Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Mannetjeseend, net aangereden (gelukkig niet gezien). Dierenambulance gebeld, antwoordapparaat want ze hebben het erg druk. Politie (niet-nood) gebeld, die hebben ook gebeld. Mijn vest over de eend gelegd zodat ie wat rustiger ligt op de stoep en erbij gebleven. Gelukkig kwam Dierenambulance binnen 20 minuten. Toen bleven er overigens wel mensen staan, daarvoor liep iedereen gewoon door. Beestje mee naar dierenarts, ik blij.

Chiquita schreef op 15-05-2026 om 15:23:

Mannetjeseend, net aangereden (gelukkig niet gezien). Dierenambulance gebeld, antwoordapparaat want ze hebben het erg druk. Politie (niet-nood) gebeld, die hebben ook gebeld. Mijn vest over de eend gelegd zodat ie wat rustiger ligt op de stoep en erbij gebleven. Gelukkig kwam Dierenambulance binnen 20 minuten. Toen bleven er overigens wel mensen staan, daarvoor liep iedereen gewoon door. Beestje mee naar dierenarts, ik blij.

Ah ♥️

Goed werk Chiquita.   Hopelijk overleeft hij het.  Maar als hij ernstig gewond is, kan de dierenarts hem op een humane manier aan zijn einde helpen. Beter dan creperen op straat. 

Yumi schreef op 15-05-2026 om 09:20:

[..]

Dan op onderzoek uit, als er iets in het systeem staat van een thuiszorg organisatie dan denk ik dat jij het recht om te weten wat. Dat zou betekenen dat er een melding staat en dat komt toch ergens vandaan? Om te beginnen stuur een mailtje met de vraag, wat er in het systeem staat en waar het vandaan komt. Als je daar geen antwoord op krijgt, ga je naar het juridisch loket, om te vragen wat je rechten zijn en hoe je dit kan laten verwijderen.

Dit idd. Want dat is wel een  héél rare opmerking.  Ik zou willen weten wat daarachter zit. Hoe, wat, waarom??

lientje69 schreef op 15-05-2026 om 16:27:

[..]

Dit idd. Want dat is wel een héél rare opmerking. Ik zou willen weten wat daarachter zit. Hoe, wat, waarom??

Ja inderdaad. 

RavIvaR schreef op 11-05-2026 om 13:33:

Je schreef dat je er nu je de tapas tour geboekt had er wat minder tegenop zag. Vandaar mijn reactie.
Maar zo te lezen al aardig wat ervaring, leuk! Enjoy!

Ah zo, sorry, dan begreep ik het verkeerd. Dank je wel! Ik ben gisteren teruggekomen en heb het heerlijk gehad. Prima weer, warm maar niet heet en geleefd als een local eigenlijk, i.p.v. een toerist. Ik zat wat buiten het drukke centrum en vond dat geweldig. Gewoon in een woonwijk, tussen de Spanjaarden. Alle toeristische trekpleisters had ik vorige keer al gedaan, dus ik heb nu weinig in de drukte gedaan. Een paar musea gepakt, maar daar was bijna niemand en lekker lokaal gegeten bij de onbekende tapasbarretjes waar de locals ook eten. Ik ben wel een paar keer in het drukke centrum geweest, maar ik kon niet wachten om daar weer weg te gaan. Ik trek die mensenmassa's elk jaar slechter, lijkt wel. De tapastour was erg leuk, veel leuke mensen leren kennen, veel gekletst en gelachen en heerlijk gegeten. Geen spijt van gehad ondanks het hoge prijskaartje. Wel drie van de vier nachten enorm ruk geslapen, dus ik was blij om weer in mijn eigen bed te liggen gisteren. Maar wat is het hier ijskoud zeg. Niet normaal en niet leuk. 

Heerlijk weer vandaag!  Misschien later vanmiddag wat regen, maar voor nu fijn zon en mooiweerwolken. ⛅

Ideaal wandelweer op vakantie 

)

Auwereel schreef op 16-05-2026 om 12:20:

Heerlijk weer vandaag! Misschien later vanmiddag wat regen, maar voor nu fijn zon en mooiweerwolken. ⛅

Ideaal wandelweer op vakantie

Dan woon je een ander gedeelte van NL als ik ( dan ik?), het regent hier al de hele ochtend. 

krulliebollie schreef op 16-05-2026 om 12:21:

)

[..]

Dan woon je een ander gedeelte van NL als ik ( dan ik?), het regent hier al de hele ochtend.

Ik ben op vakantie in Limburg!

Auwereel schreef op 16-05-2026 om 12:27:

[..]

Ik ben op vakantie in Limburg!

Oh heerlijk. Hier rondom Amsterdam dus alleen maar regen.

Fijne vakantie.  

krulliebollie schreef op 16-05-2026 om 12:21:

)

[..]

Hier ook 😝

Edit: logisch, zelfde gedeelte van Nederland als Krulliebollie 😅

Ik zit iets hoger dan Loulou en krulliebollie maar hier ook hele ochtend regen al. Na half 2 wordt het droog. Volgens buienradar  dan.

Jujubee schreef op 16-05-2026 om 08:37:

[..]

Ah zo, sorry, dan begreep ik het verkeerd. Dank je wel! Ik ben gisteren teruggekomen en heb het heerlijk gehad. Prima weer, warm maar niet heet en geleefd als een local eigenlijk, i.p.v. een toerist. Ik zat wat buiten het drukke centrum en vond dat geweldig. Gewoon in een woonwijk, tussen de Spanjaarden. Alle toeristische trekpleisters had ik vorige keer al gedaan, dus ik heb nu weinig in de drukte gedaan. Een paar musea gepakt, maar daar was bijna niemand en lekker lokaal gegeten bij de onbekende tapasbarretjes waar de locals ook eten. Ik ben wel een paar keer in het drukke centrum geweest, maar ik kon niet wachten om daar weer weg te gaan. Ik trek die mensenmassa's elk jaar slechter, lijkt wel. De tapastour was erg leuk, veel leuke mensen leren kennen, veel gekletst en gelachen en heerlijk gegeten. Geen spijt van gehad ondanks het hoge prijskaartje. Wel drie van de vier nachten enorm ruk geslapen, dus ik was blij om weer in mijn eigen bed te liggen gisteren. Maar wat is het hier ijskoud zeg. Niet normaal en niet leuk.

Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt! En mooi dat je hebt kunnen genieten van de wat minder toeristische dingen! 

Ik probeer de grote wereldsteden al jaren te ontwijken. Heb er vroeger wel een aantal bezocht, inmiddels zoek ik vaak wat rustigere met toch voldoende levendigheid. 

Een spelletje Rummikub wat ik in 5 minuten won!         
Meestal doen we er  een half  uur  over.   

Ik heb een jong klein varentje opgekweekt. Hij is nu 17 bij 17 cm bovengrondse delen. Zo schattig met heel priegelig kleine blaadjes aan zijn takjes. Hij heeft zeven takjes, die hebben even boven de grond gekeken, wat energie verzameld, sein veilig gegeven en nu zijn er veel meer op komst. Steeltjes met elk een opgerold setje blaadjes steken boven de grond uit.

Het is een Adiantum, een Venushaarvarentje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.