Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Tara82 schreef op 02-02-2023 om 14:45:

Dat we een eenzaam robot hondje gaan adopteren . Zijn huidige baasje (zoon van een collega) kijkt niet naar hem om, dus mijn collega vroeg of mijn dochter het hondje niet leuk zou vinden. Ik vroeg het aan mijn man en blijkbaar had ze er net eentje aangewezen in het speelgoed boek. Ze is namelijk bijna jarig. Dus het hondje krijgt een nieuw huis. Collega blij dat hij weer een stuk speelgoed waar toch niks mee gedaan word kwijt is en wij ook blij dat we een leuk cadeautje hebben voor onze dochter.

Wat kan hij allemaal? Ik heb er weleens een besteld en die zei alleen maar Waf Waf en maakte dan een achterwaartse salto. Heel wat anders dan de Sony Aibo.

Amazooi schreef op 02-02-2023 om 15:33:

[..]

Wat kan hij allemaal? Ik heb er weleens een besteld en die zei alleen maar Waf Waf en maakte dan een achterwaartse salto. Heel wat anders dan de Sony Aibo.

Hij kan inderdaad blaffen en een salto maken. Een kind van 4 word daar wel blij van. Of dat hoop ik ieder geval. Met cadeautjes voor kinderen is het toch altijd maar af te wachten of het een succes is. Dat was het bij de zoon van mijn collega ieder geval dus niet. 

Koko67 schreef op 01-02-2023 om 08:36:

Ik ben zo blij dat ik een darmontsteking heb. Klinkt raar, maar door dokter Google dacht ik dat ik vele ernstigere dingen had. Ik had mij bij de huisarts ook al voorbereid op zo’n eng darmonderzoek.
Niks van dit alles, ik heb Diverticulites. Niet leuk en best pijnlijk, maar heel anders als dat ik in gedachten zo langzamerhand zeker wist.

Mijn vriend heeft het ook idd. Kan erg pijnlijk zijn… Gek genoeg veel minder last als ie paroxetine slikt. 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-02-2023 om 17:03

Uitslag 1e huiswerk terug: een tien  Sonja Bakker eat your heart out 

Tara82 schreef op 02-02-2023 om 15:40:

[..]

Hij kan inderdaad blaffen en een salto maken. Een kind van 4 word daar wel blij van. Of dat hoop ik ieder geval. Met cadeautjes voor kinderen is het toch altijd maar af te wachten of het een succes is. Dat was het bij de zoon van mijn collega ieder geval dus niet.

Oh sorry het ontging me dat het voor een klein kind was. Ik had hem toen besteld omdat ik dacht dat hij uitgebreid kon reageren op je stem zoals een simpele Aibo. Ik heb er ooit een gekocht die enigszins hoorbaar kon ademen. Je zag dan zijn borst bewegen maar het geluid ging tenslotte irriteren. Ik heb hem nog wel, voor sier. Batterij eruit. Het is niet echt speelgoed.

MariaC schreef op 02-02-2023 om 08:14:

[..]

Lekker!!! Ooooowww wat ben ik blij dat ik mezelf vorige week ook naar de opticien heb gesleept..! Nog eventjes wachten op mijn nieuwe bril maar verheug me er al op.

Ik was gisteravond blij en nu nog steeds omdat mijn vriend mij via whatsapp ontzettend aan het lachen maakte

Ik zie in het donker een stuk beter met mijn nieuwe bril, toen ik naar huis fietste zonet heb ik mijn ogen uitgekeken, wat ern boel scherpe lichtjes! En dat terwijl de sterkte nauwelijks veranderd is 

MariaC schreef op 02-02-2023 om 17:03:

Uitslag 1e huiswerk terug: een tien Sonja Bakker eat your heart out

Goeeeed!

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-02-2023 om 20:22

Auwereel schreef op 02-02-2023 om 20:12:

[..]

Goeeeed!

Dank je!! 

Wat fijn dat je nieuwe bril zo goed bevalt! Ik realiseer me trouwens dat ik dit keer ook voor, hoe heet dat ook alweer, zo'n extra reflecterend laagje, heb gekozen dus ik ga ook heel blij zijn volgende week denk ik ...

Gewoon blij; zelfs met de Belastingsdienst. Ik zing Together Again; een oude country smartlap. Zal vermoedelijk niet lang duren, dus ik neem het er nog even van.

Bericht gehad van kind dat hij voor 2 toetsen een 9 had gehaald.
Zijn cijfers wisselen nogal van onvoldoende naar (net) voldoende.
Voor de kerst hielp ik hem nog wel met het 1 en ander, want dat plannen vind hij nogal lastig 
Nu na de kerst het los gelaten om te zien hoe het gaat als hij het helemaal zelf moet doen 
Maar hij pakt het goed op

Hier voor het eerst in mijn leven een bruto uurloon boven de 14 euro ( okee 14,04 maar toch)   Komende  jaren kan ik nog doorstijgen  tot 19 euro. Sommige zullen zeggen misschien  wat een rotbeetje qua salaris  ( zorg) maar ik ben zo blij dat de weg naar een betere financiële  toekomst en pensioen  is ingezet nu. 

Ik ga mijn droom volgen en alsnog de pabo doen. Het lijkt mij heerlijk om met kinderen te werken. Ik vind het ook wel heel spannend, omdat ik toch een stuk ouder ben dan de meeste studenten, zelf al kinderen heb en uit een heel ander vakgebied kom.

Lisabette schreef op 03-02-2023 om 18:25:

Ik ga mijn droom volgen en alsnog de pabo doen. Het lijkt mij heerlijk om met kinderen te werken. Ik vind het ook wel heel spannend, omdat ik toch een stuk ouder ben dan de meeste studenten, zelf al kinderen heb en uit een heel ander vakgebied kom.

Wat top! Veel succes

lientje69 schreef op 03-02-2023 om 15:53:

Hier voor het eerst in mijn leven een bruto uurloon boven de 14 euro ( okee 14,04 maar toch) Komende jaren kan ik nog doorstijgen tot 19 euro. Sommige zullen zeggen misschien wat een rotbeetje qua salaris ( zorg) maar ik ben zo blij dat de weg naar een betere financiële toekomst en pensioen is ingezet nu.

Geniet van deze mijlpaal Lientje en houd je niet bezich met wat andere mensen denken. Gefeliciteerd 🥂🎉

Lisabette schreef op 03-02-2023 om 18:25:

Gewoon doen Lisabette! Ik was 50 toen ik me ging omscholen naar de zorg, en kwam  ook uit een heel ander vakgebied. Ik heb Tuinbouwschool gedaan. En werkte , door omstandigheden  , in een groentewinkel. Toch gedaan, ik dacht ik kan het altijd  proberen,  stoppen  kan altijd nog. Gedaan en nog geen seconde spijt gehad. Alleen spijt dat ik het niet jaren eerder heb gedaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.