Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SophisticatedCaribou75
04-03-2022 om 07:51
Even opgezocht. Op de site van de gemeente hier staat expliciet beschreven dat paarden alléén op de ruiterpaden mogen en nergens anders én dat mensen met paarden de gebieden waar honden los mogen lopen zo min mogelijk moeten kruisen met hun route, omdat paarden kunnen schrikken van honden. Dus dat iemand zijn paard los zou laten lopen, klinkt compleet onverantwoordelijk en gevaarlijk bovendien.
redbulletje
04-03-2022 om 08:14
SuzyQFive schreef op 04-03-2022 om 07:42:
Ik heb al even gezocht maar weet iemand of paarden los op straat mogen lopen?
Van de week fietste ik op een fietspad buiten onze wijk om, tevens losloopgebied voor honden, toen er ineens woest een paard uit de bosjes kwam draven. Ik schrok me de pestpokken. Ongeveer 50m daarachter kwam het baasje aangesjokt, samen met nog iemand die haar paard aan de leidsels had. Ik zei: goh, wist niet dat paarden hier ook los mochten lopen. Snauwde ze: jij loopt hier toch ook los?
Het was van mijn kant eerder een verbaasde opmerking omdat ik het paard niet verwacht had. Ze zal er vast vaker opmerkingen over hebben gekregen 🙃.
Het zal de manier zijn waarop je 't zei wellicht.
ProfitableMantis53
04-03-2022 om 08:39
Valdemar succes!!
Ik erger me aan mijn lip die steeds openspringt. En vooral omdat het door mezelf komt dat het kapot is, probeerde een pijnstiller rechtstreeks vanuit de verpakking in mijn mond te krijgen en dat scherpe hoekje maakte mijn lip kapot. Nu moet ik eigenlijk niet lachen en daar moet ik echt bij nadenken.
Cousin_It
04-03-2022 om 08:47
Ik slaap nauwelijks door stress. En nu ik een aantal dagen vrij had, had ik daardoor geen puf om iets leuks te doen met kind. Test negatief maar heb ook iets onder de leden.
MoederBarberin
04-03-2022 om 08:55
Wieder schreef op 04-03-2022 om 07:50:
[..]
Ik heb paarden, ken veel paardenmensen, maar ik ken echt niemand die zijn paard los laat lopen! Sterker nog, ik ken alleen maar mensen die er alles aan doen om dat te voorkomen 😄. Geen idee of het mag, maar wat een raar gedrag is dat!
Nou, inderdaad. Laat je daar even een paar duizend euro los huppelen...
Cousin_It
04-03-2022 om 09:08
https://www.ad.nl/buitenland/er-loopt-een-paard-los-door-de-straat-schimmel-jenny-is-een-beroemdheid-in-frankfurt~a6098eca/143062975/
Zou me ook het apezuur schrikken Suzy. Je mag ook niemand meer aanspreken. Dat vind ik ergerlijk. In Frankfurt weet je tenminste dat je een paard tegen kunt komen
(weet niet of ik de link goed heb geplakt)
Saga
04-03-2022 om 09:18
Nera schreef op 04-03-2022 om 08:39:
Valdemar succes!!
Ik erger me aan mijn lip die steeds openspringt. En vooral omdat het door mezelf komt dat het kapot is, probeerde een pijnstiller rechtstreeks vanuit de verpakking in mijn mond te krijgen en dat scherpe hoekje maakte mijn lip kapot. Nu moet ik eigenlijk niet lachen en daar moet ik echt bij nadenken.
Ooh dat is irritant altijd
ToetieToover
04-03-2022 om 09:58
Cousin_It schreef op 04-03-2022 om 09:08:
https://www.ad.nl/buitenland/er-loopt-een-paard-los-door-de-straat-schimmel-jenny-is-een-beroemdheid-in-frankfurt~a6098eca/143062975/
Zou me ook het apezuur schrikken Suzy. Je mag ook niemand meer aanspreken. Dat vind ik ergerlijk. In Frankfurt weet je tenminste dat je een paard tegen kunt komen![]()
Haha dat is wel een geschikt ras, Arabier, om dat te doen. Ik zou het zelf nooit doen maar het is wel een hippe actie tegenwoordig om te gaan skeeleren of hardlopen met je paard naast je. Een paard is een vluchtdier dus als hij schrikt, gaat hij rennen. En dan kijkt hij niet zo precies waarheen dus ik vind het best gevaarlijk. Niemand kan de reacties van een dier voorspellen.
