Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valdemar schreef op 18-03-2022 om 17:17:

[..]

Oei, dat is toch logisch gedrag?
Je kunt toch moeilijk verwachten dat ze anderen hun boodschappen van de band laten nemen om in de nieuwe rij aan te sluiten?

Nee niet van de band. Het was druk waardoor er een extra kassa open ging. Ik had nog niks op de band gezet, er waren nog mensen voor mij. Het is toch onlogisch en asociaal dat degene die als laatste aan kwam lopen meteen naar de kassa gaat die open gaat. De eerstvolgende aan de beurt is in mijn beleving degene die aan de nieuwe kassa aan kan sluiten. Meestal wacht ik gewoon maar dat gehaaide gedrag als je net aan komt lopen en dan meteen naar de nieuwe kassa vlucht, ik kan dat niet begrijpen. 

Als er ineens een nieuwe kassa geopend wordt dan laat ik de mensen die voor mij stonden altijd voor.

watertoren schreef op 18-03-2022 om 17:50:

Als er ineens een nieuwe kassa geopend wordt dan laat ik de mensen die voor mij stonden altijd voor.

Ik ook. Maar ja een hoop mensen denken " Ikke Ikke Ikke".

watertoren schreef op 18-03-2022 om 17:50:

Bij mijn supermarkt zegen ze altijd de eerste wachtende in de rij mag bij deze kassa afrekenen. Ik vind jou gedrag normaal en fatsoenlijk en gelukkig woon ik in een kleinere plaats waar dit ook nog normaal is.

Tuinfluiter schreef op 17-03-2022 om 22:49:

[..]

Waarom moet een vrouw beduidend betere papieren hebben dan een man is even goed niet goed genoeg.

Dat hoeft helemaal niet. De laatste 3 kamervoorzitters waren vrouw, als ik me niet vergis, en vele vrouwelijke ministers. Dus de kansen en mogelijkheden zijn er gewoon.

Maar laten we het eens even omdraaien: als het erom gaat dat in ELKE beroepsgroep mannen en vrouwen evenredig vertegenwoordigd zijn, waarom zie ik dan eigenlijk nooit vrouwelijke stratenmakers, dakdekkers, rioolmedewerkers of vuilnismannen?

Pejeka1 schreef op 18-03-2022 om 18:57:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. De laatste 3 kamervoorzitters waren vrouw, als ik me niet vergis, en vele vrouwelijke ministers. Dus de kansen en mogelijkheden zijn er gewoon.

Maar laten we het eens even omdraaien: als het erom gaat dat in ELKE beroepsgroep mannen en vrouwen evenredig vertegenwoordigd zijn, waarom zie ik dan eigenlijk nooit vrouwelijke stratenmakers, dakdekkers, rioolmedewerkers of vuilnismannen?

Omdat het nog steeds mannen beroepen zijn waar je een bepaalde kracht voor nodig hebt die de meeste vrouwen niet hebben. Heel simpel het verschil tussen man en vrouw en ik vind dat mooi. Ik voel me echt een vrouw en vind het mooi als een man een deur voor me open houdt of een zware tas voor me draagt. gelukkig zijn er nog steeds van die mannen want sommige mannen durven dat niet eens meer om hoffelijk te zijn naar een vrouw.

watertoren schreef op 18-03-2022 om 19:07:

[..]

Omdat het nog steeds mannen beroepen zijn waar je een bepaalde kracht voor nodig hebt die de meeste vrouwen niet hebben. Heel simpel het verschil tussen man en vrouw en ik vind dat mooi. Ik voel me echt een vrouw en vind het mooi als een man een deur voor me open houdt of een zware tas voor me draagt. gelukkig zijn er nog steeds van die mannen want sommige mannen durven dat niet eens meer om hoffelijk te zijn naar een vrouw.

Verwijderd, provoceren/seksisme

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2022 om 19:12

Quote verwijderd door moderator

Tjezus, 1960 wil zijn normen en waarden terug

Het gaat denk ik niet om evenredige vertegenwoordiging, maar om evenredige kansen. Er zijn ook zware beroepen waarin vrouwen oververtegenwoordigd zijn, zoals de zorg. Dat is ok, zolang kansen maar gelijk zijn. Dat iedereen zijn eigen beroep mag kiezen voor zover mogelijk lijkt me een waarde die we graag willen behouden.

Friezinnetje schreef op 18-03-2022 om 19:12:

[..]

Tjezus, 1960 wil zijn normen en waarden terug

Verwijderd,  seksisme

Je begrijpt dat vrouwen individuele wezens zijn toch en niet een soort Borg collectief? 🤭 Een vrouw kiest een baan. Voor haarzelf, niet voor haar geslachtsgenoten.

Mischa83 schreef op 18-03-2022 om 19:16:

Het gaat denk ik niet om evenredige vertegenwoordiging, maar om evenredige kansen. Er zijn ook zware beroepen waarin vrouwen oververtegenwoordigd zijn, zoals de zorg. Dat is ok, zolang kansen maar gelijk zijn. Dat iedereen zijn eigen beroep mag kiezen voor zover mogelijk lijkt me een waarde die we graag willen behouden.

Verwijderd, seksisme

Natuurlijk is het niet zwaar en vies om in de zorg te werken, zieken til je op als een veertje en je zal nooit een vies bed tegenkomen. Als verloskundige hoef je ook nooit bij nacht en ontij je bed uit, want een baby kondigt zich altijd netjes tijdens kantooruren aan.  

Ik ben blij dat ik in een schoon mannenberoep werk.

Ik werk fulltime in de zorg. Net als vele collega's, mannen en vrouwen.

Maar goed we dwalen af van het onderwerp!

Pejeka1 schreef op 18-03-2022 om 18:57:

[..]

Prima als dat van jouw niet hoeft, maar je zegt zelf dat vrouwen beduidend betere papieren moeten hebben voor een (politieke)functie, dit zijn niet mijn woorden.

Ik ben zeer verheugd dat jij door hebt dat vrouwen ook prima functioneren in banen met veel verantwoordelijkheid. Dat de laatste drie Kamervoorzitters vrouw zijn is mij bekend. 

Sommige beroepen zijn nog  typisch mannelijk of vrouwelijk dat is jammer beide kanten op. Als technisch opgeleide vrouw stimuleer ik altijd meisjes om bèta kiezen. Een goede garantie op een goed betaalde baan.

Ps. Ik las nog enkele post over de zorg maar ik ken ook mannelijk verpleegkundige, artsen en tandartsen die drie of vier dagen werken en waarom niet als ze zorg voor gezin en werk willen combineren. Ik vind dit juist een goede ontwikkeling. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.