Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
redbulletje
04-04-2022 om 20:15
Rogue schreef op 04-04-2022 om 20:04:
kinderslot op sommige schoonmaak flessen... ik weet dat het nodig is... maar ik krijg die krengen nooit open
![]()
Idd heel irritant! Verkoop gewoon een normale makkelijk te openen versie en een losse beveiligingsdop die mensen met kinderen apart kunnen kopen.
Treurniet
04-04-2022 om 22:22
redbulletje schreef op 04-04-2022 om 20:15:
[..]
Idd heel irritant! Verkoop gewoon een normale makkelijk te openen versie en een losse beveiligingsdop die mensen met kinderen apart kunnen kopen.
Helemaal mee eens.
Net als het kinderslot op de wasmachine 😡
SuzyQFive
04-04-2022 om 22:37
Netherfield schreef op 04-04-2022 om 17:50:
Is er ook een cursus hoe krijg je je puber aan het leren voor toetsen zonder dat ze de kont tegen de krib gooit en niks doet? Niks zeggen werkt ook niet want dan doet ze ook niks. Vervolgens ‘s avonds janken en stress omdat ze te laat begonnen is enz enz enz. Heel vermoeiend.
Wat wil ze zelf?
Maak er in ieder geval geen strijd van. Wordt het dat wel: haal school uit huis. Thuis moet een fijne plek zijn zonder dat er steeds gedoe over school komt. Af en toe is niet erg maar wel als het dagelijks gedoe wordt.
Ze moet zelf de intrinsieke motivatie hebben om ermee aan de slag te gaan. Dus ga, op een rustig moment in gesprek en maak samen afspraken. Wat werkt in haar ogen wel, wat zie jij. Goed plannen, gebruik evt de plenda-agenda (of iig de manier van plannen). Hak leerstof in hapbare brokken. Beter 4x 10 minuten leren dan 1x 40m. Zorg voor voldoende ontspanning.
Oh sorry, lees net dat je eigenlijk iets anders bedoelde 😬
SuzyQFive
04-04-2022 om 22:38
redbulletje schreef op 04-04-2022 om 20:13:
[..]
Bij terugkijken kun je de reclame niet doorspoelen dus dat doe ik nooit.
Volgens mij zaten in de Verraders wel 4 reclamebreaks.
Ik doe bijvoorbeeld bij Greys hem aanzetten om 20:50 op live, dan kan ik op dat moment wel terugspoelen en de reclames overslaan.
SuzyQFive
04-04-2022 om 22:41
Treurniet schreef op 04-04-2022 om 22:22:
[..]
Helemaal mee eens.
Net als het kinderslot op de wasmachine 😡
Dat kan je toch instellen? Althans bij mijn LG wasmachine wel.
Bij mij gaat de oven steeds op kinderslot 🥴. Op zich geen ramp maar ik heb wel eens een half uur lang de oven ‘aangehad’ en ik maar denken: wat duurt het lang voor ie goed warm is 🤦🏼♀️
watertoren
05-04-2022 om 07:44
Rogue schreef op 04-04-2022 om 20:04:
kinderslot op sommige schoonmaak flessen... ik weet dat het nodig is... maar ik krijg die krengen nooit open
![]()
Ik heb laatst de hals ven een fles ammonia eraf gesneden omdat ik hem niet open kreeg.
JtM
05-04-2022 om 08:10
Haha herkenbaar, ik krijg ook niet alle kindersloten goed open. Heb maar kleine handen en soms zijn die doppen net iets te groot om goed in te kunnen drukken of wat ook de bedoeling is.
PinkFlower
05-04-2022 om 08:16
watertoren schreef op 05-04-2022 om 07:44:
[..]
Ik heb laatst de hals ven een fles ammonia eraf gesneden omdat ik hem niet open kreeg.
Ja herkenbaar. Ook ooit een fles gesloopt. Terwijl ik denk: zet die flessen hoog weg of achter slot en grendel. Hoeven er ook geen kindersloten op.
En in de super gewoon op de bovenste planken.
PinkFlower
05-04-2022 om 08:19
Ik erger me aan mezelf. Altijd een paar dagen voor de ongesteldheid niet te genieten. Slecht en levendig slapen. Zere borsten en een humeur van onweer. Elke maand weer!!
Ik was tijd erg onregelmatig maar nu sinds een jaar zit er opeens wel een maandelijks ritme in. Doe mij toch maar weer die onregelmatigheid 
ScarceKudu74
05-04-2022 om 09:59
Aan de dierenarts. Mijn kater was vrijdag geopereerd en net moest hij op controle komen.
Kom ik daar: het enige wat ze vraagt is of alles goed gaat en hij geen klachten heeft. Ze heeft niet eens goed naar 'm gekeken! Ja zeg, kan dit dan niet telefonisch?? Het is al zoveel stress voor het mannetje en zo'n gevecht om hem in de bench te krijgen.
Treurniet
05-04-2022 om 10:00
PinkFlower schreef op 05-04-2022 om 08:19:
Ik erger me aan mezelf. Altijd een paar dagen voor de ongesteldheid niet te genieten. Slecht en levendig slapen. Zere borsten en een humeur van onweer. Elke maand weer!!
Ik was tijd erg onregelmatig maar nu sinds een jaar zit er opeens wel een maandelijks ritme in. Doe mij toch maar weer die onregelmatigheid
Ach hou op ik wordt ziek van die overgang..horrormonen!
In mijn volgend leven wil ik een man zijn!!
noas_1993
05-04-2022 om 10:17
Dat een collega van een ander team zit te videobellen op de kamer!
Wij vertrokken 3kwartier geleden voor een overleg, maar dat maakt nog niet dat je dan maar in de werkkamer kan gaan videobellen. Daarbij zeiden we nog ''tot straks'' zodat ze wist dat we terugkwamen.
oudmaarnognietkoud
05-04-2022 om 11:39
Dat ze verderop aan het heien zijn. Beginnen om 7 uur!
Al weken lang.
Ik snap wel dat dat moet gebeuren maar waarom zo vroeg?
SombraOnline
05-04-2022 om 12:43
Dat ik weer de NPL boeken moest sorteren. We zouden rouleren, maar ik heb er nu elke dag (behalve één) gestaan...
MidasWolf
05-04-2022 om 12:49
Peen schreef op 05-04-2022 om 09:59:
Aan de dierenarts. Mijn kater was vrijdag geopereerd en net moest hij op controle komen.
Kom ik daar: het enige wat ze vraagt is of alles goed gaat en hij geen klachten heeft. Ze heeft niet eens goed naar 'm gekeken! Ja zeg, kan dit dan niet telefonisch?? Het is al zoveel stress voor het mannetje en zo'n gevecht om hem in de bench te krijgen.
Sneu voor hem, en al helemaal als het idd ook telefonisch had gekund. Mijn poes was ook altijd bang bij de dierenarts hoewel ze echt bang was haalde ze bijna niet uit.
Ze dook helemaal in een op de dierenarts tafel, soms was het toch helaas nodig voor haar om er heen te gaan.