Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Herfstappeltaart schreef op 28-11-2025 om 19:26:

[..]

Ik vind de huisjes ook heel leuk alleen dat knalrode niet. Dus hier staan ze niet. Ik heb wel een wit huisje met dennenboompje van Dille&Kamille.

Maat wat vind je er zo leuk aan dan?

Broodjebrie schreef op 28-11-2025 om 19:38:

[..]

Maat wat vind je er zo leuk aan dan?

Ja dat is een goeie vraag🤔. Ik denk dat de huisjes een soort nostalgische/oudhollandse sfeer oproepen door de vorm (grachtenpandjes). Net als een oud straatje dat kan doen. Denk ik.

De voedselbank verzamelt de bonnen hier in het dorp. Dus bedankt voor de reminder dat ik morgen die bon af moet geven. 

Ik werd heel erg blij van een stukje fietsen door het bos (groot park), op de terugweg van een boodschap. De zon scheen laag tussen de bomen door en het was stil, ik had het gevoel dat het bos zijn adem inhoudt. 
Toen ik later op mijn app keek, viel het me tegen hoe weinig meer ik had gefietst dan de heenweg. Ik had helemaal het gevoel dat ik er echt even "uit" was en ik heel ver had gefietst.

Herfstappeltaart schreef op 28-11-2025 om 19:42:

[..]

Ja dat is een goeie vraag🤔. Ik denk dat de huisjes een soort nostalgische/oudhollandse sfeer oproepen door de vorm (grachtenpandjes). Net als een oud straatje dat kan doen. Denk ik.

Ah, ja dat zou kunnen. 

Ik las dat een gebouw in stad oranje verlicht zou worden in de strijd tegen geweld tegen vrouwen. Vanavond zag ik dat het gebouw waar ik werk ook oranje verlicht is. Vond ik mooi. 

Dat ik zoveel mooie dingen heb kunnen kopen met flinke kortingen. Ik had ze toch nodig en het zijn dure producten die ik dagelijks gebruik dus even auw voor mijn spaarrekening maar nu kan ik wel lang vooruit. Soms is black friday wel eens handig. Maar na mijn nieuwe wollen dekbed ben ik wel echt kneiterblut nu. Maar even als student gaan leven de komende tijd. 

Broodjebrie schreef op 20-11-2025 om 14:27:

ik word blij van de line-up van concert at sea duurt nog even maar de voorpret is al superleuk

Ik hoop dat kaartje en accomodatie ook gelukt is  

Ik twijfel er af en toe over maar te massaal voor me. Aftellen naar een ander Blofconcert 

Vf_Watervrouw schreef op 29-11-2025 om 08:21:

[..]

Ik twijfel er af en toe over maar te massaal voor me. Aftellen naar een ander Blofconcert

Jazeker, hotel hadden we al geboekt en de kaartjes zijn ook gelukt. We gaan nu 2 dagen ipv 1. Kost wel meer natuurlijk maar we vinden de sfeer zo leuk en we zijn dan ook gelijk een paar dagen lekker in Zeeland dus we profiteren ervan. 

Leuk dat jij ook naar blof gaat!

Heb al 12 jaar wat gouden sierraden van mijn moeder op zolder liggen. Niet mijn smaak dus draag het niet en ligt dus al die tijd verstopt op zolder. En ik draag verder bijna nooit sierraden. Nu toch maar eens bij een aantal juweliers langs gegaan om te vragen wat het waard is. Varierend van 920 tot 1350 euro is wat ze ervoor geven als ik het zou verkopen. Dat is veel meer dan ik verwacht had en ik voelde me even helemaal rijk!
Voor nu besloten om er niks mee te doen maar het te zien als extraatje wat ik achter de hand heb mocht ik iets (duurs) willen kopen wat ik heel graag wil hebben.

Wel vond ik het verschil van meer dan 400 euro wat de verschillende juweliers ervoor gaven erg groot.

En een heerlijke appelkruimel cake gebakken. Die gaan we dit weekend lekker opeten!

