Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Elmie
28-02-2022 om 11:23
er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 11:01:
[..]
Dat is echt ongehoord om zulke dingen tegen een kind te zeggen. Ziet jouw man dat in of vindt die het allemaal wel best?
Hij zei wel tegen zijn broer dat het hooguit onhandig was van zoontje maar zwager bleef volhouden. En toen liet hij het erbij.
Elmie
28-02-2022 om 11:25
_Arianna_ schreef op 28-02-2022 om 11:12:
[..]
Ik zou naar huis gaan en kind meenemen. Laat man maar alleen daar zitten.
Het is niet oké om een kind uit te schelden of te kleineren.
En ik zou niet meegaan naar het diner.
Blijkbaar is je man gewend aan dit soort communicatie. Als dat zo is, blijf hem dan uitleggen dat het niet oké en niet gezellig is.
Dat wordt helaas lastig want ik rijd geen auto en het is 40 km verderop.
Maar ben wel behoorlijk boos op ze. Zo doe je niet tegen mijn kind 😡
En over het etentje ga ik nog eens goed nadenken!
Bailey26
28-02-2022 om 11:36
Peen schreef op 28-02-2022 om 11:26:
ik zou echt nooit meer naar etentjes gaan waar zij bij zijn.
Dit inderdaad. Dit gedrag hoef je helemaal niet te accepteren, ook niet van familie. Je bent zelf baas over met wie jij om wil gaan.
En dan nog een ergenis van mij voor dit topic: ik erger mij aan een van de katten. Hij zit steeds te zeuren dat hij naar buiten wil om vervolgens in de deuropening te blijven zitten. Het is een binnen kat die vanaf een graad of 20 met zon ook nog wel eens in de voortuin wil zitten. Hij heeft van achter het glas niet door dat het buiten toch wat kouder is.
Saga
28-02-2022 om 12:04
Elmie schreef op 28-02-2022 om 11:23:
[..]
Hij zei wel tegen zijn broer dat het hooguit onhandig was van zoontje maar zwager bleef volhouden. En toen liet hij het erbij.
Hoezo is het onhandig van jullie zoon? Hij is gewoon een beginnende lezer.
Als mijn zwager een van mijn kinderen een sukkel of 'een beetje traag' zou noemen, zou ik zeggen dat alleen een enorme flapdrol zulke stomme opmerkingen kan maken.
Elmie
28-02-2022 om 12:18
Saga schreef op 28-02-2022 om 12:04:
[..]
Hoezo is het onhandig van jullie zoon? Hij is gewoon een beginnende lezer.
Als mijn zwager een van mijn kinderen een sukkel of 'een beetje traag' zou noemen, zou ik zeggen dat alleen een enorme flapdrol zulke stomme opmerkingen kan maken.
Die opmerking ging over het drinken morsen.
Maar jullie hebben gelijk. Het is gedrag van twee flapdrollen.
Helaas krijg ik het tot nu toe niet uit mijn hoofd 😕 Komt denk ik ook wel omdat man en ik een beetje ruzie hebben over iets kleins maar dat dit hele verhaal meespeelt en dat de druppel was, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Ik ga zo lekker een stuk fietsen. Even afleiding zoeken en genieten van het zonnetje.
Elmie
28-02-2022 om 12:22
Bailey26 schreef op 28-02-2022 om 11:36:
[..]
Dit inderdaad. Dit gedrag hoef je helemaal niet te accepteren, ook niet van familie. Je bent zelf baas over met wie jij om wil gaan.
En dan nog een ergenis van mij voor dit topic: ik erger mij aan een van de katten. Hij zit steeds te zeuren dat hij naar buiten wil om vervolgens in de deuropening te blijven zitten. Het is een binnen kat die vanaf een graad of 20 met zon ook nog wel eens in de voortuin wil zitten. Hij heeft van achter het glas niet door dat het buiten toch wat kouder is.
Hi hi, het ziet er ook zo lekker uit. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant kan zijn.
er.is.maar.1.Pino
28-02-2022 om 12:29
Elmie schreef op 28-02-2022 om 11:23:
[..]
