Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Dolfje
14-03-2022 om 07:25
Cousin_It schreef op 14-03-2022 om 07:25:
Aan het feit dat ik voor 5 uur alweer wakker was en niet meer in slaap kwam.
Irritant! Ik vond 6:45 al te vroeg..
Saga
14-03-2022 om 07:41
ik weet dat mensen niet meer willen lezen over ziekte, maar ik moest gisteren naar de wc (van achteren/ waterdun) en terwijl ik daar zat moest ik ook overgeven. Echt m'n complete tacos op de vloer en over m'n voeten. Maar het irritante was het opruimen daarna, bah bah.
BeneficialJay65
14-03-2022 om 07:41
Rogue schreef op 13-03-2022 om 20:49:
[..]
hier thuis was dan echt WO III uitgebroken
[..]
ja dit dus... ,vriend heeft een keer mijn Sonia Rykel for H&M
limted edtionpantoffels in de was gedaan... ze waren meteen stuk ik heb 3 dagen niet tegen hem gepraat.. sinds weet hij dat als hij kleren wilt wassen dat hij alleen zijn zooi mag wassen
Vind dat nou niet een erg gepaste opmerking in deze tijd!
Wieder
14-03-2022 om 07:58
Aan mijn dochter die de kleding besteld had, vandaag iets terug moet sturen (komt mooi uit, ze heeft een vrije dag), zeurt waar het brede plakband is (weet ik veel, kijk even op z'n plek), niet weet via waar het teruggestuurd moet worden (DHL, kijk gewoon op het etiket) en als ik dan zeg waar ze heen moet, me verbijsterd aankijkt en vraagt: waarom moet ík dat wegbrengen? Eh, omdat jíj het besteld hebt!
En dat voor 8 uur 's ochtends, ik ben daar niet goed in...
Dolfje
14-03-2022 om 08:06
Saga schreef op 14-03-2022 om 07:41:
ik weet dat mensen niet meer willen lezen over ziekte, maar ik moest gisteren naar de wc (van achteren/ waterdun) en terwijl ik daar zat moest ik ook overgeven. Echt m'n complete tacos op de vloer en over m'n voeten. Maar het irritante was het opruimen daarna, bah bah.
Hopelijk is het daarbij gebleven en voel je je nu weer goed?
Wasgij
14-03-2022 om 09:18
Taartjes schreef op 13-03-2022 om 18:14:
Dat ik gisteren de belastingaangifte niet wilde versturen, omdat ik nog dingen wilde checken, mijn vriend dat onzin vond, ik daarom toch maar heb ingestemd het te versturen en nu verschillende dingen zie die toch niet kloppen. Aangezien we dit jaar verhuisd zijn en veel verschillende delen hypotheek hebben, is het allemaal best ingewikkeld. Nu vind ik het irritant dat ik gister niet naar m'n eigen gevoel heb geluisterd aangezien ik al het idee had dat niet alles klopte.
Dat kun je gewoon nog aanpassen als het goed is. Ook al heb je het al verstuurd.
Mama-Inge
14-03-2022 om 09:23
Hier ook al om 5 uur wakker
Dankzij man die niet zachtjes deed toen hij er af ging.
En natuurlijk ook niet weer geslapen
JtM
14-03-2022 om 10:29
Ik vond dat mijn wekker ook te vroeg ging, was er nog niet klaar voor om op te staan. En ik heb sinds kort exceem op mijn hoofd en dat JEUKT.
Saga
14-03-2022 om 11:05
Dolfje schreef op 14-03-2022 om 08:06:
[..]
Hopelijk is het daarbij gebleven en voel je je nu weer goed?
Net een mandarijn gegeten en die blijft er tot nu toe in
SombraOnline
14-03-2022 om 12:03
Saga schreef op 14-03-2022 om 07:41:
Ah, had ik een paar weken geleden ook. Er heerst een buikgriep, ik was er 2/3 dagen goed ziek van. Lekker rustig aan doen, rooibosthee drinken (als je dat lekker vindt), en gewoon Netflixen. Beterschap
rionyriony
14-03-2022 om 13:23
niet_rechts schreef op 11-03-2022 om 18:40:
[..]
![]()
De ellende die het opgelegde Christendom heeft gebracht. Weet je wat de wereld wel vooruit hielp? De verlichting.
Jezus was een prima peer; hij predikte liefde en vergeving voor iedereen en aan armen en verschoppelingenen gaf hij zo een manier om de ellende waarin ze leefden te doorstaan.
Er waren meer van dergelijke predikers in die tijd, en de overheid ging er gewoonlijk zeer tolerant mee om, maar Jezus vond men een te groot risico voor de openbare orde. Men was bang dat hij teveel macht zou krijgen.
Hij werd toen vernederd en gedood en op een nét iets akeligere manier dan de anderen.
Aanvankelijk leek hij al snel vergeten maar al enkele honderden jaren later werd zijn leer erg populair. En wat je dan altijd krijgt: iedereen wil zijn voordeel doen met het succes. Je kon daar macht en rijkdom mee krijgen. Een hele Kerk werd uit de grond gestampt, geestelijken werden schatrijk, volkeren gedwongen tot bekeringen. Want gelovige volkeren kan je makkelijk de baas over spelen en tegen elkaar opzetten.
Er is dus een groot verschil tussen Jezus en zijn groepje volgelingen en de Kerk.
Maar goed, er valt maar weinig meer over te zeggen. Valt me wel altijd op dat Amerikanen vaak zo gelovig zijn.
SophisticatedCaribou75
14-03-2022 om 14:09
Jezus zou zich omdraaien in zijn graf als hij wist hoe onverdraagzaam gelovigen zijn uit zijn naam. Maar da's een ergernis van me van niet alleen vandaag.

Saga
14-03-2022 om 14:14
niet_rechts schreef op 14-03-2022 om 14:09:
Jezus zou zich omdraaien in zijn graf als hij wist hoe onverdraagzaam gelovigen zijn uit zijn naam. Maar da's een ergernis van me van niet alleen vandaag.
Gelukkig is hij met Pasen opgestaan uit zijn graf
ScarceKudu74
14-03-2022 om 14:20
Saga schreef op 14-03-2022 om 14:14:
[..]
Gelukkig is hij met Pasen opgestaan uit zijn graf
![]()