Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ScarceKudu74
10-03-2022 om 09:36
redbulletje schreef op 10-03-2022 om 09:33:
[..]
Waarom werken die parttime? Hier werkten de praktijkhouders altijd fulltime.
Geen idee, maar ik vind het echt irritant!
redbulletje
10-03-2022 om 09:42
Kan ik me voorstellen. Ik hoop ook echt dat de toekomstige praktijkhouder(s) bij mijn huisartsenpraktijk mannen zullen zijn.
afrodite05
10-03-2022 om 09:47
Wieder schreef op 10-03-2022 om 09:02:
[..]
Het verschil tussen de gezondheidszorg in Nederland en België is enorm, en niet in het voordeel van Nederland!
Eens. Ik was in NL bij een UMC onder behandeling voor fertiliteit. Moest smeken om bepaalde echo's, die in mijn conditie noodzakelijk waren (4x per jaar). Pas na een jaar kreeg ik de echo. Die werd niet goed beoordeeld, vragen die ik stelde werden weggewuifd en nee hoor, er was niets aan de hand. Een maand later in België geweest, daar werd meteen het probleem van de infertiliteit ontdekt, met een veel simpelere echo en gewoon doordat er eindelijk goed werd geluisterd naar mijn verhaal. Ik voelde me niet meer een klein kind of een nummer, maar gewoon een vrouw met een probleem dat opgelost kon worden.
Meer on topic, wel in het verlengde daarvan: ik heb van de vorige pogingen meerdere miskramen gekregen. Vandaag zit ik exact op de dag waarop ik mijn eerste miskraam kreeg (even ver in de zwangerschap). Ik erger me eraan dat ik het vandaag bloedje spannend en eng vind. Ik wil me niet zo gestrest voelen. Maar vooral nu eindelijk een keer een zwangerschap voldragen...
lientje69
10-03-2022 om 09:59
Chiquita schreef op 09-03-2022 om 16:16:
Dat mensen hier op dit forum schrijven '.... hier' (bv postbezorging), dan denk ik gelijk: 'waar is hier dan?'.
Ik snap dat niet iedereen wil zeggen waar hij/zij woont
Ergens in de polder in Friesland bijvoorbeeld kan toch? Ik woon zelf in de kop van Noord- Holland. Dat is ook ruim bemeten
Dat je de echte plaatsnaam niet normt lijkt me logisch. Tenzij bijvoorbeeld grote stad. Maar daar wordt de post vast wel bezorgd. Het is hier ook vaak hopeloos, meestal een keer in de 2 of 3 dagen. En dan soms opeens weer elke dag. Zal wel met personeelsgebrek te maken hebben denk ik
lientje69
10-03-2022 om 10:00
Lollypopje schreef op 09-03-2022 om 15:38:
[..]
Toen het weg was, nog wat moe en slap. Toch gaan wandelen, want vaak trekt het vanzelf weg als ik wat doe. Maar helaas. Binnen 4 minuten kreeg ik opvliegers en begon ik me emo en labiel te voelen. Nu terug op de kamer met knallende tinitus. En dat voelt allemaal toch wel als een domper zo'n laatste middag. Wat met dat emo gevoel niet helpt 😭
Wat jammer op je laatste dag daar lollypopjd. Hopelijk heb je de rest van de week wel genoten!
ScarceKudu74
10-03-2022 om 10:08
@Afrodite, wat spannend! Heel logisch dat je gestrest bent toch, ik ga hard voor je duimen dat het deze keer wel goed gaat 🤞
lientje69
10-03-2022 om 10:08
afrodite05 schreef op 10-03-2022 om 09:47:
[..]
Eens. Ik was in NL bij een UMC onder behandeling voor fertiliteit. Moest smeken om bepaalde echo's, die in mijn conditie noodzakelijk waren (4x per jaar). Pas na een jaar kreeg ik de echo. Die werd niet goed beoordeeld, vragen die ik stelde werden weggewuifd en nee hoor, er was niets aan de hand. Een maand later in België geweest, daar werd meteen het probleem van de infertiliteit ontdekt, met een veel simpelere echo en gewoon doordat er eindelijk goed werd geluisterd naar mijn verhaal. Ik voelde me niet meer een klein kind of een nummer, maar gewoon een vrouw met een probleem dat opgelost kon worden.
Meer on topic, wel in het verlengde daarvan: ik heb van de vorige pogingen meerdere miskramen gekregen. Vandaag zit ik exact op de dag waarop ik mijn eerste miskraam kreeg (even ver in de zwangerschap). Ik erger me eraan dat ik het vandaag bloedje spannend en eng vind. Ik wil me niet zo gestrest voelen. Maar vooral nu eindelijk een keer een zwangerschap voldragen...
Wat spannend voor je afrodite! ik ga hard voor je duimen! Ik heb zelf met 16 weken een " miskraam " gehad ( was gezond kindje achteraf, zat in een stollingsziekte die ik achteraf bleek te hebben) en weet dat je bij dlk spatje bloedverlies of krampjes denk, neenee!
