Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Taartjes
01-03-2022 om 20:24
rionyriony schreef op 01-03-2022 om 18:52:
Ik heb het land aan restless legs; ik voel het aankomen. Vannacht ben ik weer de klos. Loop ik weer de halve nacht heen en weer. 's Nachts jog ik kilometers en moeiteloos zonder te hijgen. Heb ik geen loopband voor nodig. Het probleem is dat ik dan zo'n slaap heb. Af en toe probeer ik weer te gaan liggen maar meestal begint het dan weer.
Heel naar! Waarschijnlijk heb je al van alles geprobeerd, maar bij mij komt het vanuit mijn onderrug. Ik doe ‘s avonds rekoefeningen om de spanning uit m’n rug en benen te halen en dat helpt meestal. Sterkte!
Elmie
01-03-2022 om 20:29
Pejeka1 schreef op 01-03-2022 om 18:45:
Ik erger me altijd aan verpakkingen die niet open willen gaan op de manier waarop ze wel open zóuden moeten gaan volgens de gebruiksaanwijzing. Zo'n pak rijst bijvoorbeeld met zo'n geperforeerd openingsflapje aan de zijkant, en dan staat er "Druk de verpakking in op de perforatie om te openen" en dan druk je, maar het enige dat gebeurt is dat het doosje kreukelt. Je drukt wat harder, en dan komt er een scheur in op alle plekken behalve op de perforatie en ligt je halve aanrecht vol rijst. Of "Trek aan dit lipje" en dan trek je eraan, het lipje scheurt af en de verpakking is nog potdicht. Dat soort dingen.
Ja bijvoorbeeld blikjes met een lipje die afbreken. Ergerlijk!
redbulletje
01-03-2022 om 20:59
Ik erger mij aan m'n heftige overprikkeling die nu al een paar weken duurt waardoor m'n hart lijkt te gaan exploderen en mijn hersenen wel een plasmabol lijken.
Rogue
01-03-2022 om 21:00
Lollypopje schreef op 28-02-2022 om 21:40:
[..]
Shit, dat heb ik ook
![]()
ik neem aan dat jij wel een leven hebt /gezond verstand
Lollypopje
01-03-2022 om 21:03
Rogue schreef op 01-03-2022 om 21:00:
[..]
ik neem aan dat jij wel een leven hebt /gezond verstand
![]()
Geen leven, maar gezond verstand schijn ik nog wel ergens te hebben liggen 
Rogue
01-03-2022 om 22:07
Lollypopje schreef op 01-03-2022 om 21:03:
[..]
Geen leven, maar gezond verstand schijn ik nog wel ergens te hebben liggen
je al een 1-0 voor
AggressiveReindeer87
01-03-2022 om 22:47
Pejeka1 schreef op 01-03-2022 om 18:45:
Ik erger me altijd aan verpakkingen die niet open willen gaan op de manier waarop ze wel open zóuden moeten gaan volgens de gebruiksaanwijzing. Zo'n pak rijst bijvoorbeeld met zo'n geperforeerd openingsflapje aan de zijkant, en dan staat er "Druk de verpakking in op de perforatie om te openen" en dan druk je, maar het enige dat gebeurt is dat het doosje kreukelt. Je drukt wat harder, en dan komt er een scheur in op alle plekken behalve op de perforatie en ligt je halve aanrecht vol rijst. Of "Trek aan dit lipje" en dan trek je eraan, het lipje scheurt af en de verpakking is nog potdicht. Dat soort dingen.
Dit heb ik dus ook vaak, ruzie met verpakkingen. Verpakkingen en ik, wij zijn geen vrienden... En ik erger me ook aan het onnodige plastic waar dingen vaak in verpakt zijn. Zit het bijv in een doosje met ook nog een plastic laagje, echt waarom! Behalve dat ik retelang zit te friemelen om die krengen open te krijgen is het ook nog slecht voor het milieu.
Moxxie
01-03-2022 om 22:58
Phoebe1982 schreef op 01-03-2022 om 22:47:
[..]
