Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aan het feit dat mijn moeder niet ziet wat voor luie nietsnut ze als partner heeft. Het stoort me steeds meer, heb geen idee hoe dit verder gaat maar echt. Kan me er zó aan storen, hoe gemakzuchtig en zielig die vent zich gedraagt. 

Zo.. dat moest er even uit, Sorry.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

15-03-2022 om 12:26

HarleyQuin schreef op 14-03-2022 om 17:59:

[..]

Zie de laatste posts van Nera.

Nee, ik verbeter niemand. Heb geen quote geplaatst toch? Het is ook lang niet alleen hier dat ik het tegenkom, het lijkt alsof er steeds meer zo wordt geschreven, zelfs bij officiële dingen, zoals openbare nieuwsberichten. En dat vind ik erg. 

Taal is gewoon mijn ding. En ik vind het lelijk als mensen niet goed schrijven, dat is een grote ergernis voor mij. En die mag ik hier toch posten? 

Dat mijn audioversterker in de huiskamer 25 watt schijnt te vreten. Die in de werkkamer slechts 5 watt. Maar dat is eigenlijk geen losse versterker maar een set actieve boxen. Het geluid is niet geschikt voor de huiskamer. Mijn computer valt juist wel mee: 5 watt.

Nera schreef op 15-03-2022 om 12:26:

[..]

Nee, ik verbeter niemand. Heb geen quote geplaatst toch? Het is ook lang niet alleen hier dat ik het tegenkom, het lijkt alsof er steeds meer zo wordt geschreven, zelfs bij officiële dingen, zoals openbare nieuwsberichten. En dat vind ik erg.

Taal is gewoon mijn ding. En ik vind het lelijk als mensen niet goed schrijven, dat is een grote ergernis voor mij. En die mag ik hier toch posten?

Ik heb dat ook. Vooral bij dingen zoals een schoolrapport, menukaart of tijdschrift: laat het controleren als je het niet zeker weet. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

15-03-2022 om 12:33

HarleyQuin schreef op 15-03-2022 om 00:11:

ik wil even sorry zeggen over het feit dat ik zo fel reageerde over spelfouten. Ik reageerde uit emotie, omdat op Viva er erg op gehamerd werd door de taal politie, en ik dacht gaat dit nu ook op Viafora beginnen. Ik had even beter moeten nadenken voordat ik een reactie plaatste. Ik heb veel moeite met het plaatsen van d en t achter woorden en alles wat bij de Nederlandse taal hoort.
Nogmaals sorry,

Ik ben net pas aan het bijlezen dus ik zie dit nu pas. Fijn dat je er nog op terugkomt

Het was echt algemeen bedoeld, eigenlijk voor alles wat ik lees, waar dan ook.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

15-03-2022 om 12:39

Apiejapie schreef op 15-03-2022 om 12:29:

[..]

Ik heb dat ook. Vooral bij dingen zoals een schoolrapport, menukaart of tijdschrift: laat het controleren als je het niet zeker weet.

Eigenlijk zou ik best zulk werk willen doen, teksten corrigeren. Ik zie zo vaak teksten die niet kloppen dat mijn handen gewoon gaan jeuken.  Maar ik zou niet weten waar ik zo'n functie kan vinden. Helemaal vrijwillig zou ik het nou ook weer niet doen.  

[..]

Deed ik ook heel vroeger maar nu nog maar zelden. De meesten worden er niet blij van gecorrigeerd te worden. Terwijl ik het best overleef als iemand de T ergens vergeet te plaatsen.

Ik laat onderwijs bij de school die voor deze taak wordt betaald.

Maar ik begrijp de drang wel.

Gebeurt vrij vaak dat als ik hier een tekst plaats dat er nog twee of drie haast-typo's in zitten. Bijna altijd moet ik nog eens op "bewerken" klikken.

Ik vergeet vaak gewoon een heel woord te tikken 😡. Niet alleen op het forum maar ook in mijn mails. Dus ik lees het altijd een keer na maar dan gebeurt het nog, ik lees er gewoon overheen. Je maakt wel minder type- en spelfouten op die manier.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-03-2022 om 13:18

Ik erger me aan iemand die al dagenlang haar werk niet doet. Terwijl het een heel eenvoudig klusje is. 

Ik erger me aan de 3D printer die ik niet goed aan de praat krijg... Hopelijk lukt deze print wel, anders is het zulke verspilling van filament.

_Anoniem_ schreef op 15-03-2022 om 11:10:

Mensen die binnenshuis met een muts op lopen. (mensen die gewoon haar op hun hoofd hebben en dus hip willen doen) idem voor mensen die zonder noodzaak zonnebrillen dragen. (in de schaduw, in de avond, noem maar op, maar dus vooral als de zon niet schijnt)
Oh en ik zie ook steeds meer mensen (vooral op instagram) die de hele tijd een hoed dragen, waarschijnlijk alleen voor de foto, maar toch, je zit toch niet de hele tijd met een hoed op je hoofd tv te kijken ofzo? Ik vind het aanstellerig en zeg het alleen hier want het is een suffe ergernis.

Voor jou zou het van mij dragen van een zonnebril geen noodzaak lijken maar ik heb mijn zonnebril eigenlijk altijd op buiten, ook als de zon achter de wolken zit. Soms ook binnen als het licht erg fel is. 
Ik heb een te hoge hersendruk waardoor mijn hoofdpijn nog veel erger wordt bij te fel licht. Grappig detail: ik moest hem bij de neuroloog ook altijd op omdat ze ontzettend felle daglichtlampen hadden in de wachtkamer. En meer patiënten hadden er last van dus ze hebben de lampen vervangen 😬. 

[..]

Ben jij Paulien? 😬

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

15-03-2022 om 15:21

SuzyQFive schreef op 15-03-2022 om 15:14:

[..]

Ben jij Paulien? 😬

?

Pauline Cornelissen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.