Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Zus zit in een moeilijke situatie en heeft tijdelijke gratis woonruimte aangeboden gekregen voor een half jaar om tot rust te komen. Zó fijn. Er zijn nog goede mensen op de wereld. 🥰

Al die middelbare school leerlingen die vanmorgen op de sportvelden aan het sporten waren.  Heerlijk.   Heb ik in mijn schooltijd nooooooit gedaan!
Bovendien wordt er dus nuttig gebruik gemaakt van sportvelden die voornamelijk in het weekend gebruikt worden.

Mijn tuin er staat  zoveel in bloei en het nu heerlijk weer om er in te zitten.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

12-06-2025 om 17:16

Meer typisch dan blij: zojuist keek ik in mijn profiel, 666 berichten geplaatst. Op naar de 777.

Blij: wiekent!!!

Ik ging een pakketje ophalen en eenmaal daar zeiden ze dat er ook een pakket van mijn man lag (wist ik en ook dat ie zwaar was en ik kan dat niet tillen).
Ik zei dat me dat niet ging lukken en toen liep de medewerkster mee naar de auto met dat zware pakket  Vond ik echt een goede/fijne service  

dat ik vandaag om 13.00 klaar ben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-06-2025 om 11:30

cijfer examen van Nederlands terug en dat was een 10! Op dit niveau afgerond met een 9,8. 
Zo examen Engels, dan heb ik die ook afgerond. Sta ik gemiddeld nu een 9 op, dus dat zit wel goed. 
dan over 2 weken examen rekenen en de week daarop nog een keer Nederlands, maar een niveau hoger. Gaat erg goed en vlieg door deze vakken heen. En dan is het zomervakantie, dus nog 3 weken... 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

13-06-2025 om 12:23

Friezinnetje schreef op 13-06-2025 om 11:30:

cijfer examen van Nederlands terug en dat was een 10! Op dit niveau afgerond met een 9,8.
Zo examen Engels, dan heb ik die ook afgerond. Sta ik gemiddeld nu een 9 op, dus dat zit wel goed.
dan over 2 weken examen rekenen en de week daarop nog een keer Nederlands, maar een niveau hoger. Gaat erg goed en vlieg door deze vakken heen. En dan is het zomervakantie, dus nog 3 weken...

Wat goed! Zet ‘em op voor de komende weken, succes!

Friezinnetje schreef op 13-06-2025 om 11:30:

Goed zo Friezinnetje!  Ga zo door! Gefeliciteerd! 

Goed zeg friezinnetje! Wat voor opleiding doe je precies?  Of wil je dat liever niet kwijt?

Gefeliciteerd Friezinnetje!

Ik ben blij en stiekem een beetje trots, mijn wasmachine was al niet helemaal ok en vanmorgen schee ie er helemaal mee uit. Ik heb een goede vriend die erg handig is, hetgeen blijkbaar besmettelijk is want ik heb hem zelf gemaakt. Was wel ff gedoe, verstopte filter en daardoor 2x een flink waterballet in de badkamer, trommel was ook niet helemaal ok maar ik heb het gefixt  . (Kon ik meteen al die handdoeken wassen... )

Gefeliciteerd Friezinnetje, goed van jou!

💐

Dat mijn kies niet gebroken is! Moest een wortelkanaalbehandeling, maar op de foto zag de tandarts een beetje een soort trappetje in het kanaal. Dat kon wijzen op een gebroken wortel. Dan had hij getrokken moeten worden en het is de 3e (incl verstandkies) van achter, dus die zit aardig in het zicht. Maar hij zag niks raars tijdens de behandeling gelukkig. Nu een noodvulling en volgende week terug om te laten vullen. En dan hopen dat ik nooit meer last heb van die kies. Hij zeurt al jaren af en aan en er bleek een flinke ontsteking onder te zitten.

BlairW schreef op 13-06-2025 om 17:43:

Dat mijn kies niet gebroken is! Moest een wortelkanaalbehandeling, maar op de foto zag de tandarts een beetje een soort trappetje in het kanaal. Dat kon wijzen op een gebroken wortel. Dan had hij getrokken moeten worden en het is de 3e (incl verstandkies) van achter, dus die zit aardig in het zicht. Maar hij zag niks raars tijdens de behandeling gelukkig. Nu een noodvulling en volgende week terug om te laten vullen. En dan hopen dat ik nooit meer last heb van die kies. Hij zeurt al jaren af en aan en er bleek een flinke ontsteking onder te zitten.

Ik hoop het ook voor je, zo'n ontsteking is behoorlijk pijnlijk.

Maar hoe kunnen ze dit gemist hebben? Als jij al jaren last hebt, is het nu pas zichtbaar op de foto's? Mijn tandarts maakt standaard elke 2 jaar foto's, maar misschien is dat niet overal zo? 

Yumi schreef op 13-06-2025 om 17:55:

[..]

Ik hoop het ook voor je, zo'n ontsteking is behoorlijk pijnlijk.

Maar hoe kunnen ze dit gemist hebben? Als jij al jaren last hebt, is het nu pas zichtbaar op de foto's? Mijn tandarts maakt standaard elke 2 jaar foto's, maar misschien is dat niet overal zo?

Jawel, foto’s zijn gemaakt maar van mijn tanden. Dus met zo’n apparaat met zo’n buis die ze op je kaak zetten en zo’n plaatje in je mond. Daarop zagen ze de ontsteking niet, omdat die in mijn kaakbot zat. Dat komt niet op die foto. Ik kreeg een tijdje terug ineens een bult tussen 2 tanden waar pus uit kwam. Toen is er een foto gemaakt met zo’n apparaat dat om je hoofd draait. En daarop was eindelijk die ontsteking te zien. Ik had al die jaren af en aan wat last, maar niet heel erg. Ik reageerde ook niet op kou bijvoorbeeld. Ging niet door de grond als ze met zo’n koud watje er tegenaan kwamen of als ze met de achterkant van dat haakje (met het metalen handvat zeg maar) tegen mijn tand tikten. De pijn was een beetje zeurend en dus niet continu. Kon maanden geen last hebben en dan ineens een paar dagen wel. Dus er was nooit aanleiding voor die uitgebreidere foto. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.