Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SophisticatedCaribou75
18-03-2022 om 20:09
Ik erger me dood dat de draak steeds wordt gevoerd. Het is echt niet nodig om mensen die uit hun nek kletsen terecht te wijzen. Da's namelijk hun hele opzet: beetje rellen. En de via-vrouwtjes op de kast jagen met seksistisch gewauwel.
Treurniet
18-03-2022 om 20:51
ik erger me aan het domme geklets van de onderburen. Huizen zijn van 1983, worden huizen van na 2015 beter geïsoleerd.
Wobbelkont
18-03-2022 om 21:38
Apiejapie schreef op 18-03-2022 om 17:40:
[..]
Nee niet van de band. Het was druk waardoor er een extra kassa open ging. Ik had nog niks op de band gezet, er waren nog mensen voor mij. Het is toch onlogisch en asociaal dat degene die als laatste aan kwam lopen meteen naar de kassa gaat die open gaat. De eerstvolgende aan de beurt is in mijn beleving degene die aan de nieuwe kassa aan kan sluiten. Meestal wacht ik gewoon maar dat gehaaide gedrag als je net aan komt lopen en dan meteen naar de nieuwe kassa vlucht, ik kan dat niet begrijpen.
Ohh zo heb ik nog een mooier verhaal. Stond laatst ook in de supermarkt, bij de “normale” kassa. Was een vrouw voor mij haar boodschappen aan het uitladen, en ik stond erachter. Komt er een oudere dame bij de kassa’s (er was er “maar” eentje open), en de dame begint meteen tegen een winkelmedewerker te zeuren dat er niet nog wel een kassa bij mag. Er wordt een nieuwe kassa geopend, dame zucht een paar keer met een vervelende “hè hè”, en gaat meteen naar de nieuwe kassa toe. Het kassameisje van 16 keek mij aan (ik stond nog netjes te wachten), en ik gaf haar een bemoedigend knikje. Zij wist ook niet wat ze ermee aan moest. Ik voel me dan te goed om daar woorden aan vuil te maken, zeker tegenover een oudere dame. Als zij zonodig haast heeft, moet ze lekker zo associaal doen.
BrightEchidna89
18-03-2022 om 21:41
Apiejapie schreef op 18-03-2022 om 17:40:
[..]
Nee niet van de band. Het was druk waardoor er een extra kassa open ging. Ik had nog niks op de band gezet, er waren nog mensen voor mij. Het is toch onlogisch en asociaal dat degene die als laatste aan kwam lopen meteen naar de kassa gaat die open gaat. De eerstvolgende aan de beurt is in mijn beleving degene die aan de nieuwe kassa aan kan sluiten. Meestal wacht ik gewoon maar dat gehaaide gedrag als je net aan komt lopen en dan meteen naar de nieuwe kassa vlucht, ik kan dat niet begrijpen.
Dan gaat het meer om hoffelijkheid en heb ik het geluk dit gedrag niet te herkennen. Kom voornamelijk vriendelijke mensen tegen als ik winkel.
Cousin_It
19-03-2022 om 08:57
Aan mensen die nog klachten hebben tgv een coronabesmetting en toch fysiek op het werk verschijnen voor iets wat ook online had gekund.
Aan dom gewauwel van mensen die telkens drogredenen aanvoeren in een discussie.
Aan mensen die steeds menen anderen de les te moeten lezen.
Ik heb even opgespaard (ik probeer me niet elke dag te ergeren) 😊
redbulletje
19-03-2022 om 09:15
watertoren schreef op 18-03-2022 om 19:07:
[..]
Omdat het nog steeds mannen beroepen zijn waar je een bepaalde kracht voor nodig hebt die de meeste vrouwen niet hebben. Heel simpel het verschil tussen man en vrouw en ik vind dat mooi. Ik voel me echt een vrouw en vind het mooi als een man een deur voor me open houdt of een zware tas voor me draagt. gelukkig zijn er nog steeds van die mannen want sommige mannen durven dat niet eens meer om hoffelijk te zijn naar een vrouw.
