Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Schemerlampje
17-10-2025 om 10:02
lientje69 schreef op 17-10-2025 om 09:26:
[..]
![]()
Hier ook een jarige moeder. Waar ik heel graag heen zou willen maar kan niet. Mag niet autorijden en bovendien trekt mijn hoofd drukte niet. Daar ben ik dan weer verdrietig om. Naast het feit dat ik nu dus stilletjes op de bank lig, en in mijn hoofd 2 stemmetjes vechten. De een zegt, hup, alles doet t nog. Aan het werk! De ander zegt: nee, rusthouden! Je hebt 2 hersenbloedingen gehad. Kan er wel om janken, mijn hele lijf staat in de vechtstsand terwijl ik zou moeten ontspannen en ik krijg het niet voor elkaar. Er zit inmiddels al een was in de droger. Normaal hang ik dat op maar vanwege dat andere stemmetje zit het u in de droger. En ik voel mijn hoofd, dat was genoeg inspanning idd.
Luister vooral naar dat stemmetje dat rust houden zegt!
Nu maar weer "lekker" uitrusten. Wat kan je helpen om te ontspannen? Warme douche of bad, rustige muziek? Of iets doen waarbij je niet veel hoeft na te denken, zoals kleuren of een legpuzzel leggen?
Sterkte! 🫂
Schemerlampje
17-10-2025 om 10:03
Dolfje schreef op 17-10-2025 om 07:26:
Mijn moeder is vandaag jarig en ik ga er niet heen. Hebben elkaar sinds kerst niet gezien en amper gesproken. Ze stoot me af.
Ik heb een kaart gestuurd, die heeft ze al in de bus gehad en ik kreeg een sms " bedankt voor de kaart". Ik reageerde daar weer op en het is weer stil.
Wat naar dat jullie relatie zo moeizaam is. 🫂
Herfstappeltaart
17-10-2025 om 10:58
Wat een verdrietige dingen allemaal....
voor iedereen die het nodig heeft.
Poezie
17-10-2025 om 11:21
lientje69 schreef op 17-10-2025 om 09:26:
[..]
![]()
Hier ook een jarige moeder. Waar ik heel graag heen zou willen maar kan niet. Mag niet autorijden en bovendien trekt mijn hoofd drukte niet. Daar ben ik dan weer verdrietig om. Naast het feit dat ik nu dus stilletjes op de bank lig, en in mijn hoofd 2 stemmetjes vechten. De een zegt, hup, alles doet t nog. Aan het werk! De ander zegt: nee, rusthouden! Je hebt 2 hersenbloedingen gehad. Kan er wel om janken, mijn hele lijf staat in de vechtstsand terwijl ik zou moeten ontspannen en ik krijg het niet voor elkaar. Er zit inmiddels al een was in de droger. Normaal hang ik dat op maar vanwege dat andere stemmetje zit het u in de droger. En ik voel mijn hoofd, dat was genoeg inspanning idd.
Jeetje Lientje, zelfs nu maak je je drukker om het welzijn van anderen dan je eigen welzijn.
Ga ajb vanaf nu zo goed voor jezelf zorgen als dat je dat voor anderen altijd doet en accepteer de zorg van anderen voor jou.
Je lichaam geeft niet voor niets dit signaal af!
Sterkte, hopelijk knap je snel weer op
Koettie
17-10-2025 om 11:44
Moeder van een cliënt aan de telefoon vanmorgen. Snap haar wanhoop en frustratie want is echt lastig maar ze is zo boos op haar zoon. Terwijl hij heel ziek is en in zijn mogelijkheden echt wel zn best doet maar het lukt niet. Zo verdrietige situatie.
lientje69
17-10-2025 om 11:46
Schemerlampje schreef op 17-10-2025 om 09:58:
[..]
Sterker nog, mijn schoonmoeder is ook jarig vandaag!
Dat is wel heel toevallig. Dubbel gefeliciteerd dan!
lientje69
17-10-2025 om 11:48
Poezie schreef op 17-10-2025 om 11:21:
[..]
Jeetje Lientje, zelfs nu maak je je drukker om het welzijn van anderen dan je eigen welzijn.
Ga ajb vanaf nu zo goed voor jezelf zorgen als dat je dat voor anderen altijd doet en accepteer de zorg van anderen voor jou.
Je lichaam geeft niet voor niets dit signaal af!
Sterkte, hopelijk knap je snel weer op
![]()
Zit niet echt in mijn karakter helaas. Maar heb een verwijzing naar de ergotherapeut gekregen om hier mee aan de slag te gaan!