Dit heb ik dus ook vaak, ruzie met verpakkingen. Verpakkingen en ik, wij zijn geen vrienden... En ik erger me ook aan het onnodige plastic waar dingen vaak in verpakt zijn. Zit het bijv in een doosje met ook nog een plastic laagje, echt waarom! Behalve dat ik retelang zit te friemelen om die krengen open te krijgen is het ook nog slecht voor het milieu.
Ik had pas een afwasborstel die ze met een tie rip aan de verpakking hadden vastgemaakt. Loei- en loeistrak aangetrokken, kreeg er met geen mogelijkheid een schaar tussen dus ik moest de gereedschapskist erbij halen
.
Schemerlampje
01-03-2022 om 23:05
Moxxie schreef op 01-03-2022 om 22:58:
[..]
Ik had pas een afwasborstel die ze met een tie rip aan de verpakking hadden vastgemaakt. Loei- en loeistrak aangetrokken, kreeg er met geen mogelijkheid een schaar tussen dus ik moest de gereedschapskist erbij halen
.
Oh ja, dat ja. En dan met een stanleymes proberen het voorzichtig door te snijden, zonder je nieuwe product te raken. Al is dat bij een afwasborstel nog niet zo erg.
BrightEchidna89
01-03-2022 om 23:12
rionyriony schreef op 01-03-2022 om 18:52:
Ik heb het land aan restless legs; ik voel het aankomen. Vannacht ben ik weer de klos. Loop ik weer de halve nacht heen en weer. 's Nachts jog ik kilometers en moeiteloos zonder te hijgen. Heb ik geen loopband voor nodig. Het probleem is dat ik dan zo'n slaap heb. Af en toe probeer ik weer te gaan liggen maar meestal begint het dan weer.
Blijf jij dan opstaan en bewegen als het probleem zich voordoet? Ik heb dit soms bij het inslapen, maar eigenlijk vooral tijdens de slaap zelf. Volgens mijn partner kan ik geen vijf minuten stil liggen en lijkt het soms alsof ik een marathon aan het lopen ben (de reden waarom we meestal apart slapen). Zelf slaap ik daar door maar 's morgens wordt ik eigenlijk nooit uitgerust wakker.
SuzyQFive
02-03-2022 om 00:38
rionyriony schreef op 01-03-2022 om 19:41:
[..]
Ik heb er een intense hekel aan. Ik wil dan juist zó graag slapen!
@Pejeka1: ik heb zowat alle supplementen geprobeerd; alle mineralen, vitaminen, meer eten, minder eten, meer koolhydraten, weinig koolhydraten. Tot voor kort zag ik een relatie met relatief veel beweging die dag maar de laatste twee keer ging er juist een rustige dag aan vooraf.
@Apiejapie: dank je! Ik voel het gewoon aan mijn benen. Kan niet zeggen wat dat is. Lijkt of ik nu minder precies voel met welke spieren ik bijvoorbeeld mijn knie optrek; dat is het enige. Net of mijn benen minder van mij zijn.
Oh die restless legs zijn zo rot! Bij mij is het weg sinds ze 1: spataders in mijn buik hebben behandeld, toen was het al een stuk minder. En 2: endometriose hebben weggehaald. Sindsdien is dat zga weg. Heb er wel neuropathie voor in de plaats gekregen. Maar dat kunnen ze vooralsnog niet verklaren.
duizel
02-03-2022 om 04:36
vervelend die restless legs. Bij mijn vriend lijkt het ook te helpen als hij 's avonds geen melk meer drinkt
Netherfield
02-03-2022 om 08:13
Ik erger me eraan dat mijn man vanmorgen mijn favoriete mok gebruikt heeft. Slaat nergens op en toch vind ik het stom.
Cousin_It
02-03-2022 om 08:34
Netherfield schreef op 02-03-2022 om 08:13:
Ik erger me eraan dat mijn man vanmorgen mijn favoriete mok gebruikt heeft. Slaat nergens op en toch vind ik het stom.
Het stomme is: ik snap je helemaal
_Arianna_
02-03-2022 om 08:58
Netherfield schreef op 02-03-2022 om 08:13:
Ik snap je helemaal. Voor mijn man maakt het niks uit welke mok hij gebruikt (zegt hij zelf) en toch pakt hij dan de mijne 😡