Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pejeka1 schreef op 16-03-2022 om 21:15:

[..]

Inderdaad heel stupide. Het gaat om capaciteit en deskundigheid, niet om het feit of je man of vrouw bent. De domste reden ooit.

En vooral mannen maken deze opmerking. Dan snap je het gewoon niet. Geeft niet. 
Mijn vriend vindt het ook onzin want volgens hem is het niet nodig. En zolang mannen dit soort opmerkingen maken geeft het alleen maar aan hoe nodig het wel is. 

Ik stem altijd op een vrouw, omdat vrouwen net zoveel capaciteiten hebben maar ondervertegenwoordigd zijn. Er staan te weinig vrouwen op belangrijke posities en dat levert zelfs gezondheidsproblemen op, omdat zelfs in de zorg het grootste deel van de protocollen gebaseerd zijn op mannenlichamen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-03-2022 om 00:19

SuzyQFive schreef op 16-03-2022 om 23:55:

[..]

En vooral mannen maken deze opmerking. Dan snap je het gewoon niet. Geeft niet.
Mijn vriend vindt het ook onzin want volgens hem is het niet nodig. En zolang mannen dit soort opmerkingen maken geeft het alleen maar aan hoe nodig het wel is.

Ik stem altijd op een vrouw, omdat vrouwen net zoveel capaciteiten hebben maar ondervertegenwoordigd zijn. Er staan te weinig vrouwen op belangrijke posities en dat levert zelfs gezondheidsproblemen op, omdat zelfs in de zorg het grootste deel van de protocollen gebaseerd zijn op mannenlichamen.

Stemmen op iemand vanwege het geslacht is volstrekt idioot. Uit principe voor iemand met een bepaald geslacht stemmen is nog idioter. 

Valdemar schreef op 17-03-2022 om 00:19:

[..]

Stemmen op iemand vanwege het geslacht is volstrekt idioot. Uit principe voor iemand met een bepaald geslacht stemmen is nog idioter.

Dat ben ik dus helemaal met je eens. daarom doe ik dat dus nooit. Ik stem voor de beste persoon en in mijn geval is dat nog nooit een vrouw geweest. Ik maak me daar wel eens zorgen om dat veel vrouwen stemmen voor een vrouw vanwege het feit dat ze vrouw zijn en die persoon niet zo capabel is  als een man op de lijst maar toch op haar stemmen omdat  ze meer vrouwen in de politiek willen

_Arianna_ schreef op 16-03-2022 om 22:28:

[..]

Niet aan mee werken als je nog steeds arbeidsongeschikt bent. En overleg met je bedrijfsarts. 2e spoor is hier inderdaad voor bedoeld.

Zo ontzettend lullig.

Hij wil er lekker goedkoop vanaf komen.

Nou, ik had me 4 weken geleden beter gemeld, onder druk van leidinggevende. En er 4 weken voor gegaan. Veel alleen gewerkt en vooral thuis dat ik het niet meer trok. Nu is hun verhaal dat er op het werk niets aan de hand is en wordt ik afgestraft voor mijn inzet. Tijd voor eigen verantwoordelijkheid als de baan niet meer bij je past, blabla.... Misschien is het ook wel zo en is dit echt wel een optie, maar ik heb zo het gevoel gedumpt te worden. Zeker omdat het woord outplacement pas na 45 minuten begon te vallen. Tot die tijd was het alleen maar over VSO, wat er dus niet in ging bij mij.

Het moet nog even zakken en eens door spreken met iemand die er verstand van heeft.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-03-2022 om 06:38

Bijzonder dat mensen hier zo goed kunnen inschatten hoe capabel de mensen op de kieslijst zijn, zelfs in de gemeentepolitiek of de provincie of de waterschappen en op grond daarvan ook stellig durven te concluderen dat de mannen veel capabeler zijn dan de vrouwen. Psychologische onderzoeken wijzen trouwens uit dat mensen heel slecht zijn in zulke beoordelingen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-03-2022 om 07:20

niet_rechts schreef op 17-03-2022 om 06:38:

Bijzonder dat mensen hier zo goed kunnen inschatten hoe capabel de mensen op de kieslijst zijn, zelfs in de gemeentepolitiek of de provincie of de waterschappen en op grond daarvan ook stellig durven te concluderen dat de mannen veel capabeler zijn dan de vrouwen. Psychologische onderzoeken wijzen trouwens uit dat mensen heel slecht zijn in zulke beoordelingen.

nou idd, belachelijk. 