Dan vrees ik dat je thuis een keer een gesprek moet voeren met je man, wat hij hier van vindt en waarom de mantel der liefde er ten opzichte van zwager en zus telkens overheen lijkt te gaan terwijl zijn bloedeigen kind met de spreekwoordelijke scherven blijft zitten. Als ik het zo lees lijkt het me geen gezonde dynamiek bij jouw schoonfamilie en kun je ze missen als kiespijn.
er.is.maar.1.Pino
28-02-2022 om 12:32
Elmie schreef op 28-02-2022 om 12:18:
[..]
Die opmerking ging over het drinken morsen.
Maar jullie hebben gelijk. Het is gedrag van twee flapdrollen.
Helaas krijg ik het tot nu toe niet uit mijn hoofd 😕 Komt denk ik ook wel omdat man en ik een beetje ruzie hebben over iets kleins maar dat dit hele verhaal meespeelt en dat de druppel was, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Ik ga zo lekker een stuk fietsen. Even afleiding zoeken en genieten van het zonnetje.
Sterkte Elmie 
Wat wellicht ook wat voor jou is, de bergmeditatie. Er staan er meerdere op YouTube: kernboodschap - een berg neemt ruimte in en wat er ook gebeurt, hij kan het hebben. Misschien heb je wat aan die affirmatie.
Wieder
28-02-2022 om 12:35
Ik erger me dood aan mijn wappie-aangetrouwde-familielid die van het in twijfel trekken van alle berichtgeving rondom corona, naadloos overgegaan is in het in twijfel trekken van alle berichtgeving rondom Oekraine. Wat een idioot...
redbulletje
28-02-2022 om 12:35
Elmie schreef op 28-02-2022 om 10:59:
[..]
Helaas werkt dit niet voldoende omdat ze ook over andere dingen vervelend kan doen. Gisteren las mijn zoontje die in groep 3 zit de Donald Duck voor en dan zegt ze doodleuk, o dat is ook niet echt snel hè. En mijn zwager noemde hem meerdere malen sukkel omdat hij een beetje limonade morste. En helaas klap ik dan dicht 😖
En het nare is, dat man niet kan begrijpen dat ik het dan niet gezellig vindt 🤪
Gewoon niet gaan dus.
Dolfje
28-02-2022 om 12:56
Kletsende bejaarden in de sportschool, en dan apparaten bezet houden en in de weg staan terwijl alles en iedereen besproken wordt. Ga in de bar zitten denk ik dan ipv in de weg te lopen.
Oh en 1 van die bejaarden spoot het schoonmaakspul tot 2 keer toe over mij heen ipv op het papiertje.
Elmie
28-02-2022 om 13:17
er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 12:29:
[..]
Dan vrees ik dat je thuis een keer een gesprek moet voeren met je man, wat hij hier van vindt en waarom de mantel der liefde er ten opzichte van zwager en zus telkens overheen lijkt te gaan terwijl zijn bloedeigen kind met de spreekwoordelijke scherven blijft zitten. Als ik het zo lees lijkt het me geen gezonde dynamiek bij jouw schoonfamilie en kun je ze missen als kiespijn.
Je slaat de spijker op zijn kop!
Elmie
28-02-2022 om 13:18
er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 12:32:
[..]
Sterkte Elmie
Wat wellicht ook wat voor jou is, de bergmeditatie. Er staan er meerdere op YouTube: kernboodschap - een berg neemt ruimte in en wat er ook gebeurt, hij kan het hebben. Misschien heb je wat aan die affirmatie.
Dank je Pino!
Ik ga eens kijken of die meditatie iets voor mij is 🤙
Elmie
28-02-2022 om 13:18
Wieder schreef op 28-02-2022 om 12:35:
Ik erger me dood aan mijn wappie-aangetrouwde-familielid die van het in twijfel trekken van alle berichtgeving rondom corona, naadloos overgegaan is in het in twijfel trekken van alle berichtgeving rondom Oekraine. Wat een idioot...