Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
lientje69
13-08-2026 om 12:53
Netherfield schreef op 13-08-2026 om 12:31:
We hadden lange krassen op de auto, wrs een andere auto die er langs gegaan is. Man ermee naar het schadeherstelbedrijf, konden ze het poetsen waardoor je het niet meer ziet! Kosten: een doos ijsjes. Wauw.
Dat is echt lief!
Moosey ik hoop dat het UWV bij mij ter zijner tijd ook meeleeft. Zie er zó tegenop die keuringen. Over een maand of 2 eerstejaarskeuring.
madee
13-08-2026 om 14:20
Bakblik schreef op 13-08-2026 om 12:22:
[..]
Ben jij je bewust dat in de zomer voederen van de vogels ook een hoop ongedierte naar je tuin lokt?
Het begint leuk met wat musjes en meesjes, daarna muisjes en na nog wat tijd de ratten, de duiven en meeuwen.
Stop ermee! De vogeltjes hebben het niet nodig! Die pruimen die al aangevreten waren, prima maar die zaden en pitten niet! Ze nemen ze mee en verliezen onderweg wat waardoor er ook andere mensen last van krijgen. Zegt de vrouw die gek wordt van de muisjes en de duiven en meeuwen in de woonwijk.
Nee, hier ben (was) ik me niet bewust van. Hier in de omgeving hoor ik nooit iets over muizen en ander ongewenst bezoek. In onze tuin ook geen ongedierte.
Dat de vogeltjes het niet nodig hebben, is niet wat ik erover heb geleerd. Juist ook in voorjaar en zomer, want: veel nestjes te voeden en daarna de jongen die ook moeten leren eten en sterk genoeg moeten worden om de herfst en winter te doorstaan. De jonkies zijn nog echt niet op volwassen sterkte.
Bakblik
13-08-2026 om 14:55
madee schreef op 13-08-2026 om 14:20:
[..]
Nee, hier ben (was) ik me niet bewust van. Hier in de omgeving hoor ik nooit iets over muizen en ander ongewenst bezoek. In onze tuin ook geen ongedierte.
Dat de vogeltjes het niet nodig hebben, is niet wat ik erover heb geleerd. Juist ook in voorjaar en zomer, want: veel nestjes te voeden en daarna de jongen die ook moeten leren eten en sterk genoeg moeten worden om de herfst en winter te doorstaan. De jonkies zijn nog echt niet op volwassen sterkte.
Als je volgens deze regels https://www.vogelbescherming.nl/in-mijn-tuin/vogels-voeren/wanneer-voer-je-wat-
voert heb ik geen bezwaar. Maar nu grote doppinda's voeren en vetbollen ophangen dat hoeft niet en trekt ongedierte aan.
Sorry als je dat al doet. Ik sta een beetje erg gevoelig afgesteld op dit punt. Buren hier verderop mikken halve broden op het schuurdak, tomaten die een rotte plek hebben, hele zakken pinda's. Als duiven of meeuwen zo'n boterham oppikken en ermee weg vliegen verliezen ze de helft en dat vervuilt de boel echt.
Milala
13-08-2026 om 15:39
De vogeltjes hebben het door de droogte zwaar.. niet alleen gebrek aan water maar insecten eten is ook stukken moeilijker omdat deze zich dieper terugtrekken door de warmte.
Water had ik al staan maar nu ook wat voer. De meesjes kwamen naar de plek waar ik ze in de winter voer, daar komen ze normaal gesproken in de zomer niet (dicht bij huis, ver van de struiken) maar ze waren duidelijk op zoek.
Beterlaat2021!
13-08-2026 om 15:54

Mijn geldboompje groeit als kool, van 3 takjes naar 7 takjes.
Ik heb hem/haar vandaag verpot en hoop dat hij/zij het blijft doen.
Er zit nu echte grond om de plant en hydrokorrels onderin de nieuwe potl
lientje69
13-08-2026 om 16:14
De kittens van dochter waar ik op pas maken me blij. En soms ook niet , ze blijken gekookte witlof ook te lusten en hebben dat uit mijn vergiet gejat zojuist.😅
madee
13-08-2026 om 16:32
Bakblik schreef op 13-08-2026 om 14:55:
[..]
Als je volgens deze regels https://www.vogelbescherming.nl/in-mijn-tuin/vogels-voeren/wanneer-voer-je-wat-
voert heb ik geen bezwaar. Maar nu grote doppinda's voeren en vetbollen ophangen dat hoeft niet en trekt ongedierte aan.
Sorry als je dat al doet. Ik sta een beetje erg gevoelig afgesteld op dit punt. Buren hier verderop mikken halve broden op het schuurdak, tomaten die een rotte plek hebben, hele zakken pinda's. Als duiven of meeuwen zo'n boterham oppikken en ermee weg vliegen verliezen ze de helft en dat vervuilt de boel echt.
We hadden de info inderdaad bij de Vogelbescherming vandaan gehaald en houden ons netjes aan de adviezen. Onze tuin is geen afvalbak, daar hebben we de gft-bak voor. En we vegen ook regelmatig. Ik begrijp je irritatie als je zulke buren als de jouwe hebt, daar zou ik ook niet blij van worden…
Moosey
13-08-2026 om 22:37
lientje69 schreef op 13-08-2026 om 12:53:
[..]
Moosey ik hoop dat het UWV bij mij ter zijner tijd ook meeleeft. Zie er zó tegenop die keuringen. Over een maand of 2 eerstejaarskeuring.
Bij lief was het dus misgegaan bij het eerstejaarsgesprek, het ging toen even vrij redelijk met m (vrij redelijk bij hem betekent:2 uur per dag wat kunnen doen) en de arts focuste in dat gesprek alleen maar op wat ie wel kon en niet wat ie niet kon/wat de gevolgen zijn als ie dingen doet die teveel zijn (en hij heeft dat zelf niet zo door gehad op dat moment) Conclusie: meneer kan 24-30 uur werken. We zouden allebei heel graag willen dat dat wat was maar dat is het helaas niet.
Dus het verschilt nogal wie je tegenover je hebt, maar in elk geval is het niet zo dat al die mensen daar alleen maar zitten om te zeggen: ‘Mevrouw, u stelt zich aan!’ Maar dus wel heel belangrijk om een echt realistisch beeld te schetsen van je kunt en hoe je dagen eruit zien en je niet groot te gaan zitten houden.
Netherfield
14-08-2026 om 20:45
Door de berichten in het ergeren topic ga ik nu ff een rondje wandelen om te zien of er nog pruimen hangen aan de bomen van de gemeente.
Mama-Inge
14-08-2026 om 21:01
36 kn gefietst
Eigenlijk te warm, maar heerlijk om even wat tijd voor mezelf te hebben
Netherfield
14-08-2026 om 21:02

Er lag nog 1 pruim op de grond, de boom was al leeg. Verder alleen maar pitten van door vogels en insecten opgegeten pruimen op de grond. Maar wel fijn een klein rondje gelopen.
Alias1
15-08-2026 om 08:11
t regent! Zitten op n camping, tent blijkt niet geheel waterdicht, maar BLIJ!