Ik mis die algemene hoffelijkheid idd. Een aantal jaar geleden was ik aangenaam verrast toen ik met m'n zware koffer moest overstappen van trein richting vliegveld en dat een beer van een vent zei, zal ik even helpen en 'm zo de trein in tilde. Volgens mij was dat in 2017 en dat herinner ik me nu nog. Kun je nagaan dat het zo'n zeldzaamheid geworden is. Ik denk idd ook dat ze anno nu vaak niet meer durven vanwege de maatschappelijke tendens.
Apiejapie
19-03-2022 om 09:38
Wobbelkont schreef op 18-03-2022 om 21:38:
[..]
Ohh zo heb ik nog een mooier verhaal. Stond laatst ook in de supermarkt, bij de “normale” kassa. Was een vrouw voor mij haar boodschappen aan het uitladen, en ik stond erachter. Komt er een oudere dame bij de kassa’s (er was er “maar” eentje open), en de dame begint meteen tegen een winkelmedewerker te zeuren dat er niet nog wel een kassa bij mag. Er wordt een nieuwe kassa geopend, dame zucht een paar keer met een vervelende “hè hè”, en gaat meteen naar de nieuwe kassa toe. Het kassameisje van 16 keek mij aan (ik stond nog netjes te wachten), en ik gaf haar een bemoedigend knikje. Zij wist ook niet wat ze ermee aan moest. Ik voel me dan te goed om daar woorden aan vuil te maken, zeker tegenover een oudere dame. Als zij zonodig haast heeft, moet ze lekker zo associaal doen.
Dan hebben we toch dezelfde situatie: iemand die later kwam en vond dat die maar eerder geholpen moest worden? Ik heb het ook laten gaan, ga er geen stennis over maken. Maar het irriteert me wel als zo iemand dan zo gehaaid kan zijn.
Verder lieve mensen in het dorp hoor. Vooral als ik met de rolstoel ben, wordt me regelmatig hulp aangeboden.
Wieder
19-03-2022 om 10:06
Vandaag al aan zo ongelooflijk veel dingen dat ik begin te denken dat het aan mij ligt in plaats van aan de rest van de wereld 😏
Elmie
19-03-2022 om 10:21
Ik aan mijn man. We zijn alle drie niet fit. En man gaat dan snauwen. Nou dat mag hij achterwegen laten 😉😖
nlies
19-03-2022 om 12:55
Maak ik me ook wel eens schuldig aan, naar een kassa lopen die net open gaat als ik er aan kom, gewoon omdat ik met mijn gedachten ergens anders zit, en het allemaal niet echt in de gaten hou. En soms blijf ik gewoon in de oude rij staan als er een nieuwe opengaat. Die minuut tijdwinst die ik maak met veranderen boeit niet, en bovendien, als ik van rij verander, wegens minder mensen daar zal je net zien dat in de nieuwe rij de kassarol op is, of dat er een personeelswisseling is, of dat de klant die aan de beurt is uitgebreid haar geld moet tellen of verzin nog maar wat. Ik gluur intussen in andere karretjes en vraag me af waarom je potten sperziebonen koopt als er genoeg verse liggen, dat soort dingen
rooiekater
19-03-2022 om 17:09
Waarom kan ik het addertje onder het gras niet vinden bij dit aanbod.
TanSwallow86
19-03-2022 om 17:31
nlies schreef op 19-03-2022 om 12:55:
Maak ik me ook wel eens schuldig aan, naar een kassa lopen die net open gaat als ik er aan kom, gewoon omdat ik met mijn gedachten ergens anders zit, en het allemaal niet echt in de gaten hou. En soms blijf ik gewoon in de oude rij staan als er een nieuwe opengaat. Die minuut tijdwinst die ik maak met veranderen boeit niet, en bovendien, als ik van rij verander, wegens minder mensen daar zal je net zien dat in de nieuwe rij de kassarol op is, of dat er een personeelswisseling is, of dat de klant die aan de beurt is uitgebreid haar geld moet tellen of verzin nog maar wat. Ik gluur intussen in andere karretjes en vraag me af waarom je potten sperziebonen koopt als er genoeg verse liggen, dat soort dingen
Omdat potten langer houdbaar zijn en vers niet. Als het al vers is, meestal ligt het er al een paar dagen.
