Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Yumi
13-06-2025 om 23:39
BlairW schreef op 13-06-2025 om 23:22:
[..]
Jawel, foto’s zijn gemaakt maar van mijn tanden. Dus met zo’n apparaat met zo’n buis die ze op je kaak zetten en zo’n plaatje in je mond. Daarop zagen ze de ontsteking niet, omdat die in mijn kaakbot zat. Dat komt niet op die foto. Ik kreeg een tijdje terug ineens een bult tussen 2 tanden waar pus uit kwam. Toen is er een foto gemaakt met zo’n apparaat dat om je hoofd draait. En daarop was eindelijk die ontsteking te zien. Ik had al die jaren af en aan wat last, maar niet heel erg. Ik reageerde ook niet op kou bijvoorbeeld. Ging niet door de grond als ze met zo’n koud watje er tegenaan kwamen of als ze met de achterkant van dat haakje (met het metalen handvat zeg maar) tegen mijn tand tikten. De pijn was een beetje zeurend en dus niet continu. Kon maanden geen last hebben en dan ineens een paar dagen wel. Dus er was nooit aanleiding voor die uitgebreidere foto.
Ohh dat klinkt naar, dat het zo lang heeft kunnen "sudderen" voordat duidelijk werd wat eraan de hand was. Fijn dat ze er achter kwamen met dat "nieuwere" apparaat om foto's te nemen. Mijn tandarts gebruikt al zeker 5 jaar of langer, alleen maar zo'n apparaat dat om je hoofd draait. Ik zit bij een tandartspraktijk die met de nieuwste apparatuur werkt, en ben daar heel blij mee. Ook de mondhygiëniste werkt pijnloos met airflow.
Hoop dat het snel geneest!
Moosey
14-06-2025 om 00:20
Van mijn bandje
We hebben zoveel lol met elkaar en we gaan steeds beter spelen. En volgende week ons grootste optreden tot nu toe, met een setlist van een uur en een kwartier. Zo leuk 
Koettie
14-06-2025 om 02:37
Kreeg net een hele liefdesbetuiging
was echt heel lief. Na twee jaar nog zo verliefd.
FaithfulDuck87
14-06-2025 om 07:46
Friezinnetje schreef op 13-06-2025 om 11:30:
cijfer examen van Nederlands terug en dat was een 10! Op dit niveau afgerond met een 9,8.
Zo examen Engels, dan heb ik die ook afgerond. Sta ik gemiddeld nu een 9 op, dus dat zit wel goed.
dan over 2 weken examen rekenen en de week daarop nog een keer Nederlands, maar een niveau hoger. Gaat erg goed en vlieg door deze vakken heen. En dan is het zomervakantie, dus nog 3 weken...
Cijfer Engels ook al binnen en dat was een 9, dus blijf mooi op een 9 staan.
Broodjebrie
14-06-2025 om 08:23
Moosey schreef op 14-06-2025 om 00:20:
Van mijn bandje
We hebben zoveel lol met elkaar en we gaan steeds beter spelen. En volgende week ons grootste optreden tot nu toe, met een setlist van een uur en een kwartier. Zo leuk
Ooh wat leuk zeg!! Hebben we hier een beginnende bekende Nederlander op het forum?
BlairW
14-06-2025 om 08:31
Yumi schreef op 13-06-2025 om 23:39:
[..]
Ohh dat klinkt naar, dat het zo lang heeft kunnen "sudderen" voordat duidelijk werd wat eraan de hand was. Fijn dat ze er achter kwamen met dat "nieuwere" apparaat om foto's te nemen. Mijn tandarts gebruikt al zeker 5 jaar of langer, alleen maar zo'n apparaat dat om je hoofd draait. Ik zit bij een tandartspraktijk die met de nieuwste apparatuur werkt, en ben daar heel blij mee. Ook de mondhygiëniste werkt pijnloos met airflow.
Hoop dat het snel geneest!
Dat apparaat is niet nieuw, maar vaak gewoon niet nodig. Die foto’s met dat apparaat om je hoofd, maken ze alleen bij verdenking van problemen. Die foto’s zijn ook een heel stuk duurder en met zo’n kleinere foto zie je vaak al genoeg als het alleen om gaatjes gaat enz 😊 maar inderdaad fijn dat het probleem nu gevonden is en is aangepakt!
FaithfulDuck87
14-06-2025 om 09:50
lientje69 schreef op 13-06-2025 om 16:59:
Goed zeg friezinnetje! Wat voor opleiding doe je precies? Of wil je dat liever niet kwijt?
heb je pb gestuurd
Yumi
14-06-2025 om 11:13
Vriendin komt vanmiddag langs, we hebben afgesproken even te appen waar we afspreken, terras of bij mij thuis. Voor ik een appje stuur kijk ik of we wel al een tijd hebben genoemd. Niet, die afspraak is pas volgende week 🤭Blij mee, omdat ik niet lekker heb geslapen vanwege de warmte en het nu lekker rustig aan kan doen 😀
Moosey
14-06-2025 om 19:13
Broodjebrie schreef op 14-06-2025 om 08:23:
[..]
Ooh wat leuk zeg!! Hebben we hier een beginnende bekende Nederlander op het forum?
