Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Malibu2
11-05-2024 om 14:19
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 13:10:
[..]
Wat fijn voor je! En ook lekker motiverend als je (zo snel) resultaat ziet! Mag ik vragen wat je nu (anders) doet/eet?
![]()
Ik eet nu koolhydraatarm. Veel dierlijke producten maar ook noten, groenten en bepaalde soorten fruit die laag zijn in koolhydraten. Producten als brood, pasta, rijst en aardappelen probeer ik zoveel mogelijk links te laten liggen.
In mijn familie komt diabetes 2 voor en een aantal jaar geleden leek ik ook aardig die kant op te gaan. Hoewel ik qua bmi goed scoorde, was mijn metabole gezondheid beroerd. Toen ben ik op doktersadvies koolhydraatarm gaan eten en dat heb ik lang gedaan, naar volle tevredenheid. Af en toe, bijvoorbeeld tijdens vakanties, liet ik de teugels wat vieren, maar daarna pakte ik het weer op. Op den duur vind je de balans, maar weet je ook dat géén koekje makkelijker is dan één koekje. Want dan krijg je daar weer meer trek in..
De laatste anderhalf jaar heb ik teveel toegegeven met eten buiten de deur. Teveel koolhydraten waardoor ik er ook weer meer trek in kreeg. Ik had veel minder energie en kwam ook behoorlijk aan.
Ik ben dus weer terug naar koolhydraatarm. Zelfs het afkicken van de koolhydraten viel me dit keer heel erg mee, mijn lijf pikte het direct weer op
Malibu2
11-05-2024 om 14:20
rionyriony schreef op 11-05-2024 om 12:57:
[..]
Dan verdwijnt het dus van de goede plekken (en niet van buste en gezicht).
Klopt
Malibu2
11-05-2024 om 14:26
Vandaag blij van het heerlijke weer! Zit lekker buiten in de tuin, wissel zon en parasol af, en hoor de vogeltjes fluiten.
HAHA!wait..what
11-05-2024 om 15:38
Bedankt voor je uitleg Malibu, klinkt goed! Minderen met koolhydraten zou voor mij ook wel een goeie zijn
Ik ben ook niet te zwaar maar een beetje opletten is niet verkeerd want toch wel wat centimeters in omvang erbij gekomen de laatste jaren. Broeken zitten niet meer fijn of passen niet meer goed dicht en die dingen 
Mama-Inge
12-05-2024 om 07:59
Schemerlampje schreef op 12-05-2024 om 07:55:
Man en ik zijn vandaag 25 jaar getrouwd.
Gefeliciteerd
Broodjebrie
12-05-2024 om 08:29
Schemerlampje schreef op 12-05-2024 om 07:55:
Man en ik zijn vandaag 25 jaar getrouwd.
Gefeliciteerd!
FaithfulDuck87
12-05-2024 om 08:30
ik word blij van al weer mooi weer. En ik heb vandaag verder geen plannen, dus ik ga straks lekker in de tuin zitten, boek erbij, en lekker genieten.
Broodjebrie
12-05-2024 om 08:31
ja fijn dat het mooi weer is he. Ik zit net aan de koffie, straks zwemmen en vanmiddag ook weer lekker naar buiten.
En ik ben ook blij dat ik komende week vrij heb.
MonthlyHedgehog35
12-05-2024 om 09:18
Oww ik word daar ook zo blij van! Ik zit momenteel op mn balkon met een ontbijtje ontzettend te genieten van de rust en het zonnetje
Copy paste voor de rest vd lente wat mij betreft 
Nog iets vergeten, iets onbenulligs maar ben er erg blij mee: ik kan sinds deze week helemaal zelf mn autobanden oppompen! Niet moeilijk maar ik wist niet hoe het moest. (Mn autootje is wel kapot, ff een onderdeeltje vervangen wat viend vd week doet maar mn banden zijn opgepompt
)
Envelop
12-05-2024 om 10:40
Knuffels en tekeningen vanmorgen op bed. Vooral van de pretoogjes van de kinderen heb ik erg genoten. Zo lief
Dat ik vandaag mn leuke zomerjurkje weer aan kan. Vorig jaar gekregen van iemand en word er iedere keer weer blij van.
watertoren
12-05-2024 om 10:52
Alles is klaar voor de BBQ van vanavond. Ik krijg 8 mensen te eten. Ik vind dat gezellig. Vlees staat in de marinade en de kannen Sangria staan koud.