Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Regendrup.
11-03-2022 om 13:41
Buren zouden ze moeten afschaffen
Zit nu even in de tuin voor de lunch voordat ik weer naar boven moet om te werken. En de godganse tijd zit buurtpuber weer in zijn tuin te basketballen.
Vanaf nu gaat dat weer de hele lente en zomer door, iedere dag, urenlang achter elkaar.
Als er straks ook nog iemand met een tuinkeuken op de proppen komt sluit ik mezelf wel binnen op.
HAHA!wait..what
11-03-2022 om 13:56
Oh zo vervelend Regendrup! Ik vind het al vervelend als ik een half uur zo'n geluid hoor, laat staan een lente/zomer lang als je buiten zit
Ik erger me aan m'n enkel! Ruim 2 weken geleden verzwikt en in plaats van beter gaat het steeds slechter. Volgens de fysio kan/mag ik er alles mee doen dus dat doe ik ook wel maar die pijn is zo vervelend!
Poezie
11-03-2022 om 14:02
Een maand geleden heb ik wat bij amazon besteld en ontvang vandaag het pakket met verpakkingsmateriaal maar geen product ☹
rionyriony
11-03-2022 om 15:34
Poezie schreef op 11-03-2022 om 14:02:
Een maand geleden heb ik wat bij amazon besteld en ontvang vandaag het pakket met verpakkingsmateriaal maar geen product ☹
Meteen melden!
Meestal stuurt de vervoerder het terug en dan staat het op je Track and trace dat de verpakking beschadigd is.
ScarceKudu74
11-03-2022 om 15:37
Lollypopje schreef op 11-03-2022 om 13:19:
Die gigantische Eurojackpot reclame in het midden hier.
Ja! Echt heel irritant is die
FaithfulDuck87
11-03-2022 om 15:51
Aan mijn knie. Al weken last van, de ene dag voel ik dan weer niets en nu al weer 2 dagen een stekende pijn. Ze zeggen overbelast, maar dat moet dan ook wel weer eens ophouden toch? (doe veel minder als normaal)
Poezie
11-03-2022 om 17:27
rionyriony schreef op 11-03-2022 om 15:34:
[..]
Meteen melden!
Meestal stuurt de vervoerder het terug en dan staat het op je Track and trace dat de verpakking beschadigd is.
Helaas was het pakket niet beschadigd, maar heeft de verkoper het bestelde item er gewoon niet in gedaan 😡
Uiteraard heb ik wel gelijk melding gedaan bij amazon en een slechte recensie geplaatst.
FaithfulDuck87
11-03-2022 om 17:46
Deze woorden bij een hulpactie:
Het is fantastisch om te zien hoe God heeft en blijft voorzien om deze hulp mogelijk te maken, in 27 uur ging het van idee naar helemaal georganiseerd.
Jammer dat God de hele oorlog niet kan stoppen dan...
rionyriony
11-03-2022 om 18:02
Friezinnetje schreef op 11-03-2022 om 17:46:
Het is fantastisch om te zien hoe God heeft en blijft voorzien om deze hulp mogelijk te maken, in 27 uur ging het van idee naar helemaal georganiseerd.
Nee, mensen blijven voor kwaad of goed kiezen en kies je het goede, hoe moeilijk ook, dan ga je naar de hemel.
De aarde is geen leedvrij ideaal speelpark.
Ik speel even Advocaat van God. 
SophisticatedCaribou75
11-03-2022 om 18:07
Friezinnetje schreef op 11-03-2022 om 17:46:
Ik trek dat ook heel slecht. Als er een god is die dergelijke zaken kan regelen, dan wíl ik 'm niet eens kennen, want dan is hij een nog grotere misdadiger dan Poetin.
Kortom: ik deel de irritatie.
Lollypopje
11-03-2022 om 18:10
rionyriony schreef op 11-03-2022 om 18:02:
[..]
Nee, mensen blijven voor kwaad of goed kiezen en kies je het goede, hoe moeilijk ook, dan ga je naar de hemel.
De aarde is geen leedvrij ideaal speelpark.
Ik speel even Advocaat van God.
Maat het zijn ook mensen die die hulpactie hebben opgezet en niet God. Misschien werden die mensen geïnspireerd door hun religie, maar hij heeft zelf niks gedaan. Er vanuit gaande dat er een God is.
rionyriony
11-03-2022 om 18:28
God is geen tovenaar die naar believen de natuurwetten tart; hij kwam hier met een set leefregels, zijn zoon Jezus kwam alles nog eens oppeppen zodat mensen zeker wisten dat ze een goede toekomst kregen in de hemel als ze hier het goede deden. In die tijd toen het leven erg zwaar was gaf dat kracht om blij en moedig door het leven te gaan. Als je leest wat die Romeinen zoal uitvroten waren het geen lievertjes. En Jezus kwam met regels en een toekomst.
Het is de basis van onze westerse moraal geworden; zelfs niet-christelijke mensen hebben bijvoorbeeld problemen met stelen, doden, liegen, jaloezie e.d.
De man is erg belangrijk geweest.
Lollypopje
11-03-2022 om 18:36
rionyriony schreef op 11-03-2022 om 18:28:
Het is de basis van onze westerse moraal geworden; zelfs niet-christelijke mensen hebben bijvoorbeeld problemen met stelen, doden, liegen, jaloezie e.d.
De man is erg belangrijk geweest.
Want voor het Christendom mochten al die dingen gewoon en was de wereld een grote anarchistische chaos? Sorry, maar daarbij geef je het Christendom niet alleen veel te veel credits, maar dit getuigd ook van totaal geen historisch besef te hebben.
SophisticatedCaribou75
11-03-2022 om 18:40
Lollypopje schreef op 11-03-2022 om 18:36:
[..]
Want voor het Christendom mochten al die dingen gewoon en was de wereld een grote anarchistische chaos? Sorry, maar daarbij geef je het Christendom niet alleen veel te veel credits, maar dit getuigd ook van totaal geen historisch besef te hebben.
De ellende die het opgelegde Christendom heeft gebracht. Weet je wat de wereld wel vooruit hielp? De verlichting.
Lollypopje
11-03-2022 om 18:44
niet_rechts schreef op 11-03-2022 om 18:40:
[..]
![]()
De ellende die het opgelegde Christendom heeft gebracht. Weet je wat de wereld wel vooruit hielp? De verlichting.
Nu waten de Romeinen ook niet bepaald lieverdjes natuurlijk 
Maar die dingen zijn van alle tijden en plekken waar mensen samen komen. Net zoals dat stelen, moorden en liegen in elke cultuur wordt afgekeurd.... en toch gewoon gebeurd.