Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? (Gesloten)

Omdat het goed is ook aandacht te besteden aan positieve dingen, de vraag;
Waar werd jij vandaag blij van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-03-2022 om 22:50

Pejeka1 schreef op 17-03-2022 om 19:25:

[..]

Ik citeer dit, niet omdat ik persoonlijk tegen jou dit wil zeggen, maar om het in zijn algemeenheid te zeggen, omdat ik in dit topic meerdere berichten zie van mensen die blij zijn dat anderen rekening met hen houden. En ja, dat is geweldig. Maar om even bij jouw voorbeeld te blijven: komt het dan ook wel eens in je op om die collega's een bloemetje te sturen als dankjewel, of een aardigheidje op hun bureau te leggen als dankjewel? Want het is niet vanzelfsprekend dat anderen extra werken of andere moeite doen om jou meer ruimte te gunnen.

ja hoor, ik heb het vandaag ook tegen collega's gezegd en vanavond ook nog in de groepsapp dat ik zo blij ben met ze. En ik ben ook iemand die zo een kleinigheidje mee neem voor de collega's. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2022 om 13:33

vande zo'n. Korte broek aan, hempie aan. Boek erbij en verder niets 

Pejeka1 schreef op 17-03-2022 om 19:25:

[..]

Ik citeer dit, niet omdat ik persoonlijk tegen jou dit wil zeggen, maar om het in zijn algemeenheid te zeggen, omdat ik in dit topic meerdere berichten zie van mensen die blij zijn dat anderen rekening met hen houden. En ja, dat is geweldig. Maar om even bij jouw voorbeeld te blijven: komt het dan ook wel eens in je op om die collega's een bloemetje te sturen als dankjewel, of een aardigheidje op hun bureau te leggen als dankjewel? Want het is niet vanzelfsprekend dat anderen extra werken of andere moeite doen om jou meer ruimte te gunnen.

Nou Pejeka, dat is niet voor iedereen hetzelfde denk ik. Als ik werk van een collega overneem omdat hij/zij fysieke beperkingen heeft vind ik een bedankje normaal en meer dan genoeg. Een collega die een bloemetje stuurt daar zou ik me juist ongemakkelijk bij voelen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2022 om 15:55

Moxxie schreef op 18-03-2022 om 14:03:

[..]

Nou Pejeka, dat is niet voor iedereen hetzelfde denk ik. Als ik werk van een collega overneem omdat hij/zij fysieke beperkingen heeft vind ik een bedankje normaal en meer dan genoeg. Een collega die een bloemetje stuurt daar zou ik me juist ongemakkelijk bij voelen.

Precies,  mijn collega's ook. Zouden zich er erg ongemakkelijk bij voelen  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-03-2022 om 17:23

Van de inzamelacties die gaande zijn voor Oekraïne. 

Moxxie schreef op 18-03-2022 om 14:03:

[..]

Ik heb het dan niet over iemand die één keer een half uurtje extra inspringt voor je, maar stel dat iemand dat maanden lang doet, zonder zeuren, zonder gedoe, jou in feite opvangt, dan vind ik een bloemetje op zijn plaats.

Pejeka1 schreef op 18-03-2022 om 19:07:

[..]

Ik heb het dan niet over iemand die één keer een half uurtje extra inspringt voor je, maar stel dat iemand dat maanden lang doet, zonder zeuren, zonder gedoe, jou in feite opvangt, dan vind ik een bloemetje op zijn plaats.

Dan mag er ook behoorlijke compensatie van de werkgever zijn, want om als iemand maandenlang uitvalt ervan uit te gaan dat werk door collega's wordt overgenomen en die dan elkaar gemotiveerd houden met een bloemetje... 

Ik werd blij van mijn dochter, die best heel onzeker kan zijn, maar toch zelf een pony borstelde en weer in de box zette. Ze verraste zichzelf. Trots op haar 

Evaluna schreef op 18-03-2022 om 20:13:

Ik werd blij van mijn dochter, die best heel onzeker kan zijn, maar toch zelf een pony borstelde en weer in de box zette. Ze verraste zichzelf. Trots op haar

Wat goed!

Auwereel schreef op 18-03-2022 om 19:35:

[..]

Dan mag er ook behoorlijke compensatie van de werkgever zijn, want om als iemand maandenlang uitvalt ervan uit te gaan dat werk door collega's wordt overgenomen en die dan elkaar gemotiveerd houden met een bloemetje...

Nou precies! Ik hoef er geen bloemetje voor, doe maar een interim/uitzendkracht, heb ik meer aan. Tsssk ik zie mijn collega al aankomen met een bloemetje en niks aan actie vanuit de werkgever. Ik was na een maand wel zo ongeveer van baan verwisseld.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-03-2022 om 14:35

zit lekker in het zonnetje, grote stap voor mij

Ik mag eindelijk weer naar buiten (COVID gehad), de zon schijnt en m'n zoontje heeft goed geslapen en mag ik eindelijk weer bedelven onder kusjes

TanSwallow86

TanSwallow86

19-03-2022 om 14:56

HarleyQuin schreef op 19-03-2022 om 14:35:

zit lekker in het zonnetje, grote stap voor mij

Zit inmiddels weer binnen, werd onrustig. Maar heb nooit buiten kunnen zitten. Weet niet wat het is. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-03-2022 om 15:03

Nieuwe schutting geplaatst, de tuin aan het opruimen,  plantjes in de grond gezet... het leven is heerlijk als de zon schijnt 

https://youtu.be/-mGV_nI06q0

HarleyQuin schreef op 19-03-2022 om 14:56:

[..]

Zit inmiddels weer binnen, werd onrustig. Maar heb nooit buiten kunnen zitten. Weet niet wat het is.

Toch fijn dat het even gelukt is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.