On topic: ik erger me aan loslopende honden in een aanlijngebied en al helemaal als ik dan aan het paardrijden ben. Soms hoop ik gewoon dat mijn paard een keertje raak schopt maar meestal mep ik met de zweep. Ik heb altijd een extra lange mee, speciaal voor honden ‘die niets doen hoor’ behalve natuurlijk naar de benen van mijn paard happen.
Apiejapie
04-03-2022 om 10:33
Ik erger me aan de panty die ik net nieuw uit de verpakking haal en al kapot is vóórdat ik m helemaal aan heb. Weg 7 euro. En dat was niet de eerste. Zou dan extra stevige moeten zijn. Niet dus. Grrr
MidasWolf
04-03-2022 om 11:34
ToetieToover schreef op 04-03-2022 om 09:58:
[..]
Haha dat is wel een geschikt ras, Arabier, om dat te doen. Ik zou het zelf nooit doen maar het is wel een hippe actie tegenwoordig om te gaan skeeleren of hardlopen met je paard naast je. Een paard is een vluchtdier dus als hij schrikt, gaat hij rennen. En dan kijkt hij niet zo precies waarheen dus ik vind het best gevaarlijk. Niemand kan de reacties van een dier voorspellen.
On topic: ik erger me aan loslopende honden in een aanlijngebied en al helemaal als ik dan aan het paardrijden ben. Soms hoop ik gewoon dat mijn paard een keertje raak schopt maar meestal mep ik met de zweep. Ik heb altijd een extra lange mee, speciaal voor honden ‘die niets doen hoor’ behalve natuurlijk naar de benen van mijn paard happen.
“Honden die niets doen” z’n klassieker dat ik er bijna om moet lachen.
Zelf al een keer bijna gebeten door een hond “die niets zou doen”.
De baas van de hond zou een klap met de zweep moeten krijgen. Sorry, komt door de wind zeg je dan. Dat is natuurlijk geen goed idee voor de praktijk maar, toch dat stuk eigenwijsheid dat hun honden wel los mogen lopen in aanlijn gebied.
SuzyQFive
04-03-2022 om 12:16
redbulletje schreef op 04-03-2022 om 08:14:
[..]
Het zal de manier zijn waarop je 't zei wellicht.
Zou kunnen, maar ik zei het volgens mij gewoon vriendelijk. Niet verwijtend.
SuzyQFive
04-03-2022 om 12:17
Cousin_It schreef op 04-03-2022 om 09:08:
Zou me ook het apezuur schrikken Suzy. Je mag ook niemand meer aanspreken. Dat vind ik ergerlijk. In Frankfurt weet je tenminste dat je een paard tegen kunt komen![]()
🤣
SuzyQFive
04-03-2022 om 12:23
MidasWolf schreef op 04-03-2022 om 11:34:
[..]
“Honden die niets doen” z’n klassieker dat ik er bijna om moet lachen.
![]()
Zelf al een keer bijna gebeten door een hond “die niets zou doen”.
De baas van de hond zou een klap met de zweep moeten krijgen. Sorry, komt door de wind zeg je dan. Dat is natuurlijk geen goed idee voor de praktijk maar, toch dat stuk eigenwijsheid dat hun honden wel los mogen lopen in aanlijn gebied.
Nou, daar hou ik ook niet van. Je dier moet gewoon onder appèl staan. Ik vind honden echt leuk maar ik hou niet van springende honden. “Hij luistert verder goed hoor” terwijl ie mijn jas ondersmeert met modder…
Ik vind paarden ook leuk maar heb er gewoon weinig ervaring mee (tien keer gereden ofzo). Op dat moment was het paard briesend en stampend en dravend de bosjes uit aan het rennen en kan ik niet inschatten wat ie gaat doen 🤷🏼♀️.
redbulletje
04-03-2022 om 12:41
SuzyQFive schreef op 04-03-2022 om 12:16:
[..]
Zou kunnen, maar ik zei het volgens mij gewoon vriendelijk. Niet verwijtend.
Misschien bedoelde ze haar antwoord sarcastisch? Als je paard losbreekt flitsen er gelijk honderden scenario's door je hoofd hoe het allemaal fout kan aflopen meestal.