Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Evaluna
11-10-2025 om 12:26
lientje69 schreef op 11-10-2025 om 11:04:
[..]
Wat is AZW? Dat ken ik niet. Werkdruk is idd vreselijk maar dat is denk ik bijna overal momenteel in de zorg. Best jammer idd want dat maakt het wel pittig. Ook de zorgzwaarte neemt ( bij ons in elk geval ) in rap tempo toe en ook dat is best zwaar. Maar wat leuk dat je nu weer als VIG gaat werken. Groot gebrek aan. Moet je ook alles weer opnieuw aftoetsen?
Assistent Zorg en Welzijn. Als je gemotiveerd bent mag je aan de slag
. Wij werken met veel mensen die Volledig Pakket Thuis krijgen, en dan zijn er vrij veel uur beschikbaar voor ondersteunen met boodschappen, wandeling, praatje, steunkousen. De lichtere zorgdingen die mensen zonder zorgachtergrond ook goed kunnen doen.
Mensen wonen zelfstandig, maar wel in hetzelfde appartementen complex, gecombineerd met ouderen zonder zorg. Het is een nieuwe manier van werken, maar wel heel leuk en motiverend.
Ik ben begonnen als verpleegkundige, dus behoorlijk onder mijn niveau gestart, maar wel heerlijk om zonder druk en verwachtingen er weer in te kunnen rollen. De meer verpleegkundige handelingen zoals medicatie en de rest wat voorkomt was ik al mee begonnen, maar dat moet idd wel afgetekend worden.
Jammer als het zo zwaar wordt, soms snap ik ook niet men zo bezuinigd, als er dan langdurige ziekte/ verlof komt is er een probleem. (Nouja, dat vullen ze dan op door ons team daar naar toe te sturen 🙄😜)
Tara82
11-10-2025 om 12:47
Beterlaat2021! schreef op 11-10-2025 om 11:18:
@ Tara : is het 'papiertje' zo belangrijk? Het is toch belangrijker dat ze kan zwemmen en zichzelf kan redden als ze in het water ligt?
Het papiertje is zeker niet belangrijk. Zeker niet bij het b diploma. Wat wel belangrijk is dat ze mee mag doen met het afzwemmen. Het zwembad maakt daar echt een feestje van voor de kinderen. Ze heeft heel erg haar best gedaan, dus ze verdient dat feestje ook. Nu mag ze dus gewoon afzwemmen en het gat overslaan. Wel het feestje en heel veel minder stress. Dit is een fijne oplossing. Anders hadden we haar echt wel laten stoppen met zwemles natuurlijk.
Bailey26
11-10-2025 om 17:30
Tara82 schreef op 11-10-2025 om 12:47:
[..]
Het papiertje is zeker niet belangrijk. Zeker niet bij het b diploma. Wat wel belangrijk is dat ze mee mag doen met het afzwemmen. Het zwembad maakt daar echt een feestje van voor de kinderen. Ze heeft heel erg haar best gedaan, dus ze verdient dat feestje ook. Nu mag ze dus gewoon afzwemmen en het gat overslaan. Wel het feestje en heel veel minder stress. Dit is een fijne oplossing. Anders hadden we haar echt wel laten stoppen met zwemles natuurlijk.
Zeker is het heel belangrijk dat ze gewoon mee mag doen. Heel fijn dat de zwemschool kijkt naar wat kind wel kan.
lientje69
11-10-2025 om 17:39
Evaluna schreef op 11-10-2025 om 12:26:
[..]
Assistent Zorg en Welzijn. Als je gemotiveerd bent mag je aan de slag
. Wij werken met veel mensen die Volledig Pakket Thuis krijgen, en dan zijn er vrij veel uur beschikbaar voor ondersteunen met boodschappen, wandeling, praatje, steunkousen. De lichtere zorgdingen die mensen zonder zorgachtergrond ook goed kunnen doen.
Mensen wonen zelfstandig, maar wel in hetzelfde appartementen complex, gecombineerd met ouderen zonder zorg. Het is een nieuwe manier van werken, maar wel heel leuk en motiverend.
Ik ben begonnen als verpleegkundige, dus behoorlijk onder mijn niveau gestart, maar wel heerlijk om zonder druk en verwachtingen er weer in te kunnen rollen. De meer verpleegkundige handelingen zoals medicatie en de rest wat voorkomt was ik al mee begonnen, maar dat moet idd wel afgetekend worden.