ReliableGnu63
19-03-2022 om 19:23
Dat de moderator van een andere website werkelijk alles als provocerend ziet, te lachwekkend voor woorden 😂. denk dat ik er maar ga solliciteren, zo makkelijk kan ik ook wel me baan doen
SuzyQFive
20-03-2022 om 08:26
Dat ik al nachten niet zo leuk droom. Ik moet blijkbaar een soort verlatingsangst verweken ofzo 🤪. En dat al dagen lang bij elke droom.
Vanmorgen droomde ik dat ik dat ik met mijn vriend naar het huis van een vriendin ging. Daar gebeurden wat gekke dingen zoals vaker in een droom (zoals dat we ons klaar gingen maken voor school, terwijl we 40 zijn) maar later kwamen er allerlei vrienden van haar van nu en in een droom die ik een paar maanden terug had was ik een soort van vreemdgegaan (alleen flirten en samenoptrekken) met een van die vrienden (die in werkelijkheid niet bestaat). Dat kwam dus nu terug in die droom want vriendin vroeg of het nu niet gevaarlijk was dat ze bij elkaar waren nu. Ik maakte me geen zorgen verder, ik had er destijds over verteld. Maar toen ik beneden kwam was vriend vertrokken want er was hem verteld dat ik met die gozer in bed was gedoken en vervolgens bleek dat we in een vreemde stad waren en ik hem overal ging zoeken 😆😅.
Maar goed, heel irritant in ieder geval. Wil nu weer leuk dromen!
Pejeka1
20-03-2022 om 08:45
Tuinfluiter schreef op 18-03-2022 om 19:55:
[..]
Prima als dat van jouw niet hoeft, maar je zegt zelf dat vrouwen beduidend betere papieren moeten hebben voor een (politieke)functie, dit zijn niet mijn woorden.
Ik ben zeer verheugd dat jij door hebt dat vrouwen ook prima functioneren in banen met veel verantwoordelijkheid. Dat de laatste drie Kamervoorzitters vrouw zijn is mij bekend.
Sommige beroepen zijn nog typisch mannelijk of vrouwelijk dat is jammer beide kanten op. Als technisch opgeleide vrouw stimuleer ik altijd meisjes om bèta kiezen. Een goede garantie op een goed betaalde baan.
Ps. Ik las nog enkele post over de zorg maar ik ken ook mannelijk verpleegkundige, artsen en tandartsen die drie of vier dagen werken en waarom niet als ze zorg voor gezin en werk willen combineren. Ik vind dit juist een goede ontwikkeling.
Het probleem is dan de capaciteit en het rondkrijgen van roosters. Niet voor niets is het personeelstekort zo nijpend in sectoren waarin parttime de norm is (zorg, onderwijs, enz.). Mijn man is jarenlang verantwoordelijk geweest voor de roosters in zijn zorginstelling en kreeg er een punthoofd van, want de één wil alleen op maandag, dinsdag en donderdag en kan nooit op woensdag, de ander kan alleen op dinsdag, donderdag en vrijdag, maar nooit op dinsdag, de derde wil liever niet op vrijdag en woensdag, en ga zo maar door. En dan hád je eindelijk een rooster in elkaar, en dan kwamen ze een week van tevoren: "Ja, ik zou volgende week eigenlijk op dinsdag werken, maar dan heb ik iets, is het dan goed dat ik op woensdag kom?". Uhhhh, nee, want dat schiet niet op, want dan staan we op woensdag met overbezetting, terwijl er dan op dinsdag een onderbezetting is, dus niet handig. En dan zijn ze beledigd, want dan ben je als werkgever weer niet flexibel en dus gooien ze hun kont tegen de krib.