Yumi
17-10-2025 om 11:58
lientje69 schreef op 17-10-2025 om 11:48:
[..]
Zit niet echt in mijn karakter helaas. Maar heb een verwijzing naar de ergotherapeut gekregen om hier mee aan dd slag te gaan!
Ik hoop dat je een fijne ergotherapeut krijgt. Uit ervaring weet ik, dat het even duurt om te accepteren dat het echt beter is om sommige dingen te laten, ook al vind je het nodig..... Nieuwe gewoontes aanleren gaat niet vanzelf 
lientje69
22-10-2025 om 19:25
Yumi schreef op 17-10-2025 om 11:58:
[..]
Ik hoop dat je een fijne ergotherapeut krijgt. Uit ervaring weet ik, dat het even duurt om te accepteren dat het echt beter is om sommige dingen te laten, ook al vind je het nodig..... Nieuwe gewoontes aanleren gaat niet vanzelf
Volgende week komt er een thuis hier. Omdat het momenteel nog niet echt lekker gaat. Arts zei vanmorgen dat ik te veel en te snel wil en dat mijn plan begin november weer te willen werken niet haalbaar is. Ben er erg verdrietig om. Of liever gezegd: hij ziet het mij wel doen. Maar dan lig ik waarschijnlijk eind november weer in het ziekenhuis en dan voor langere tijd. Ik moet stevig op de rem van hem. Het altijd gewoon maar doorgaan kan en mag ik niet meer. Naast de ergo krijg ik hulp van de POHggz en ter zijner tijd ook fysio voor nog wat extra krachttraining.
Dolfje
22-10-2025 om 19:26
Oh Lientje wat ontzettend rot en moeilijk maar luister naar de arts. Ik lees je hier de komende jaren nog graag 
Auwereel
22-10-2025 om 21:37
Sterkte Lientje met je lijf dat niet wil terwijl je in gedachten wel wil.
Yumi
22-10-2025 om 23:17
lientje69 schreef op 22-10-2025 om 19:25:
[..]
Volgende week komt er een thuis hier. Omdat het momenteel nog niet echt lekker gaat. Arts zei vanmorgen dat ik te veel en te snel wil en dat mijn plan begin november weer te willen werken niet haalbaar is. Ben er erg verdrietig om. Of liever gezegd: hij ziet het mij wel doen. Maar dan lig ik waarschijnlijk eind november weer in het ziekenhuis en dan voor langere tijd. Ik moet stevig op de rem van hem. Het altijd gewoon maar doorgaan kan en mag ik niet meer. Naast de ergo krijg ik hulp van de POHggz en ter zijner tijd ook fysio voor nog wat extra krachttraining.
Ik begrijp dat je hier verdrietig van bent, maar ik ben blij dat jou arts ziet dat jij iemand bent die afgeremd moet worden. Het is moeilijk om te accepteren Lientje, maar alsmaar doorgaan is voor niemand goed. Ik kreeg ook ergo thuis, fijn om er al je vragen bij neer te leggen, goede adviezen en je leert op een andere manier om te gaan met je energie. Sterkte!
Herfstappeltaart
23-10-2025 om 11:08
lientje69 schreef op 22-10-2025 om 19:25:
[..]
Lientje alsjeblieft alsjeblieft zorg GOED voor jezelf!! Hoeveel waarschuwingen heb je nodig?
Jujubee
23-10-2025 om 11:14
Mijn vader was ook jarig op 17 oktober, wat toevallig. Waar ik dan weer verdrietig van werd is dat ik geen flauw idee had hoe oud hij nu geweest zou zijn als hij nog had geleefd. Hij is maar 31 geworden. Ik heb geen enkele herinnering aan hem en had geen idee van hoe oud hij nu geweest zou zijn. Ik mis hem eigenlijk zelden omdat ik hem nooit gekend heb maar op zijn verjaardag en zijn sterfdag denk ik wel vaak aan hem.
Sterkte ook voor de rest die verdrietig was op de 17e! 
lientje69
23-10-2025 om 11:26
Herfstappeltaart schreef op 23-10-2025 om 11:08:
[..]
Lientje alsjeblieft alsjeblieft zorg GOED voor jezelf!! Hoeveel waarschuwingen heb je nodig?
Nou deze was wel genoeg. Iom manager ben ik november ook nog uit het rooster gehaald. Tegen die tijd hoop ik wel boventallig eea te kunnen doen. Gelukkig voor mij remt óók de manager me af. Zelf heb ik nog steeds heel veel moeite dit te accepteren.