Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Mooi weer buiten. Alles groeit en bloeit prachtig. Ik was wel gauw weer terug voordat ik het te warm zou krijgen. Want de zon krijgt echt kracht.

vrouw92 schreef op 09-05-2024 om 15:18:

Vandaag jarig en hoewel ik er tegenop zag toch een heerlijke dag bij m’n moeder op de camping. Ontbeten in de zon, lekker gewandeld een heel stuk gefietst en nu een heerlijke ijscoupe en allemaal superlieve felicitaties van m’n collega’s.

Van harte gefeliciteerd vrouw92 en vele van zulke fijne dagen gewenst!

Dorestad schreef op 09-05-2024 om 17:29:

[..]

Daar is het ook prachtig, lekker met het pontje over de Vecht bijvoorbeeld. Of even naar de Archemerberg. Ik ga jaarlijks wel minstens een week die kant uit.

Kijk, weer wat geleerd, over welke vlinder het de rups was.

Ik heb vandaag gefietst. Heb de Ebike volledig zonder E gebruikt. Dat kon ik nooit zonder mijn eega bij te houden die op een sportieve fiets zonder trapondersteuning fietst. Maar nu, met enige moeite, wel. We zijn naar plantjesmarkt bij Nienoord geweest. Weinig kraampjes. De kinderen hebben, toen ze op basisschool zaten en paar jaar daarna, een jaar of 8 op die markt stekjes en wortelstokken verkocht van wat bij opa normaal gesproken op de compostbult ging. Verdienden ze in een paar uur tijd tussen 150- 200 euro. Koffie gedronken op de borg en daarna via Leekstermeer, Onlanden naar volgend dorp gefietst voor Koffie met onwijs lekkere cheesecake. Daarna, met zadelpijn, naar huis.

Ik fiets gewoonlijk zonder ondersteuning, maar op vakantie hebben we ons verwend met huur-e-bikes, zodat we verder kunnen fietsen dan gebruikelijk, want we zijn een beetje uit training. Na 30 km zonder ondersteuning heb ik daarna de eco-stand ingeschakeld en was 60 km een eitje. Zo kan ik de komende dagen weer zulke afstanden afleggen. Zonder ondersteuning zou ik morgen rustiger-aan moeten doen.

Auwereel schreef op 09-05-2024 om 19:42:

[..]

Ik fiets gewoonlijk zonder ondersteuning, maar op vakantie hebben we ons verwend met huur-e-bikes, zodat we verder kunnen fietsen dan gebruikelijk, want we zijn een beetje uit training. Na 30 km zonder ondersteuning heb ik daarna de eco-stand ingeschakeld en was 60 km een eitje. Zo kan ik de komende dagen weer zulke afstanden afleggen. Zonder ondersteuning zou ik morgen rustiger-aan moeten doen.

90 km,  respect!!! Ik had vandaag met name zadelpijn. Je hebt me op een andere manier in beweging gezet.  Ik heb net een huisje gehuurd voor in september in de omgeving waar jij nu bent.  Nog fijne dagen gewenst.  Het weer heb je in ieder geval mee!

Zit in mijn nieuwe oppashuis, voor een maand. Huis van de ouders van mijn allereerste vriendje. Toen ik nog verkering had met hun zoon was ik altijd welkom, had veel ruzie thuis. En heb er daarna als 22jarige nog gewoond omdat zij naar het buitenland gingen voor werk. Zo'n mooi huis en zulke fijne veilige herinneringen hier. Met exman hier gewoond en toen kwam mijn ex weer 'thuis wonen'. Ongemakkelijk idee maar zo fijn gehad en zoooo veel gelachen met zijn drieën. Kijk er met heel veel genegenheid op terug. Vroeg in de middag aangekomen en voel mijn lichaam heel langzaam ontspannen. Lekker vroeg slapen vanavond. 

Dat klinkt heerlijk Koettie, het is je gegund!

Dorestad schreef op 09-05-2024 om 20:05:

[..]

90 km, respect!!! Ik had vandaag met name zadelpijn. Je hebt me op een andere manier in beweging gezet. Ik heb net een huisje gehuurd voor in september in de omgeving waar jij nu bent. Nog fijne dagen gewenst. Het weer heb je in ieder geval mee!

Iets minder respect is op z'n plaats, ik heb het niet duidelijk opgeschreven: ik heb 60 km gefietst. De in totaal 60 km ging goed, 30 van de 60 met ondersteuning.  90 km is van lang geleden, meer dan 60 hoefik ook niet van mijn billen te vragen, dan krijg ik ook zadelpijn!