Jammer als het zo zwaar wordt, soms snap ik ook niet men zo bezuinigd, als er dan langdurige ziekte/ verlof komt is er een probleem. (Nouja, dat vullen ze dan op door ons team daar naar toe te sturen 🙄😜)
Dat lijkt me echt wel heel mooi en dankbaar werk. Nadeel is denk ik dat je in fwg 20 of max 25 zit? Zou ik denk nog leuker vinden dan wat ik nu doe. Maar qua verdiensten wel matig idd.
Hemke
11-10-2025 om 21:08
Je hebt ook de Woonzorg ondersteuner.
Daar zit ik naar te kijken, ik werk nu als helpende, ook onder mijn niveau, maar dit is wat ik lichamelijk goed aan kan.
Groot voordeel, geen verantwoording voor medicatie en derg.
Wil mijn lijf dit ook niet meer, dan ga ik als zorgondersteuner verder.
Elmie
11-10-2025 om 22:26
Bailey26 schreef op 11-10-2025 om 17:31:
Ik heb twee paar laarzen gekocht en nieuwe schoenen
Lekker gevoel als je iets koopt waar je blij van wordt 😀
Dat had ik vandaag met mijn "nieuwe" elektrische fiets. Mijn eerste. Lang op gewacht omdat man het niet nodig vond maar die is gelukkig om. Het gaat mij veel opleveren qua energie dat overblijft voor andere dingen. Zeker nu ik nog herstellende ben. Ik rijd geen auto dus mijn fiets is heel belangrijk voor mij. Heel blij mee dus 🙃
Koettie
11-10-2025 om 22:26
Mn wc opgeknapt, lekker zelf vandaag. Met hulp was makkelijker geweest maar zo'n behoefte om even lekker mn eigen ding te doen! Morgen verder.
Evaluna
11-10-2025 om 22:42
lientje69 schreef op 11-10-2025 om 17:39:
[..]
Dat lijkt me echt wel heel mooi en dankbaar werk. Nadeel is denk ik dat je in fwg 20 of max 25 zit? Zou ik denk nog leuker vinden dan wat ik nu doe. Maar qua verdiensten wel matig idd.
Klopt, het is heel laagdrempelig, beetje helpen en ondersteuning. Wel in fwg 20, daarom erg lekker om naar (denk ik) 35 te gaan. Naast dat ik merk dat ik meer kan en het ook wel leuk vind om daar weer meer mee te gaan doen.
Evaluna
11-10-2025 om 22:45
Hemke schreef op 11-10-2025 om 21:08:
Je hebt ook de Woonzorg ondersteuner.
Daar zit ik naar te kijken, ik werk nu als helpende, ook onder mijn niveau, maar dit is wat ik lichamelijk goed aan kan.
Groot voordeel, geen verantwoording voor medicatie en derg.
Wil mijn lijf dit ook niet meer, dan ga ik als zorgondersteuner verder.
Inderdaad, niks geen moeilijke dingen, geen eindverantwoordelijkheid, geen contacten met familie, behalve een algemeen praatje en mensen zijn eigenlijk altijd blij en dankbaar als je wat langer de tijd hebt.
Hemke
12-10-2025 om 13:37
Evaluna schreef op 11-10-2025 om 22:45:
[..]
Inderdaad, niks geen moeilijke dingen, geen eindverantwoordelijkheid, geen contacten met familie, behalve een algemeen praatje en mensen zijn eigenlijk altijd blij en dankbaar als je wat langer de tijd hebt.
Je hebt wel veel contact met de familie, je bent de tussenpersoon tussen Fam en de EEVer.
Ook zorg je voor de maaltijden, de tussendoortjes, en lees je de krant voor, spelletje, met een bewoner wandelen, samen naar de supermarkt, groenteboer.
Ik werk met ouderen met verschillende vormen van dementie, wat geestelijk wel even veel van je vraagt.
Nu doe ik nog de verzorging erbij, maar dat heb ik dan niet meer,als woonzorgondersteuner.
Ik gaan eind van dit jaar met de manager rond de tafel, kijken wat ik nog kan doen of ik ben echt te oud.
Mama-Inge
12-10-2025 om 15:43
Afgelopen week stoofperen gekregen van de eigenaar van de hond die nu bij ons logeert
Heb eindelijk een recept gevonden waarbij de stoofperen goed zijn geworden
En vrijdag appels van een klant van ons gekregen en vanmiddag met puber appeltaart gebakken en van de rest appelmoes gemaakt, wat ook allemaal goed gelukt is
Beterlaat2021!
12-10-2025 om 16:21
Mijn vriend heeft laatst jam gemaakt van kweeperen die we van een vriendin gekregen hadden.

Is lekker geworden, gaat in mijn geval in de yoghurt.