Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Netherfield schreef op 15-06-2025 om 09:24:

Volgens dit artikel
https://www.bbc.com/future/article/20250609-can-your-walking-speed-reveal-your-brains-rate-of-ageing?ocid=fbfut&fbclid=IwY2xjawK7UeRleHRuA2FlbQIxMQABHjUfhjxTRunzL899HBarVhHsKwacYCvaZF8Z33XkLT0CrkoEW1wk9SudjlXh_aem_bhEEl3DvBRcTldQFYLtMAA

ben ik een snelle wandelaar. Ik ben een vrouw van tussen de 40-49 en loop 1,53meter per seconde. Blijkbaar word ik daar heel oud mee en heb ik een goed brein. Daar werd ik blij van!
O en dat kilometer per uur van Strava heb ik door ChatGPT laten omrekenen naar meter per seconde, want niet alle onderdelen van mijn brein zijn fantastisch hahaha

Ik was ook nieuwsgierig dus ook ff uitgerekend. Ik loop tussen de 5.5 (1.53m/s) en 6km/u (1.67m/s) en zit daarmee ruim boven gemiddeld.  Mega gezond.

Mijn lief was jarig dit weekend en ik had een verrassingsfeestje georganiseerd. Ze was helemaal overdonderd en zo onwijs blij. Heeft echt helemaal niks doorgehad en dat is best knap want ze is scherp en ziet alles. Ik had alles in de berging gezet en bij vrienden die kwamen. Ze heeft een uur geroepen; Huh?? Hoe dan!! Oooooh, we hebben helemaal niks koud staan, ooh we hebben helemaal geen hapjes.  Ik heb haar gesommeerd te gaan zitten en het los te laten. Het was enorm geslaagd.
Ze heeft vandaag meermalen nog hard om zichzelf gelachen en me 100 keer bedankt omdat het zo leuk was.  Het was echt leuk haar zo te zien genieten.

Wat heerlijk Stokstaart!

Zo'n fijn weekend met vriend. Kleffe ellende ben ik. 

Auwereel schreef op 15-06-2025 om 13:39:

[..]

Maakt de beenlengte nog uit? Of je 160 of 180 cm bent?

Daar hebben ze het niet over. Het onderzoek was in Engeland, daar zijn ze wel kleiner als in Nederland. 

Heel erg blij dat ik gister in Den Haag bij de Rode lijn demonstratie was! Ik ben iets eerder afgehaakt om te voorkomen dat ik weer in een propvolle trein zou zitten en op de weg terug stond vlakbij het station een Palestijnse knul flesjes water uit de delen aan de deelnemers (te herkennen aan de rode kleding ), dat raakte me enorm...

Mooi dat je gegaan bent MissHolmes! Ik was blij te lezen dat de opkomt nog groter was dan de vorige keer. Moest zelf werken anders was ik ook gegaan. 

Nog geen 13.00 en ik heb al heel veel gedaan. De vuilnisbak die morgen aan de weg moet goed gevuld met alles wat uit huis weg kan. De buitenboel beneden is gelapt,  de derde was hangt aan de lijn en de eerste was ligt alweer afgehaald op de bedden.  Eerst even eten en dan maak ik de bedden op en is de middag voor mij! 

Heerlijk gewandeld met de honden in het bos 

Bakblik schreef op 16-06-2025 om 12:52:

Nog geen 13.00 en ik heb al heel veel gedaan. De vuilnisbak die morgen aan de weg moet goed gevuld met alles wat uit huis weg kan. De buitenboel beneden is gelapt, de derde was hangt aan de lijn en de eerste was ligt alweer afgehaald op de bedden. Eerst even eten en dan maak ik de bedden op en is de middag voor mij!

Inmiddels liggen de bedden weer weer opgemaakt bij en alle andere was netjes gevouwen in de kast. En ik heb een moeilijk telefoontje gepleegd met een positieve uitkomst dat werd ik ook erg blij van. 

Zo nog even wat ophalen aan de andere kant van de straat en dan heb ik mijn stappendoel ook weer eens gehaald en dat dan alleen in een om het huis. 

Moosey schreef op 16-06-2025 om 09:27:

Mooi dat je gegaan bent MissHolmes! Ik was blij te lezen dat de opkomt nog groter was dan de vorige keer. Moest zelf werken anders was ik ook gegaan.

Dank je wel, ik las dat ook, goed he! Dat raakte me overigens enorm, de saamhorigheid, alle neuzen dezelfde kant op. Er waren ook een aantal omwonenden langs de routes die bij het open raam aan zaten de moedigen en Palestijnse vlaggen uit het raam hielden (ook bij Nederlanders), echt heel erg mooi. Wat me ook opviel was dat er een aantal best kleine kinderen meeliepen, waaronder mijn eigen neefje van 9. (Maar die was door zijn moeder ook omgekocht met een Döner Kebab en een Donald Duck  )

Ik zie mn nieuwe lover komend weekend weer 

Ik hoor een uil

Dat ik aangenomen ben als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg.. 🎂👍

Lichtbron schreef op 17-06-2025 om 12:41:

Dat ik aangenomen ben als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg.. 🎂👍

Gefeliciteerd!🌷

Dank je!! Heb er zin in.. 👍

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.