Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
CavernousSanddollar80
27-03-2022 om 15:05
Aan mensen die op social media reageren op mijn reacties en daarbij niet reageren op inhoud, maar menen te moeten (dis)kwalificeren op mijn uiterlijk.
Ik vind het laag, dom en uitermate ergerlijk.
Mama-Inge
27-03-2022 om 16:01
Aan mijn man.
Hij is bezig met een klusje.
En word boos omdat ik iets vraag.
Ik kan niet raden wat hij wil, zeg gewoon wat je wilt, dan is het voor mij ook duidelijk
Pejeka1
27-03-2022 om 16:04
Mama-Inge schreef op 27-03-2022 om 16:01:
Aan mijn man.
Hij is bezig met een klusje.
En word boos omdat ik iets vraag.
Ik kan niet raden wat hij wil, zeg gewoon wat je wilt, dan is het voor mij ook duidelijk
Herken het. Mijn man is handig met zijn handen (stuk handiger dan ik in elk geval), ik ben een kluns waar het op klussen aan komt. Dus de afspraak die ik al lang geleden heb gemaakt, is: als je mijn hulp nodig hebt, met alle plezier, maar dan graag in kleutertaal uitleggen wat je gedaan wilt hebben en niet verwachten dat ik zelf "zie" of "begrijp" wat er op dat moment gedaan moet worden. En voor ons werkt dat.
afrodite05
27-03-2022 om 16:34
Dolfje schreef op 27-03-2022 om 13:04:
Aan mezelf omdat ik gisteren net een biertje teveel op heb en nu lam ben
Haha, lam als in nog steeds dronken, of lam als in lamlendig door een kater?
Ik erger me aan de flinke pigmentvlekken op m'n voorhoofd. De zwangerschappen willen maar niet lukken, maar dat zwangerschapsmasker krijg ik wel. Super fijn... En dat terwijl ik braaf met een petje heb rondgelopen en gesmeerd heb met factor 50.
Dolfje
27-03-2022 om 17:10
afrodite05 schreef op 27-03-2022 om 16:34:
[..]
Haha, lam als in nog steeds dronken, of lam als in lamlendig door een kater?
Katertje, het valt gelukkig mee. Geen hoofdpijn gelukkig maar vooral moe maar het was ontzettend gezellig
rionyriony
27-03-2022 om 17:44
Aan een stukje zwaar bedorven melkchocolade-hazelnotenreep. Ik nam een stukje - was lekker, nam nog een stukje en opeens trof mij een intens bedorven smaak. Omdat ik dacht dat en om een stukje hazelnoot ging die wat verbrand was, kauwde ik door maar de smaak verspreidde zich door mijn mond en ik had niet de tegenwoordigheid van geest om het uit te spugen.
Het was een bekende smaak, maar uiterst geconcentreerd. Nog geprobeerd om te braken maar ik kan niet op commando braken.
Dus nu zit ik te googelen wat het zou kunnen zijn maar behalve een verdwaalde bedorven noot kom ik niet. Ik las in een artikel dat hazelnoten normaal tot 85 graden verhit moeten worden voordat ze door de chocolade mogen en dat dit mogelijk niet gebeurd is, maar ja dat weet ik niet. Chocola kan volgens mij niet bederven dus het was een bedorven noot of iets anders wat erin terecht is gekomen, maar, ik kén deze smaak dus en probeer me te herinneren wanneer ik dit vaker heb geproefd. Kom er niet uit. Pfft. Het boert ontzettend vies op.
Het smaakt dus als uiterst giftig. Dat baart me zorgen.
"Inname van een te grote hoeveelheid aflatoxine B1 ineens veroorzaakt schade aan de lever. Dit kan zich uiten in buikpijn en misselijkheid, bloedingen, geelzucht en waterzucht." Dit dan maar afwachten. Morgen ben ik het hopelijk vergeten.
SophisticatedCaribou75
27-03-2022 om 18:11
Zou één, of een halve, bedorven hazelnoot gelden als 'een te grote hoeveelheid aflatoxine B1 die schade veroorzaakt aan de lever'? Mijn naïeve zelf denkt dan toch: als dat zo was, dan zouden er geen hazelnoten verwerkt mogen worden in levensmiddelen.
Google is met dit soort dingen niet per se je beste vriend.
rionyriony
27-03-2022 om 18:20
niet_rechts schreef op 27-03-2022 om 18:11:
Zou één, of een halve, bedorven hazelnoot gelden als 'een te grote hoeveelheid aflatoxine B1 die schade veroorzaakt aan de lever'? Mijn naïeve zelf denkt dan toch: als dat zo was, dan zouden er geen hazelnoten verwerkt mogen worden in levensmiddelen.
Google is met dit soort dingen niet per se je beste vriend.
Ik hoop zo dat je gelijk hebt maar het was een uiterst geconcentreerde smaak. Het ging niet om een ranzige smaak maar iets heel anders. Normaal slik je zoiets niet door. Maar goed, maar afwachten dus.
Netherfield
27-03-2022 om 19:30
Aan dat alle leuke vakantiebestemmingen die ik tot nu toe gevonden heb, volgeboekt zijn in de schoolvakantie. Normaliter boeken we in januari maar nu corona en oorlog afgewacht… verder zoeken dan maar.
Schemerlampje
27-03-2022 om 19:35
rionyriony schreef op 27-03-2022 om 18:20:
[..]
Ik hoop zo dat je gelijk hebt maar het was een uiterst geconcentreerde smaak. Het ging niet om een ranzige smaak maar iets heel anders. Normaal slik je zoiets niet door. Maar goed, maar afwachten dus.
https://www.scientanova.com/2005/10/23/535-de-ranzige-chocoladereep/
Hier staat misschien het antwoord op je vraag. Als een noot niet goed gebrand is, zijn bepaalde enzymen nog actief. Deze breken na verloop van tijd de chocolade af. En dat geeft een vieze smaak.
Treurniet
27-03-2022 om 21:07
Dat ik per ongeluk met verdunde bleek heb afgewassen in plaats van afwasmiddel 
Dolfje
27-03-2022 om 21:12
Treurniet schreef op 27-03-2022 om 21:07:
Dat ik per ongeluk met verdunde bleek heb afgewassen in plaats van afwasmiddel
Hoe kan dat nou?
Schemerlampje
27-03-2022 om 21:31
Dolfje schreef op 27-03-2022 om 21:12:
[..]
Hoe kan dat nou?
Verkeerde fles gepakt?
Dolfje
27-03-2022 om 21:54
Schemerlampje schreef op 27-03-2022 om 21:31:
[..]
Verkeerde fles gepakt?
Ja maar dat zie, voel en ruik je toch meteen?