Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Van een lieve kennis. We zien elkaar niet heel veel maar hij komt me gewoon uit de brand helpen als het nodig is. Zo fijn

Dat ik een paar dagen weg geboekt heb, binnenkort.
Een stapje gezet dus.

Moosey schreef op 10-08-2026 om 09:30:

Van een lieve kennis. We zien elkaar niet heel veel maar hij komt me gewoon uit de brand helpen als het nodig is. Zo fijn

Dat is heel waardevol, Moosey! 

Beterlaat2021! schreef op 10-08-2026 om 09:34:

Een stapje gezet dus.

Dat is goed voor jezelf zorgen en zelf de regie pakken. Goed gedaan!

Beterlaat2021! schreef op 10-08-2026 om 09:34:

Een stapje gezet dus.

heel goed, ik heb vorige week een reis geboekt, ging nooit meer op vakantie, wilde niet alleen. Maar nu kwam er een prachtige reis voorbij, die wel voor mij bestemt leek. Zin in, maar ook spannend

Waar ga je naar toe? Als je dat tenminste kwijt wil

Blij dat de wandeling erg mooi was vandaag. Dat ben ik niet gewend, een route lopen die ook op het internet te vinden is als "mooie route" en dan geen andere mensen tegenkomen die 'm ook lopen. De enige mensen die we tegenkwamen was als onze route een weg of fietspad kruiste.

buufie schreef op 10-08-2026 om 19:50:

[..]heel goed, ik heb vorige week een reis geboekt, ging nooit meer op vakantie, wilde niet alleen. Maar nu kwam er een prachtige reis voorbij, die wel voor mij bestemt leek. Zin in, maar ook spannend

Waar ga je naar toe? Als je dat tenminste kwijt wil

De Veluwe!    Jij ook veel plezier, Buufie.

Echt fijn gesprek gehad bij het UWV in het kader van het bezwaar dat we gemaakt hebben tegen het stopzetten van liefs uitkering. Aan het eind zei de arts dat er ‘iets aangepast’ zou gaan worden aan het besluit, waar het precies op uit gaat komen kan ze dan nog niet zeggen, maar slechter dan de situatie nu is kan niet, dus dat is sowieso positief
Maar ook heel fijn dat er duidelijk echt geluisterd (en zelfs meegeleefd) werd, dat had ik niet verwacht 

Mijn katten, ze zijn zo lief!

Fijn dat het een prettig gesprek was, Moosey. 
UWV lijkt hier de laatste jaren meer aandacht voor te hebben. 
En natuurlijk erg fijn dat er waarschijnlijk een 'positieve' aanpassing komt.  
Hopelijk geeft dat wat rust.

Wat fijn Moosey. 

In de categorie eerste wereld / luxe blijmakers: de garage belde zojuist dat de auto die we hadden besteld al binnen was. En dat terwijl die pas in oktober geleverd zou worden.

De pruimenboom in onze bescheiden achtertuin heeft een overvloedige oogst gegeven. Vorige week hebben we de gave pruimen geplukt en zelf gebruikt, de rest (ongeveer de helft) was aangevreten en hebben we laten hangen of is zelf al gevallen. En dat geeft veel voeding aan allerlei zoemende beestjes, vlinders en tuinvogels. Ook de koolmeesjes die in de lente zijn uitgevlogen uit ons nestkastje komen dagelijks eten. Ook komen zij en de musjes al dagelijks van de zadenmengsels en vogelpindakaaspotten eten die we het hele jaar hebben hangen, dus we hebben jaarrond veel leven in de tuin. Best heel bijzonder, dat je met een paar vierkante meter toch het nodige kan bijdragen aan de natuur, daar kan ik wel blij van worden 🙂

madee schreef op 13-08-2026 om 12:08:

De pruimenboom in onze bescheiden achtertuin heeft een overvloedige oogst gegeven. Vorige week hebben we de gave pruimen geplukt en zelf gebruikt, de rest (ongeveer de helft) was aangevreten en hebben we laten hangen of is zelf al gevallen. En dat geeft veel voeding aan allerlei zoemende beestjes, vlinders en tuinvogels. Ook de koolmeesjes die in de lente zijn uitgevlogen uit ons nestkastje komen dagelijks eten. Ook komen zij en de musjes al dagelijks van de zadenmengsels en vogelpindakaaspotten eten die we het hele jaar hebben hangen, dus we hebben jaarrond veel leven in de tuin. Best heel bijzonder, dat je met een paar vierkante meter toch het nodige kan bijdragen aan de natuur, daar kan ik wel blij van worden 🙂

Ben jij je bewust dat in de zomer voederen van de vogels ook een hoop ongedierte naar je tuin lokt? 

Het begint leuk met wat musjes en meesjes, daarna muisjes en na nog wat tijd de ratten, de duiven en meeuwen.

Stop ermee! De vogeltjes hebben het niet nodig! Die pruimen die al aangevreten waren, prima maar die zaden en pitten niet! Ze nemen ze mee en verliezen onderweg wat waardoor er ook andere mensen last van krijgen. Zegt de vrouw die gek wordt van de muisjes en de duiven en meeuwen in de woonwijk. 

Blij dat ik zo'n goede conditie heb dat ik heel stevig kon doorlopen met een zware rugzak zodat we precies op tijd bij de bushalte waren, wat toch 25 minuten lopen was van ons vakantiehuisje. Ook de rest van de reis verliep voorspoedig en we zijn hartelijk ontvangen in ons hotel, in Zwolle. Een paar dagen citytripje, hopelijk is het er niet te heet voor.

We hadden lange krassen op de auto, wrs een andere auto die er langs gegaan is. Man ermee naar het schadeherstelbedrijf, konden ze het poetsen waardoor je het niet meer ziet! Kosten: een doos ijsjes. Wauw.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.