Moosey schreef op 21-11-2025 om 15:05:

Ah men wat balen Koettie, dat je niet meer meewerkende hulpverleners treft.. En inderdaad, mijn ervaring is dat het alleen maar gekker wordt als je richting de overgang gaat (daar ben je op zich nog niet natuurlijk, maar kan echt heel goed dat je al verandering begint te merken)
Misschien dat je toch al ns naar een overgangsconsulente zou kunnen? Daar heb je geen verwijzing voor nodig en die weten als het goed is ook dingen van hormonen die toepasbaar zijn vóór de overgang. Ze mogen zelf niet voorschrijven maar wel advies geven aan huisartsen. Je moet er wel één hebben die bij een bepaalde vereniging staat ingeschreven, even kijken hoor. Oh ja, VVOC. Of gewoon even bellen met zo iemand, misschien heeft ze tips.

https://zusenzorg.nl/ staat nog op mijn todo een vervolgvraag te stellen, toevallig recent gelegenheid gehad voor een consult.  Bij mij (40+) is stresshormoon het vervelendste maar cyclus hormonen (om ff overkoepelende naam te verzinnen( zijn dan alsnog wel tips/hulpmiddelen voor mogelijk.

Smulkruimel schreef op 29-11-2025 om 08:43:

Heb al 12 jaar wat gouden sierraden van mijn moeder op zolder liggen. Niet mijn smaak dus draag het niet en ligt dus al die tijd verstopt op zolder. En ik draag verder bijna nooit sierraden. Nu toch maar eens bij een aantal juweliers langs gegaan om te vragen wat het waard is. Varierend van 920 tot 1350 euro is wat ze ervoor geven als ik het zou verkopen. Dat is veel meer dan ik verwacht had en ik voelde me even helemaal rijk!
Voor nu besloten om er niks mee te doen maar het te zien als extraatje wat ik achter de hand heb mocht ik iets (duurs) willen kopen wat ik heel graag wil hebben.

Wel vond ik het verschil van meer dan 400 euro wat de verschillende juweliers ervoor gaven erg groot.

De goudprijs staat enorm hoog op het ogenblik.  Of dat zo blijft zou ik niet weten. 

Laatst was er in een consumentenrubriek een onderwerp over goudinkopers. Eén keten, Goudwisselkantoor, kwam er heel slecht af.  Die geven standaard veel te weinig. Ze beoordelen de kennis van hun klanten en passen daar de prijs op aan.  Echt schandálig.  

Beterlaat2021! schreef op 29-11-2025 om 08:51:

[..]

De goudprijs staat enorm hoog op het ogenblik. Of dat zo blijft zou ik niet weten.

Laatst was er in een consumentenrubriek een onderwerp over goudinkopers. Eén keten, Goudwisselkantoor, kwam er heel slecht af. Die geven standaard veel te weinig. Ze beoordelen de kennis van hun klanten en passen daar de prijs op aan. Echt schandálig.

Dat heb ik ook gelezen en vooral het goudwisselkantoor in mijn woonplaats heeft hele slechte reviews. Daarom ben ik er niet eens naartoe gegaan. Maar vind het verschil tussen de juweliers zowieso erg groot. Voelde me toch wel in de maling genomen toen 1 juwelier 920 bood terwijl ik toen wist dat het veel meer waard is.

Je weet nooit wat er gebeurd maar verwacht niet dat goud snel veel minder waard wordt. Heb geen haast dus als de goudprijs toch daalt wacht ik gewoon tot het weer gaat stijgen.

Was ook vooral benieuwd wat het waard was. En 1 ring waarvan ik dacht dat het geen goud was, bleek toch 14 karaat goud te zijn.

Smulkruimel schreef op 29-11-2025 om 08:43:

En een heerlijke appelkruimel cake gebakken. Die gaan we dit weekend lekker opeten!

De goudprijs staat op het moment erg hoog, en schommelt nog steeds. Als je er een goede prijs voor kunt krijgen dan zou ik het doen en er niet mee wachten. 

Vf_Watervrouw schreef op 29-11-2025 om 08:21:

[..]

Leuk ik was vorige week nog bij Bløf in Ahoy. Was super leuk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.