Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Yumi
13-04-2025 om 11:20
Dat zou ik ook vreselijk vinden Lientje, maar kon niemand hem tegenhouden? Ik bedoel 1500 vierkante meter schep je niet in 'n paar uur leeg.
lientje69
13-04-2025 om 11:27
Schemerlampje schreef op 13-04-2025 om 11:15:
[..]
😱Ik snap dat je daar heel verdrietig én boos van wordt. Hoe is het met je moeder?
Die pikt alles van hem. Helaas. Hij woont op zijn 45ste nog bij haar. Bepaalt. Maar betalen homaar. Werken ook niet. Liever lui dan moe. Grote bek. Echt zwaar gestoord.
lientje69
13-04-2025 om 11:29
Yumi schreef op 13-04-2025 om 11:20:
Dat zou ik ook vreselijk vinden Lientje, maar kon niemand hem tegenhouden? Ik bedoel 1500 vierkante meter schep je niet in 'n paar uur leeg.
Wel met een trekker en kettingzagen hoor. En ik kom niet dagelijks bij mijn moeder. Hij let er wel op dat hij dat niet flikt als hij kans heeft dat ik langs kon komen. Ik ben geopereerd dus kon ff een ruime week niet heen...
Yumi
13-04-2025 om 11:46
lientje69 schreef op 13-04-2025 om 11:29:
[..]
Wel met een trekker en kettingzagen hoor. En ik kom niet dagelijks bij mijn moeder. Hij let er wel op dat hij dat niet flikt als hij kans heeft dat ik langs kon komen. Ik ben geopereerd dus kon ff een ruime week niet heen...
Ik zeg ook niet dat jij hem moest tegenhouden en ik snap dat je geopereerd of niet, niet elke dag bij je moeder op de stoep staat. Ging er vanuit dat je moeder wel hulp zou inschakelen, maar lees nu dat ze alles goed vindt. Jammer!
lientje69
13-04-2025 om 11:59
Yumi schreef op 13-04-2025 om 11:46:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij hem moest tegenhouden en ik snap dat je geopereerd of niet, niet elke dag bij je moeder op de stoep staat. Ging er vanuit dat je moeder wel hulp zou inschakelen, maar lees nu dat ze alles goed vindt. Jammer!
Had ik ook niet eens gered denk. H8j is borderliner met psychothische wanen. En agressief bij tijd en wijle. Drinkt veel. Ben al een aantal keer letterlijk slaags geraakt met hem. Nu negeer ik hem maar zoveel mogelijk. Ging vanmorgen al vroeg om de koffie bij moeder, meestal ligt hij dan nog zijn roes uit te slapen. Nu was hij helaas al eruit. Ben gelijk omgekeerd. Zó geen zin in.
Dorestad
13-04-2025 om 12:21
Friezinnetje schreef op 13-04-2025 om 12:02:
oh wat vreselijk Lientje, snap dat je daar verdrietig om bent.
Inderdaad. Maar wat ook een leven voor je moeder zeg. En tja, dat ze alles van hem pikt.....wie weet kan/wil ze niet anders. Dit moet je toch niet geheel onbekend voorkomen. Sterkte.
lientje69
13-04-2025 om 13:40
Dorestad schreef op 13-04-2025 om 12:21:
[..]
Inderdaad. Maar wat ook een leven voor je moeder zeg. En tja, dat ze alles van hem pikt.....wie weet kan/wil ze niet anders. Dit moet je toch niet geheel onbekend voorkomen. Sterkte.
Is al haar hele leven zo. Broer is alles voor haar...
Zo jammer dat mijn vader zo jong overleden is. Die had misschien nog kunnen relativeren. En die had het zeker niet gepikt dat zijn mooie tuin geruïneerd werd.
Dorestad
13-04-2025 om 19:37
lientje69 schreef op 13-04-2025 om 13:40:
[..]
Zo jammer dat mijn vader zo jong overleden is. Die had misschien nog kunnen relativeren. En die had het zeker niet gepikt dat zijn mooie tuin geruïneerd werd.
Dat moet toch jou verdrietig maken. Tenminste, ik ken het in mijn eigen omgeving (niet ikzelf gelukkig). Het niet geziene kind. En ik hoor hoe mensen daar hun leven lang mee worstelen. Dikke knuffel voor jou.
lientje69
13-04-2025 om 20:35
Dorestad schreef op 13-04-2025 om 19:37:
[..]
Dat moet toch jou verdrietig maken. Tenminste, ik ken het in mijn eigen omgeving (niet ikzelf gelukkig). Het niet geziene kind. En ik hoor hoe mensen daar hun leven lang mee worstelen. Dikke knuffel voor jou.
Niet de enige. Samen met nog een broer en een zus. We balen er stevig van. Is idd niet leuk..En er zit nog heel veel problematiek achter dat ons te wachten staat de komende jaren . ( ouder wordende moeder, moet verhuizen, broer kan nergens heen dus op straat ) pfff word al depressief als ik eraan denk.. Zo veel problemen.
lientje69
13-04-2025 om 21:28
Dorestad schreef op 13-04-2025 om 20:55:
broer is wilsbekwaam?
Helaas wel ja. Gewoon lui. Psychisch gestoord. Maar wil verder niks. En zolang hij nog geen ( groot ) gevaar voor anderen is kunnen we niks.
Yumi
13-04-2025 om 22:29
lientje69 schreef op 13-04-2025 om 13:40:
[..]
Zie dat wel vaker het "zorgenkind" dat de hand boven het hoofd wordt gehouden. Klinkt verdrietig
lientje69
14-04-2025 om 16:29
Dat ik momenteel het vertrouwen in alles en iedereen kwijt ben. Ik ben normaal ondanks heel veel tegenslag een positief persoon. Maar begin het op te geven. Ik ben zó gedesillusioneerd . Te vaak en te veel teleurgesteld op meerdere fronten. Dat doet me verdriet want zo herken ik mezelf niet meer.