Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
rionyriony
01-03-2022 om 18:52
Ik heb het land aan restless legs; ik voel het aankomen. Vannacht ben ik weer de klos. Loop ik weer de halve nacht heen en weer. 's Nachts jog ik kilometers en moeiteloos zonder te hijgen. Heb ik geen loopband voor nodig. Het probleem is dat ik dan zo'n slaap heb. Af en toe probeer ik weer te gaan liggen maar meestal begint het dan weer.
Saga
01-03-2022 om 18:59
rionyriony schreef op 01-03-2022 om 18:52:
Ik heb het land aan restless legs; ik voel het aankomen. Vannacht ben ik weer de klos. Loop ik weer de halve nacht heen en weer. 's Nachts jog ik kilometers en moeiteloos zonder te hijgen. Heb ik geen loopband voor nodig. Het probleem is dat ik dan zo'n slaap heb. Af en toe probeer ik weer te gaan liggen maar meestal begint het dan weer.
Ai wat enorm vervelend. Vooral dat je al weet dat het weer zover gaat zijn straks.
Pejeka1
01-03-2022 om 19:00
Weet niet of je er iets aan hebt, maar het kán veroorzaakt worden door ijzertekort. Mijn man had er ook erg last van, en meer ijzer hielp inderdaad.
Saga
01-03-2022 om 19:01
Ik erger me omdat ik met een opleiding gestart ben, en nu bleek ik nog vooraf een cursus te moeten hebben gedaan. Tenminste, om me uiteindelijk in de kunnen schrijven bij de beroepsvereniging. En ik mag niet 'achteraf' bijscholen. Dus waarschijnlijk moet ik mijn huidige cursus van 4 maanden nog een keer opnieuw doen 
Pejeka1
01-03-2022 om 19:04
Saga schreef op 01-03-2022 om 19:01:
Ik erger me omdat ik met een opleiding gestart ben, en nu bleek ik nog vooraf een cursus te moeten hebben gedaan. Tenminste, om me uiteindelijk in de kunnen schrijven bij de beroepsvereniging. En ik mag niet 'achteraf' bijscholen. Dus waarschijnlijk moet ik mijn huidige cursus van 4 maanden nog een keer opnieuw doen
Balen inderdaad. Beetje raar dan dat ze van tevoren niet hebben laten weten wat de eisen waren.
Apiejapie
01-03-2022 om 19:09
Oh verschrikkelijk ja. Ik heb ook veel van die nachten. Alleen in combinatie met zenuwpijn en nauwelijks kunnen lopen. Gek word ik ervan. Heb met de artsen overlegd om mijn been (het ene is erger dan het andere) te laten amputeren maar dan zou ik fantoompijn overhouden. Lost dus niks op. Maar wat een helse nachten.
Weet jij waardoor het komt opzetten bij je? Ik ken wat triggers bij me, dat scheelt in ieder geval al wat (als ik dan niet te eigenwijs ben om het te toch te doen).
Sterkte vannacht!
Saga
01-03-2022 om 19:11
Pejeka1 schreef op 01-03-2022 om 19:04:
[..]
Balen inderdaad. Beetje raar dan dat ze van tevoren niet hebben laten weten wat de eisen waren.
Nou achteraf gezien stond dat wel op de site van de beroepsvereniging zelf. Maar de aanbieder van de cursus accepteert mijn vooropleiding en heeft geen aanvullende eisen, dus ik heb gewoonweg niet bedacht dat ik voor de beroepsvereniging nog wel iets extra's had moeten doen. De cursus die ik momenteel volg is ook een zogenaamde 'inleidende cursus', dus ja beetje onhandig.
De beroepsvereniging beantwoord momenteel vanwege een lage bezetting geen vragen rondom vooropleidingseisen etc, en je kunt ze voorlopig ook niet bellen. Dus tja, gaat hem niet worden dan. Echt balen want ik ben tijdens deze cursus echt super enthousiast geworden om de volledige opleiding te doen.
redbulletje
01-03-2022 om 19:17
Pejeka1 schreef op 01-03-2022 om 18:45:
Ik erger me altijd aan verpakkingen die niet open willen gaan op de manier waarop ze wel open zóuden moeten gaan volgens de gebruiksaanwijzing. Zo'n pak rijst bijvoorbeeld met zo'n geperforeerd openingsflapje aan de zijkant, en dan staat er "Druk de verpakking in op de perforatie om te openen" en dan druk je, maar het enige dat gebeurt is dat het doosje kreukelt. Je drukt wat harder, en dan komt er een scheur in op alle plekken behalve op de perforatie en ligt je halve aanrecht vol rijst. Of "Trek aan dit lipje" en dan trek je eraan, het lipje scheurt af en de verpakking is nog potdicht. Dat soort dingen.