Ik heb overigens later nog 2 kinderen gekregen. Dus houdt hoop!
lientje69
10-03-2022 om 10:12
Hier erger ik me aan mijn lichaam. Moet deze week 5 dagen werken en vandaag nog extra verschijnen voor een vergadering. Gezien ik chronisch pijnpatiënt ben, is dit wat veel. Had gisteren avonddienst en vandaag dus nog vergadering. Morgen echt vrij en weekend weer werken. Dus dacht ga mooi van deze 2 " vrije " ( nou ja op vergadering na dan) dagen genieten. Maar nu laat mijn lijf me in de steek, heb het gevoel alsof ik door een trein ben overreden. 
Wasgij
10-03-2022 om 10:35
Ik ergerde me vanmorgen aan de man die voor me reed. Hij reed 30 waar je 50 mag,gewoon een rechte weg. Dus ik ging hem inhalen. Hij begon keihard te toeteren en te gebaren en vol gas te geven.
Maar ik was hem al voorbij, dus het lukte hem niet om mij te beletten in te halen.
Echt, wat bezielt zulke mensen.
OF je rijd gewoon de aangewezen snelheid, OF je accepteert dat mensen je gaan inhalen als je op standje slak gaat rijden.
Courage
10-03-2022 om 10:51
Valdemar schreef op 10-03-2022 om 09:21:
[..]
![]()
Kunnen jullie voor zoiets niet gewoon naar de dienst spoedgevallen van een ziekenhuis? Echt, twee dagen wachten met een gebroken pols?
Natuurlijk hoef je in Nederland niet tot maandag te wachten met een gebroken pols. Maar het loopt wel vaak eerst via de huisartsenpost ja. Op veel plaatsen zit die ook in het gebouw van het ziekenhuis, náást de eerste hulp.
Ook ik kan gewoon bij mijn huisarts terecht en herken niet dat je geen afspraak kan maken o.i.d. Wel is er in Nederland een huisartsentekort, dus het verschilt per praktijk.
Wieder
10-03-2022 om 11:11
Courage schreef op 10-03-2022 om 10:51:
[..]
Natuurlijk hoef je in Nederland niet tot maandag te wachten met een gebroken pols. Maar het loopt wel vaak eerst via de huisartsenpost ja. Op veel plaatsen zit die ook in het gebouw van het ziekenhuis, náást de eerste hulp.
Ook ik kan gewoon bij mijn huisarts terecht en herken niet dat je geen afspraak kan maken o.i.d. Wel is er in Nederland een huisartsentekort, dus het verschilt per praktijk.
Hier niet, onze huisartsenpost is twee dorpen en een hoop weilanden verderop, het ziekenhuis is aan de andere kant van de stad ernaast. We wonen in het grootste dorp van de op twee na grootste gemeente van Nederland en hebben in de gemeente geen huisartsenpost, ziekenhuis of politie (wel een vrijwillige brandweer) en ja, ik moest twee dagen wachten met een gebroken pols als het aan de dame aan de telefoon lag. Nou kon zij niet zien dat ie gebroken was, ik ook niet, want geen röntgenoogjes, dus des te meer reden om even door te verwijzen, maar ik mocht niet eens daarheen komen om te beoordelen. En toen was het verschil in aanpak tussen Nederland en België schokkend te noemen.
Wieder
10-03-2022 om 11:16
Valdemar schreef op 10-03-2022 om 09:21:
[..]
![]()
Kunnen jullie voor zoiets niet gewoon naar de dienst spoedgevallen van een ziekenhuis? Echt, twee dagen wachten met een gebroken pols?
Nee, dat kan niet. Als je geholpen wordt als je direct daarheen gaat, is het coulance want je wordt gerust teruggestuurd om eerst langs de huisartsenpost te gaan. En dan mag je niet de huisartsenpost nemen die naast de spoedeisende hulp gewoon aanwezig is als je niet in dat verzorgingsgebied woont, je moet naar je eigen huisartsenpost.
Wieder
10-03-2022 om 11:34
Peen schreef op 10-03-2022 om 11:24:
Echt niet normaal Wieder! Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Ik wel, misschien dat het nu beter is dan wat jaren geleden, maar ik denk het eigenlijk niet. Kijk, als jij daar met iets accuuts komt, helpen ze je natuurlijk wel. Ze zullen je niet met een gapende hoofdwond de straat op sturen.
stokstaart
10-03-2022 om 13:41
Mijn teamleider die me belde omdat ik met corona ziek thuis zit. Hij had 0 tijd en wilde vooral dat ik maandag weer kwam werken. Als ik 24u klachtenvrij ben mag ik zondag (dag 5) uit isolatie. Ik lig nog als een dode vogel op de bank. De andere teamleider zei dat ik vooral mijn tijd moest nemen. Die is helaas niet mijn directe TL.