Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 22:42:

[..]

Gefeliciteerd, wat fijn zeg!

In de ouderenzorg willen ze graag mensen houden 😊

Evaluna schreef op 09-10-2025 om 22:44:

[..]

Wat voor functie ga je doen? Ik werk ook in de ouderenzorg maar zie hier nog steeds mensen vertrekken omdat ze bijvoorbeeld niet meer uren kunnen krijgen of ze geen goed rooster hebben.

Ik ben gewoon blij met mezelf. In de overgang, maar door hormonen te slikken voel ik me echt prima. Drukke baan, waar ik veel energie van krijg, thuis pubers, maar het loopt gewoon op rolletjes. Zelfs de cursus van mijn werk waar ik gisteren heenging, bleek interessant te zijn, echt stof tot nadenkenken gekregen. 

HAHA!wait..what schreef op 09-10-2025 om 10:12:

[..]

Ik begrijp je zo goed! Echt heel herkenbaar en ook specifiek met dit punt wat je benoemt. Ik raak helemaal onzeker bij zulke nieuwe situaties en kan helemaal niet meer logisch nadenken. Want hoe werkt het met betaling; is dat bij elke pomp of is het een gedeelde kast waarbij je aan de zijkant kan betalen. Of kan het alleen maar in de shop?

Echt vreselijk! Dus ik ben hiermee ook super trots op jou

Ja precies dit!!! 

Dank je wel ♥️

Blij dat mijn rug weer beter voelt! De spieren zijn nog een tikkeltje stijf, ik moet nog oppassen met bepaalde bewegingen, maar de pijn is weg, jippie!

Evaluna schreef op 09-10-2025 om 21:31:

Leuke promotie op mijn werk gekregen!
Gevraagd naar een andere functie omdat ik daar toch al diensten van draai, maar ik krijg er gelijk nog een functie hoger bij! Plus een paar uurtjes, dat is financieel wel heel fijn.
Ben een herintreder en wilde graag rustig aan beginnen, onder mijn niveau, maar ga nu toch stappen maken

O wat fijn Evaluna, loon naar werken!

Evaluna schreef op 09-10-2025 om 22:44:

[..]

Klopt, maar let ook heel goed op je grenzen. Geef ze 1 vinger en ze pakken je hele hand.

[..]

Ik begrijp je zo goed! Echt heel herkenbaar en ook specifiek met dit punt wat je benoemt. Ik raak helemaal onzeker bij zulke nieuwe situaties en kan helemaal niet meer logisch nadenken. Want hoe werkt het met betaling; is dat bij elke pomp of is het een gedeelde kast waarbij je aan de zijkant kan betalen. Of kan het alleen maar in de shop?

Ik begrijp je ook, ik heb dit ook... Ik was vd week nog onzekerder, mijn bakkie is 19 jaar oud en de tankklep is een beetje stuk/zit los.. Meestal tank ik met goede vriend die alles van auto's snapt maar nu was ie bijna leeg en ging ik gisteravond naar mijn vriend  en ik moest echt even tanken...
Ging niet helemaal goed dus ik iemand gevraagd. Anyway ik vind je niet suf.

Ik ben verder superblij, ik heb een maand geleden de liefste man van de wereld leren kennen en ik ben zwaar verliefd. (En das hartstikke wederzijds 😊_)

[..]

Ik begrijp je ook, ik heb dit ook... Ik was vd week nog onzekerder, mijn bakkie is 19 jaar oud en de tankklep is een beetje stuk/zit los.. Meestal tank ik met goede vriend die alles van auto's snapt maar nu was ie bijna leeg en ging ik gisteravond naar mijn vriend  en ik moest echt even tanken...
Ging niet helemaal goed dus ik iemand gevraagd. Anyway ik vind je niet suf.

Ik ben verder superblij, ik heb een maand geleden de liefste man van de wereld leren kennen en ik ben zwaar verliefd. (En das hartstikke wederzijds  )

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 22:47:

[..]

Wat voor functie ga je doen? Ik werk ook in de ouderenzorg maar zie hier nog steeds mensen vertrekken omdat ze bijvoorbeeld niet meer uren kunnen krijgen of ze geen goed rooster hebben.

