.
Dus als er weer iemand onachtzaam is, of zin heeft in een fik, zal het flink en snel mis gaan. Ik zie het hier ook nog wel een keer mis gaan, ik kwam laatst in het recreatiegebied waar ik woon de resten van een fik tegen. Met een beetje pech slaat het aan en waait de brand zo de nabijgelegen wijk in.
Hiervoor werden al spotjes uitgezonden toen ik nog klein was. Een kerel gooit een brandende peuk weg en later staat het hele bos in de fik. (Kan ik er wat aan doen, er lag een tak). Misschien goed als dit weer onder de aandacht gebracht wordt in plaats van belerende spotjes over koken en douchen.
Auwereel
28-07-2026 om 14:19
Thora schreef op 28-07-2026 om 14:13:
[..]
Hiervoor werden al spotjes uitgezonden toen ik nog klein was. Een kerel gooit een brandende peuk weg en later staat het hele bos in de fik. (Kan ik er wat aan doen, er lag een tak). Misschien goed als dit weer onder de aandacht gebracht wordt in plaats van belerende spotjes over koken en douchen.
Ja die spotjes herinner ik me ook, misschien een spotje uit 1976 toen het ook zo droog was?
Auwereel
29-07-2026 om 23:08
Thora schreef op 28-07-2026 om 09:50:
[..]
Aangezien de meeste branden zijn aangestoken lijkt het mij het beste als diegenen eerst een switch gaan maken. Je kunt zo duurzaam zijn als je wil maar hier kan geen wet of switch tegenop.
Die protesterende boeren in Nederland bijvoorbeeld. Vinden het kennelijk prima dat er ook in Nederland branden gaan plaatsvinden zoals in Frankrijk. Zeker onder het motto, als er geen natuur meer is omdat het afgebrand is, kunnen wij er stallen neerzetten.
Dolfje
30-07-2026 om 21:56
Wij hebben zeer waarschijnlijk de komende week een overlijden in de familie.
Het is beter zo maar het is heel snel ineens.
lientje69
30-07-2026 om 22:13
Dolfje schreef op 30-07-2026 om 21:56:
Wij hebben zeer waarschijnlijk de komende week een overlijden in de familie.
Het is beter zo maar het is heel snel ineens.
Sterkte dolfje. Nooit leuk ook al weet je soms dat het goed is.