Vroeger zat er een verstevigd metalen lipje aan zulk soort verpakkingen. Dat was veel gebruiksvriendelijker.
rionyriony
01-03-2022 om 19:41
Saga schreef op 01-03-2022 om 18:59:
[..]
Ai wat enorm vervelend. Vooral dat je al weet dat het weer zover gaat zijn straks.
Ik heb er een intense hekel aan. Ik wil dan juist zó graag slapen!
@Pejeka1: ik heb zowat alle supplementen geprobeerd; alle mineralen, vitaminen, meer eten, minder eten, meer koolhydraten, weinig koolhydraten. Tot voor kort zag ik een relatie met relatief veel beweging die dag maar de laatste twee keer ging er juist een rustige dag aan vooraf.
@Apiejapie: dank je! Ik voel het gewoon aan mijn benen. Kan niet zeggen wat dat is. Lijkt of ik nu minder precies voel met welke spieren ik bijvoorbeeld mijn knie optrek; dat is het enige. Net of mijn benen minder van mij zijn.
Schemerlampje
01-03-2022 om 19:46
rionyriony schreef op 01-03-2022 om 19:41:
[..]
Ik heb er een intense hekel aan. Ik wil dan juist zó graag slapen!
@Pejeka1: ik heb zowat alle supplementen geprobeerd; alle mineralen, vitaminen, meer eten, minder eten, meer koolhydraten, weinig koolhydraten. Tot voor kort zag ik een relatie met relatief veel beweging die dag maar de laatste twee keer ging er juist een rustige dag aan vooraf.
@Apiejapie: dank je! Ik voel het gewoon aan mijn benen. Kan niet zeggen wat dat is. Lijkt of ik nu minder precies voel met welke spieren ik bijvoorbeeld mijn knie optrek; dat is het enige. Net of mijn benen minder van mij zijn.
Bij mij is het vaak wel een indicatie om mijn Hb weer eens te laten controleren. Die is dan inderdaad vaak te laag. Wat mij helpt is 2 paracetamol nemen. Ik weet niet waarom het werkt, maar het werkt wel.
Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt.
Tuinfluiter
01-03-2022 om 19:55
niet_rechts schreef op 01-03-2022 om 18:43:
[..]
Wat was jouw lievelingsthee? Ik ben theeverslaafd, dus even benieuwd wat er mis is gegaan.
Lovely lemon een zwarte thee met een lichte frisse citroen smaak. Alle ingrediënten zijn tegenwoordig biologisch en de citroensmaak overheerst en is nu veel te sterk.
Apiejapie
01-03-2022 om 19:56
Schemerlampje schreef op 01-03-2022 om 19:46:
[..]
Bij mij is het vaak wel een indicatie om mijn Hb weer eens te laten controleren. Die is dan inderdaad vaak te laag. Wat mij helpt is 2 paracetamol nemen. Ik weet niet waarom het werkt, maar het werkt wel.
Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt.
Ik ga toch eens paracetamol proberen. Zelfs oxycodon helpt niet tegen de pijn en onrust. Gekmakend is het. Zou toch wat zijn als het te verbeteren is met gewone paracetamol, haha.
SophisticatedCaribou75
01-03-2022 om 19:59
Tuinfluiter schreef op 01-03-2022 om 19:55:
[..]
Lovely lemon een zwarte thee met een lichte frisse citroen smaak. Alle ingrediënten zijn tegenwoordig biologisch en de citroensmaak overheerst en is nu veel te sterk.
Die ken ik niet en kan ik nu ook niet meer leren kennen dus. Balen altijd, als dingen "verbeteren". Bij levensmiddelen snap ik de logica ook niet: de vaste klanten haken af en wie het nooit kocht, koopt het nog steeds niet.
ScarceKudu74
01-03-2022 om 20:02
Ik heb daar medicijnen voor, anders zou ik geen enkele nacht meer slapen. Zo enorm irritant is het!
Tuinfluiter
01-03-2022 om 20:04
niet_rechts schreef op 01-03-2022 om 19:59:
[..]
Die ken ik niet en kan ik nu ook niet meer leren kennen dus. Balen altijd, als dingen "verbeteren". Bij levensmiddelen snap ik de logica ook niet: de vaste klanten haken af en wie het nooit kocht, koopt het nog steeds niet.
Het is een thee van Simon Levelt en zij gaan helemaal over op biologisch maar dat kan smaak veranderingen tot gevolg hebben. Smaken verschillen natuurlijk misschien zijn er wel mensen die het nu heerlijk vinden.