Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Auwereel
08-05-2024 om 21:30
Dorestad, 7 maanden verlofuren, krijg je die nog uitbetaald?
Ik ben op vakantie en hoewel ik bij mijn woonplaats ook wel eens ooievaars zie, hier zijn er meer, al drie gezien op drie verschillende plaatsen.
En ik heb vandaag zeker drie keer om een kleine , groene rups heen gefietst, die rupsjes hingen uit een boom die naast het fietspad stonden.
Dorestad
08-05-2024 om 21:42
Auwereel schreef op 08-05-2024 om 21:30:
Dorestad, 7 maanden verlofuren, krijg je die nog uitbetaald?
Ik ben op vakantie en hoewel ik bij mijn woonplaats ook wel eens ooievaars zie, hier zijn er meer, al drie gezien op drie verschillende plaatsen.
En ik heb vandaag zeker drie keer om een kleine , groene rups heen gefietst, die rupsjes hingen uit een boom die naast het fietspad stonden.
Die krijg ik inderdaad uitbetaald. Waar ben je op vakantie? Ik woon/wandel in een gebied waar veel ooievaars zijn. Veel nesten ook. Dat je tijdens het fietsen de rupsen zag. Die ik bedoel zijn ongeveer 1 cm lang en zo dun als een ongekookte spaghettisliert. Een fijne vakantie gewenst.
Moosey
08-05-2024 om 22:35
Kraanvogels! Wat gaaf Dorestad. Ik hou altijd de kraanvogelmigratie een beetje in de gaten, maar ik woon te westelijk, hier komen ze niet.
MonthlyHedgehog35
08-05-2024 om 22:37
Auwereel schreef op 08-05-2024 om 21:23:
Dat klinkt als helemaal jouw plek OperaQueen, mooi!
Zo voelt het ook, al vanaf het begin, terwijl ik hier geen ervaring mee had. Of ik hier overigens ook echt ga werken is van latere zorg, dat is nu nog te vroeg.
Dorestad
08-05-2024 om 22:44
Moosey schreef op 08-05-2024 om 22:35:
Kraanvogels! Wat gaaf Dorestad. Ik hou altijd de kraanvogelmigratie een beetje in de gaten, maar ik woon te westelijk, hier komen ze niet.
Dit was voor mij de eerste keer op de Dwingelose heide. Eerder zag ik ze in het Fochteloerveen. Vorig jaar zat er een zeearend bij Norg, dat vond ik enorm indrukwekkend. Ik heb tegenwoordig zo'n eenoogverrekijker altijd aan mijn heupband van de rugzak hangen. Ik leer steeds meer van het buitengebeuren
Netherfield
08-05-2024 om 23:43
Ik fietste tegen zo’n rupsje aan gister, hing aan de boom boven het fietspad. Is meegelift op mijn jas. Ik werd blij van de vogels vanavond.
Envelop
09-05-2024 om 00:01
na het avondeten nog een rondje gelopen met mijn kinderen. Daar heb ik heel erg van genoten.
Auwereel
09-05-2024 om 07:57
Dorestad schreef op 08-05-2024 om 21:42:
[..]
Die krijg ik inderdaad uitbetaald. Waar ben je op vakantie? Ik woon/wandel in een gebied waar veel ooievaars zijn. Veel nesten ook. Dat je tijdens het fietsen de rupsen zag. Die ik bedoel zijn ongeveer 1 cm lang en zo dun als een ongekookte spaghettisliert. Een fijne vakantie gewenst.
Ik ben in Dalfsen, dus aardig richting Drenthe. Maar zo'n rupsje ben ik in Delft ook tegengekomen op mijn fietskar. Waarschijnlijk de rups van de kleine wintervlinder:
https://www.vlinderstichting.nl/vlinders/overzicht-vlinders/details-vlinder/kleine-wintervlinder
HAHA!wait..what
09-05-2024 om 14:21
Broodjebrie schreef op 09-05-2024 om 13:05:
van het mooie weer en van mijn schone ramen! Dat was hard nodig..
Oh schone ramen! Heerlijk altijd. Net als een schoon bed 
vrouw92
09-05-2024 om 15:18
Vandaag jarig en hoewel ik er tegenop zag toch een heerlijke dag bij m’n moeder op de camping. Ontbeten in de zon, lekker gewandeld een heel stuk gefietst en nu een heerlijke ijscoupe en allemaal superlieve felicitaties van m’n collega’s.
Broodjebrie
09-05-2024 om 15:44
HAHA!wait..what schreef op 09-05-2024 om 14:21:
[..]
Oh schone ramen! Heerlijk altijd. Net als een schoon bed
Ja, heb ik ook gelijk verschoond, dekbed heeft ook lekker een paar uur buiten gehangen.
Ik ben blij dat het gezaag en getimmer eindelijk klaar is. Wat een rust..
Saga
09-05-2024 om 16:34
vrouw92 schreef op 09-05-2024 om 15:18:
Vandaag jarig en hoewel ik er tegenop zag toch een heerlijke dag bij m’n moeder op de camping. Ontbeten in de zon, lekker gewandeld een heel stuk gefietst en nu een heerlijke ijscoupe en allemaal superlieve felicitaties van m’n collega’s.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Klinkt als een fijne relaxte dag.
Bailey26
09-05-2024 om 16:53
vrouw92 schreef op 09-05-2024 om 15:18:
Gefeliciteerd! Dat klinkt als een hele fijne dag.
Dorestad
09-05-2024 om 17:29
Auwereel schreef op 09-05-2024 om 07:57:
[..]
Ik ben in Dalfsen, dus aardig richting Drenthe. Maar zo'n rupsje ben ik in Delft ook tegengekomen op mijn fietskar. Waarschijnlijk de rups van de kleine wintervlinder:
https://www.vlinderstichting.nl/vlinders/overzicht-vlinders/details-vlinder/kleine-wintervlinder
Daar is het ook prachtig, lekker met het pontje over de Vecht bijvoorbeeld. Of even naar de Archemerberg. Ik ga jaarlijks wel minstens een week die kant uit.
Kijk, weer wat geleerd, over welke vlinder het de rups was.
Ik heb vandaag gefietst. Heb de Ebike volledig zonder E gebruikt. Dat kon ik nooit zonder mijn eega bij te houden die op een sportieve fiets zonder trapondersteuning fietst. Maar nu, met enige moeite, wel. We zijn naar plantjesmarkt bij Nienoord geweest. Weinig kraampjes. De kinderen hebben, toen ze op basisschool zaten en paar jaar daarna, een jaar of 8 op die markt stekjes en wortelstokken verkocht van wat bij opa normaal gesproken op de compostbult ging. Verdienden ze in een paar uur tijd tussen 150- 200 euro. Koffie gedronken op de borg en daarna via Leekstermeer, Onlanden naar volgend dorp gefietst voor Koffie met onwijs lekkere cheesecake. Daarna, met zadelpijn, naar huis.