Dat het overtollig buikvet als sneeuw voor de zon verdwijnt. Zelfs mijn vader merkte het op en dat zegt wat 

Ik ben ook blij met de energie die ik heb. Het lekkere eten dat ik eet en het verzadigd gevoel dat ik daarna voor langere tijd heb. Geen after dinner dip meer.

Dat is allemaal weleens anders geweest en daarom ben ik er extra blij mee. Ik wist dit ook allemaal wel, maar verkeerde eetgewoonten sluipen er vaak langzaamaan weer in, vooral als je regelmatig met anderen samen eet. Tot ik er bijna 3 weken geleden helemaal zat van was 

Ik word erg blij van de ANWB want ze hebben me twee keer uit de brand geholpen deze week. Dinsdag duurde wel mega lang voor ze er waren maar nu ging het echt super. De auto is nu echt stuk (Ook wel weer handig want nu kan ik er echt geen meter mee mee rijden dus kan ik ook geen risico's te nemen, vriend die erg handig is met auto's is in het buitenland  maar is volgende week terug, ook fijn want garages hebben geen tijd en dat kost een paar knaken) , dat hebben ze niet opgelost maar auto en ik zijn nu in ieder geval wel weer veilig thuis  . De Anwb man was bovendien erg rustig en vriendelijk en dat had ik net even nodig, alhoewel het zonnetje ook hielp 

Anyway iedereen met auto die nog geen lid van de ANWB: doen!!!

Aanvulling; ik ben ook zo blij dat ik ondanks een k*tweek vol met geblooper en kapotte dingen en ook nog vervelend nieuws rustig bleef en niet in paniek raakte. (En dat heb ik een hulpmiddel in de vorm van SSRI voor wat ik al een paar jaar slik, ook om andere redenen en ik ben nog steeds zo dankbaar dat ik ooit besloten heb om dat weer te gaan gebruiken, al helpt het heerlijke weer ook wel mee want daar word je gewoon vrolijk van!)
En ik heb deze week in ieder geval overleeft, das ook wel leuk 

Auwereel schreef op 10-05-2024 om 08:27:

[..]

Iets minder respect is op z'n plaats, ik heb het niet duidelijk opgeschreven: ik heb 60 km gefietst. De in totaal 60 km ging goed, 30 van de 60 met ondersteuning. 90 km is van lang geleden, meer dan 60 hoefik ook niet van mijn billen te vragen, dan krijg ik ook zadelpijn!

Ook dat vind ik niet niks. Ik loop veel maar fiets veel minder.  Dat kan ik ook minder,  want dat heb ik minder getraind.  Mijn kind daarentegen fietst 5 dagen per week elke dag 45-50 km naar de campus.  Op een gewone fiets.  Vindt hij weer gemakkelijk maar met lopen houdt hij het na 15 km wel voor gezien. 

Hoera, ik heb gisteren een goede kleur licht/middelgrijs-met-iets-geelgroenigs gemaakt voor mijn wanddecoratie. Dat zie je pas de volgende dag als het echt droog is. Ik kan het gebruiken dus.

Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 08:48:

Dat het overtollig buikvet als sneeuw voor de zon verdwijnt. Zelfs mijn vader merkte het op en dat zegt wat

Ik ben ook blij met de energie die ik heb. Het lekkere eten dat ik eet en het verzadigd gevoel dat ik daarna voor langere tijd heb. Geen after dinner dip meer.

Dat is allemaal weleens anders geweest en daarom ben ik er extra blij mee. Ik wist dit ook allemaal wel, maar verkeerde eetgewoonten sluipen er vaak langzaamaan weer in, vooral als je regelmatig met anderen samen eet. Tot ik er bijna 3 weken geleden helemaal zat van was

Dan verdwijnt het dus van de goede plekken (en niet van buste en gezicht).

Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 08:48:

Dat het overtollig buikvet als sneeuw voor de zon verdwijnt. Zelfs mijn vader merkte het op en dat zegt wat

Ik ben ook blij met de energie die ik heb. Het lekkere eten dat ik eet en het verzadigd gevoel dat ik daarna voor langere tijd heb. Geen after dinner dip meer.

Dat is allemaal weleens anders geweest en daarom ben ik er extra blij mee. Ik wist dit ook allemaal wel, maar verkeerde eetgewoonten sluipen er vaak langzaamaan weer in, vooral als je regelmatig met anderen samen eet. Tot ik er bijna 3 weken geleden helemaal zat van was

Wat fijn voor je! En ook lekker motiverend als je (zo snel) resultaat ziet! Mag ik vragen wat je nu (anders) doet/eet?  

van mijn schone auto! En de hulp van de buurman, scheelde enorm dat hij meehelpen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.