Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Dolfje
22-07-2026 om 08:20
En we zijn alweer een paar maanden verder zonder contact met moeder. Ze zou eens komen praten maar dan app ik iets als reactie en dan gewoon 0 reactie daarop. Kreeg wel een verjaardagskaart en daar appte ik bedankt op en dan ook geen reactie.
Zou willen dat me dit niet zo dwars zat.
Broodjebrie
22-07-2026 om 08:21
Dolfje schreef op 22-07-2026 om 08:20:
En we zijn alweer een paar maanden verder zonder contact met moeder. Ze zou eens komen praten maar dan app ik iets als reactie en dan gewoon 0 reactie daarop. Kreeg wel een verjaardagskaart en daar appte ik bedankt op en dan ook geen reactie.
Zou willen dat me dit niet zo dwars zat.
Auwereel
22-07-2026 om 09:07
lientje69 schreef op 21-07-2026 om 22:16:
[..]
Dank je wel! Hopelijk slaat de medicatie snel aan.
Ik ga duimen voor de medicatie, heel veel sterkte voor je lientje, en je dochter
Thora
22-07-2026 om 10:48
Wat een ellende lees ik hier. Ik heb ook wel mijn dingetjes zoals een kies die spontaan afbreekt en pijntjes op zijn tijd (soms veel), maar voel mij een gezegend mens als ik jullie verhalen lees. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte, beterschap en geluk toe. En knuffels.
Evaluna
25-07-2026 om 16:17
Al die bosbranden! De wereld staat letterlijk in de fik. Ik vind het verdrietig dat er maar weer een live blog wordt geopend op de nieuwssites, maar verder lees ik nergens de urgentie om beter voor het klimaat te gaan zorgen.
Ik denk dat de mensheid een grote switch moet gaan maken.
stokstaart
25-07-2026 om 20:15
Evaluna schreef op 25-07-2026 om 16:17:
Al die bosbranden! De wereld staat letterlijk in de fik. Ik vind het verdrietig dat er maar weer een live blog wordt geopend op de nieuwssites, maar verder lees ik nergens de urgentie om beter voor het klimaat te gaan zorgen.
Ik denk dat de mensheid een grote switch moet gaan maken.
Ja dat vind ik ook verschrikkelijk!! En het dan alleen hebben over de geschrokken toerist en niet over alle dieren die hier de dood in vinden.
😭
stokstaart
26-07-2026 om 18:09
ik ben erg ontdaan over de gebeurtenissen in Berlijn. Vreselijk. Ik houd altijd rekening met geweld als ik naar iets ga door en van de queer community. En dat doe ik vaak.
Ik kan dat goed relativeren maar als het dan echt gebeurt weer dan lukt me dat niet meer. Ik was niet van plan om naar Amsterdam pride parade (voor mij te commerciële pink wash toestand en te hetero) te gaan maar het is nu echt extra belangrijk.
heel erg heftig
Tuinfluiter
26-07-2026 om 18:36
stokstaart schreef op 26-07-2026 om 18:09:
ik ben erg ontdaan over de gebeurtenissen in Berlijn. Vreselijk. Ik houd altijd rekening met geweld als ik naar iets ga door en van de queer community. En dat doe ik vaak.
Ik kan dat goed relativeren maar als het dan echt gebeurt weer dan lukt me dat niet meer. Ik was niet van plan om naar Amsterdam pride parade (voor mij te commerciële pink wash toestand en te hetero) te gaan maar het is nu echt extra belangrijk.
heel erg heftig
Ik vind het ook vreselijk wat er in Berlijn is gebeurd en vind het ook heel erg dat er steeds minder tolerantie voor de queer community is. Ik begrijp ook niet waarom je zoiets doet gun gewoon iedereen zijn plek in de maatschappij en respecteer en accepteer dat mensen niet allemaal hetzelfde zijn.
lientje69
26-07-2026 om 18:38
" Vroeger " leek Nederland wel toleranter dan tegenwoordig. Het is te triest voor woorden. Ik zie het zelfs in mijn Nederlandse vriendenkring, vriend van man heeft het contact verbroken omdat hij het belachelijk vindt dat onze oudste transvrouw is...
Broodjebrie
26-07-2026 om 18:39
lientje69 schreef op 26-07-2026 om 18:38:
" Vroeger " leek Nederland wel toleranter dan tegenwoordig. Het is te triest voor woorden. Ik zie het zelfs in mijn Nederlandse vriendenkring, vriend van man heeft het contact verbroken omdat hij het belachelijk vindt dat onze oudste transvrouw is...
Dan is dat geen vriend geweest.
lientje69
26-07-2026 om 18:44
Broodjebrie schreef op 26-07-2026 om 18:39:
[..]
Dan is dat geen vriend geweest.
Nee dat vind ik ook. Maar het doet wel zeer bij man.
Broodjebrie
26-07-2026 om 19:00
lientje69 schreef op 26-07-2026 om 18:44:
[..]
Nee dat vind ik ook. Maar het doet wel zeer bij man.
Kan ik me voorstellen..
stokstaart
26-07-2026 om 19:01
Heftig voor je man Lientje. Dat doet zeker pijn ondanks dat dit geen echte vriend is.
Ik vind dat het mis is gegaan bij tolerantie. “Ik tolereer je” is toch echt wat anders dan “ik accepteer je”.
gister bij een queer comedy avond zei zelfs iemand dat “ik accepteer je” er vanuit gaat dat je niet gelijkwaardig bent aan elkaar en dat het daarover moet gaan.
Ik weet nog niet of ik dat zo voel maar het is wel iets om over na te denken.
Tuinfluiter
26-07-2026 om 19:40
stokstaart schreef op 26-07-2026 om 19:01:
Heftig voor je man Lientje. Dat doet zeker pijn ondanks dat dit geen echte vriend is.
Ik vind dat het mis is gegaan bij tolerantie. “Ik tolereer je” is toch echt wat anders dan “ik accepteer je”.
gister bij een queer comedy avond zei zelfs iemand dat “ik accepteer je” er vanuit gaat dat je niet gelijkwaardig bent aan elkaar en dat het daarover moet gaan.
Ik weet nog niet of ik dat zo voel maar het is wel iets om over na te denken.
Goed dat je dit benoemt en het geeft mij ook stof om over na te denken.
Ik vind iedereen gelijkwaardig maar sommige dingen vind ik soms moeilijk te begrijpen. Als ik het dan over accepteren heb gaat het ook over mijn eigen onvermogen om iets te begrijpen. Recent las ik iets over een homoseksuele nonbinair en dan denk ik oké prima maar ik ben dan het spoor bijster.
Maar één ding staat voor mij buiten kijf geweld tegen de queer community mogen we nooit accepteren en moet tegen opgetreden worden.
Grindelwald
26-07-2026 om 19:57
lientje69 schreef op 26-07-2026 om 18:38:
Echt? Jeetje. Waarom toch. Hij heeft er toch geen last van. Zo'n vriend kan je beter kwijt dan rijk zijn. Bekrompen figuur.