Van AZW ga ik naar VIGer. Vroeger verpleegkundige geweest, maar mijn big kwijt en weinig ervaring in de ouderenzorg.

Ik werk bij een kleine organisatie en iedereen die wil werken is welkom lijkt het wel. Vorige jaar zijn we gestart als dependance op een nieuwe locatie en voor 1 collega viel het tegen maar rest is nog blij.

Hoor het wel van de hoofdlocatie, daar is wel meer verloop. Bezuinigingen op personeel, waardoor de werkdruk hoger is, lijkt de grootste oorzaak.

Jammer zo'n negatieve spiraal, ik vind werken in de ouderenzorg echt heel boeiend. Mensen hebben zo'n leven vol ervaringen gehad wat hun heeft gevormd!

Ik ben blij dat mijn dochter mag afzwemmen voor haar B ook al lukt het haar niet om door het gat te zwemmen. Ze krijgt wel een certificaat in plaats van een diploma, maar dat maakt mij echt niet uit. Het is ook niet dat ze niet onderwater kan zwemmen, maar nu moet ze een heel stuk en dat lukt gewoon niet. Het geeft haar heel veel stress. De juf vind dat ze verder zo goed zwemt dat ze klaar is om af te zwemmen. Heel fijn dat er zo naar het kind gekeken wordt. Door gaan voor c is geen probleem ook al zal dat dan ook een certificaat worden. Het belangrijkste is dat ze gewoon goed kan zwemmen en dat ze er plezier in blijft houden.

Evaluna schreef op 10-10-2025 om 23:00:

[..]

Van AZW ga ik naar VIGer. Vroeger verpleegkundige geweest, maar mijn big kwijt en weinig ervaring in de ouderenzorg.

Ik werk bij een kleine organisatie en iedereen die wil werken is welkom lijkt het wel. Vorige jaar zijn we gestart als dependance op een nieuwe locatie en voor 1 collega viel het tegen maar rest is nog blij.

Hoor het wel van de hoofdlocatie, daar is wel meer verloop. Bezuinigingen op personeel, waardoor de werkdruk hoger is, lijkt de grootste oorzaak.

Jammer zo'n negatieve spiraal, ik vind werken in de ouderenzorg echt heel boeiend. Mensen hebben zo'n leven vol ervaringen gehad wat hun heeft gevormd!

Wat is AZW? Dat ken ik niet.  Werkdruk is idd vreselijk maar dat is denk ik bijna overal momenteel in de zorg.  Best jammer idd want dat maakt het wel pittig. Ook de zorgzwaarte  neemt ( bij ons in elk geval ) in rap tempo toe en ook dat is best zwaar. Maar wat leuk dat je nu weer als VIG gaat werken. Groot gebrek aan. Moet je ook alles weer opnieuw aftoetsen? 

Tara82 schreef op 11-10-2025 om 10:33:

Ik ben blij dat mijn dochter mag afzwemmen voor haar B ook al lukt het haar niet om door het gat te zwemmen. Ze krijgt wel een certificaat in plaats van een diploma, maar dat maakt mij echt niet uit. Het is ook niet dat ze niet onderwater kan zwemmen, maar nu moet ze een heel stuk en dat lukt gewoon niet. Het geeft haar heel veel stress. De juf vind dat ze verder zo goed zwemt dat ze klaar is om af te zwemmen. Heel fijn dat er zo naar het kind gekeken wordt. Door gaan voor c is geen probleem ook al zal dat dan ook een certificaat worden. Het belangrijkste is dat ze gewoon goed kan zwemmen en dat ze er plezier in blijft houden.

Fijn dat ze zo meedenken!

lientje69 schreef op 11-10-2025 om 11:04:

[..]

Fijn dat ze zo meedenken!

Ja daar ben ik heel blij mee, want een kind van 6 moet niet zo in de stress zitten over zwemles. De juf ziet ook goed dat ze het echt niet ineens wel gaat kunnen. Voor mijn man is het ook super herkenbaar en precies de reden waarom hij nooit heeft mogen afzwemmen voor b. Wie weet leert ze ooit nog duiken. 

@ Tara : is het 'papiertje' zo belangrijk?  Het is toch belangrijker dat ze kan zwemmen en zichzelf kan redden als ze in het water ligt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.