Evaluna schreef op 17-03-2022 om 04:12:

[..]

Nou, ik had me 4 weken geleden beter gemeld, onder druk van leidinggevende. En er 4 weken voor gegaan. Veel alleen gewerkt en vooral thuis dat ik het niet meer trok. Nu is hun verhaal dat er op het werk niets aan de hand is en wordt ik afgestraft voor mijn inzet. Tijd voor eigen verantwoordelijkheid als de baan niet meer bij je past, blabla.... Misschien is het ook wel zo en is dit echt wel een optie, maar ik heb zo het gevoel gedumpt te worden. Zeker omdat het woord outplacement pas na 45 minuten begon te vallen. Tot die tijd was het alleen maar over VSO, wat er dus niet in ging bij mij.

Het moet nog even zakken en eens door spreken met iemand die er verstand van heeft.

Ik zou zorgen voor een nieuw gesprek met de bedrijfsarts om hem te laten beoordelen of je wel beter bent. Was de betermelding ook een advies van de bedrijfsarts? 

Zeker op zoek gaan naar goed advies! 

[..]

Mijn vakbond heeft me echt fijn ondersteund en goed advies gegeven toen ik in een vervelende situatie zat op mijn werk. Ook bijvoorbeeld wat zeg je wel en wat vooral niet tegen je werkgever.

Als je nog geen lid bent zou je eens kunnen kijken, bij de FNV krijg je tegenwoordig meteen juridische advies, maar moet je wel twee jaar lid blijven als ze zich er echt in moeten mengen, meen ik. Maar bellen en spreekuur kan sowieso gewoon dacht ik. CNV weet ik niet. Je zou ze eens kunnen bellen om te informeren, ik vond het echt een prettig gevoel om niet alleen te staan.

Ik ergerde me er vanmorgen aan dat als ik even boven ga tandenpoetsen, de kinderen beneden meteen ruziemaken. Elke keer weer…

Aan mezelf. Ik moet eigenlijk mijn fitness-oefeningen gaan doen, maar in plaats daarvan blijf ik maar refreshen en hier rondhangen.

[..]

Ik word er gewoon naar van als ik dit lees. 

Heel verstandig om dit alles met iemand te gaan bespreken. Zeker doen. 

Vraag om een gesprek met de bedrijfsarts. Hier heb je altijd recht op. Teken ondertussen geen VSO oid., gewoon niets dus.

Tenzij je denkt dat je nu voldoende hersteld bent om in een nieuwe baan te gaan starten zonder uit te vallen, kun je rustig wel de VSO tekenen (altijd iemand na laten lezen voor ondertekening) 

Buurman is sinds hij hier een dikke 2 jaar geleden kwam wonen aan het klussen. Moet ook gebeuren maar waarom zo vroeg begin? Vandaag hoorde ik 'm al rond 6.30 uur en om 8.00 ging hij er vol tegenaan met de schuurmachine. Hoofdpijn en zin om alles bij elkaar te gillen 

In een week tijd hoor ik dat zowel mijn mobiel betalen-app als de NPO-app (binnenkort) niet meer werken met de android-versie van mijn tablet. Dat ding is 3,5 jaar oud! Dat is toch van de gekke dat je het zo snel al niet meer kunt gebruiken, waarom doen ze niet eens iets aan die wegwerpcultuur? Het wordt je zo onmogelijk gemaakt om lang te doen met dit soort producten.

Ik erger me er al dagen aan dat ik een paar specifieke reclamesoorten op instagram/facebook telkens blijf terugzien, ondanks rapporteren via fb/insta, cookies verwijderen, browsegeschiedenis opschonen etc. Ik WIL geen reclames van babykleding, geboortekaartjes, zwangerschapskleding etc. Dat maakt het miskraam nog eens extra pijnlijk. Zoek je afleiding, wordt dit in je smoel gedrukt. Hou op! 

Wat rot Afrodite

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.