![]()
Absoluut niet 
Ik heb lang in cultuur/festivals gewerkt en weet heel goed hoe lang en bochtig de route naar ‘succes’ is, en hoe ontzettend weinig mensen daar uiteindelijk echt gelukkig van worden. Fame is a fickle friend.
Wij zijn een zeer gemiddeld coverbandje dat nooit verder gaat komen dan spelen op feestjes van bekenden en zo nu en dan zelf een zaaltje afhuren zodat onze vrienden kunnen komen kijken. En daar zijn we heel tevreden mee en we hebben enorm veel lol in het samen muziek maken. Dat zal ook ongetwijfeld ooit een keer ophouden. Maar voorlopig geniet ik er enorm van.
Broodjebrie
14-06-2025 om 20:53
Moosey schreef op 14-06-2025 om 19:13:
[..]
Absoluut niet
Ik heb lang in cultuur/festivals gewerkt en weet heel goed hoe lang en bochtig de route naar ‘succes’ is, en hoe ontzettend weinig mensen daar uiteindelijk echt gelukkig van worden. Fame is a fickle friend.
Wij zijn een zeer gemiddeld coverbandje dat nooit verder gaat komen dan spelen op feestjes van bekenden en zo nu en dan zelf een zaaltje afhuren zodat onze vrienden kunnen komen kijken. En daar zijn we heel tevreden mee en we hebben enorm veel lol in het samen muziek maken. Dat zal ook ongetwijfeld ooit een keer ophouden. Maar voorlopig geniet ik er enorm van.
Plezier is het aller belangrijkste! Lekker vam genieten! Ik zou ook geen bekende Nederlander willen zijn hoor, dat wereldje lijkt me erg lastig om staande in te blijven.
Netherfield
15-06-2025 om 09:24
Volgens dit artikel
https://www.bbc.com/future/article/20250609-can-your-walking-speed-reveal-your-brains-rate-of-ageing?ocid=fbfut&fbclid=IwY2xjawK7UeRleHRuA2FlbQIxMQABHjUfhjxTRunzL899HBarVhHsKwacYCvaZF8Z33XkLT0CrkoEW1wk9SudjlXh_aem_bhEEl3DvBRcTldQFYLtMAA
ben ik een snelle wandelaar. Ik ben een vrouw van tussen de 40-49 en loop 1,53meter per seconde. Blijkbaar word ik daar heel oud mee en heb ik een goed brein. Daar werd ik blij van!
O en dat kilometer per uur van Strava heb ik door ChatGPT laten omrekenen naar meter per seconde, want niet alle onderdelen van mijn brein zijn fantastisch hahaha
BlairW
15-06-2025 om 12:08
Niet vandaag, maar gisteren. Ik heb een nieuwe auto gekocht! 🥳 mijn oude heb ik destijds nieuw gekocht en zit inmiddels over de 110.000km. Tijd voor een wat nieuwere met fijnere opties. Heb nu camera en parkeersensoren rondom, dodehoekdetectie en lane assist etc. En het is nog een rode auto ook, ik wilde heel graag een echte kleur (dus geen grijs/wit/zwart) want dat heb ik nu ook. Ben al best een tijdje op zoek, maar kon niet echt wat vinden. Enige waarop ik inlever is stuur- en stoelverwarming, dat is jammer. Is echt bijna niet te vinden in de niet al te grote auto’s. Mijn kleine truttenschudder die ik nu heb was daarin echt uniek
Auwereel
15-06-2025 om 13:39
Netherfield schreef op 15-06-2025 om 09:24:
Volgens dit artikel
https://www.bbc.com/future/article/20250609-can-your-walking-speed-reveal-your-brains-rate-of-ageing?ocid=fbfut&fbclid=IwY2xjawK7UeRleHRuA2FlbQIxMQABHjUfhjxTRunzL899HBarVhHsKwacYCvaZF8Z33XkLT0CrkoEW1wk9SudjlXh_aem_bhEEl3DvBRcTldQFYLtMAA
ben ik een snelle wandelaar. Ik ben een vrouw van tussen de 40-49 en loop 1,53meter per seconde. Blijkbaar word ik daar heel oud mee en heb ik een goed brein. Daar werd ik blij van!
O en dat kilometer per uur van Strava heb ik door ChatGPT laten omrekenen naar meter per seconde, want niet alle onderdelen van mijn brein zijn fantastisch hahaha
Maakt de beenlengte nog uit? Of je 160 of 180 cm bent?
Pooh-Bear
15-06-2025 om 18:29
Dat de NS staking dinsdag is en niet maandag. Wij gaan maandag met de trein naar Londen. Vorige week was er sprake van dat ze maandag zouden staken. Wij hebben toen de Eurostar gebeld en die zei maakt niet uit heeft geen invloed op de trein naar Londen. Maar nu staken ze dinsdag op de app van Eurostar dat ze dinsdag niet stoppen op Amsterdam en Rotterdamse hadden we toch mooi een probleem gehad.
ondanks dat ik hier blij mee ben, erger ik me toch een beetje aan dat het schijnbaar wel invloed heeft en ook erg vervelend voor de mensen die dinsdag gaan hopelijk komen ze er snel uit met de NS