Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
noas_1993
28-02-2022 om 09:55
redbulletje schreef op 28-02-2022 om 09:14:
Ja maar dat hoort bij een dagje uit. Je kunt als compromis ook na het dierentuinbezoek ergens naar een lunchroom gaan. Dan krijg je meer kwaliteit voor minder geld.
We gaan 's avonds naar een pannenkoekenrestaurant
Courage schreef op 28-02-2022 om 09:19:
Ik snap je wel Noas, geld groeit niet op ieders rug. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Jawel hoor, degene die willen nemen gewoon brood mee.
Ik was alleen een beetje geïrriteerd door dat gedram
En ik hou ook van gezelligheid, maar ik geef m'n geld liever uit aan etentjes of leuke uitjes, een ''simpel'' broodje in een park vind ik zonde
Regendrup.
28-02-2022 om 09:55
Elmie schreef op 28-02-2022 om 09:39:
[..]
Hahahahaha ja misschien een goeie. Ik drink alleen nooit dus de kans is groter dat het verkeerd valt. En misschien wordt daar de situatie niet beter van 😂
Misschien zeg je ze dan eens 1x de waarheid en kun je daarna zeggen dat het de drank was die sprak. Of je hoeft nooit meer met ze te praten 🤣
Tuinfluiter
28-02-2022 om 10:01
Elmie schreef op 28-02-2022 om 09:35:
[..]
Ja daar heb je gelijk in! Het zijn gewoon geen leuke mensen. Helaas is het familie... En "moet" ik eind maart met ze uit eten. Had gisteren echt de neiging om maar te doen alsof ik dan ziek ben 😖
Iemand nog tips hoe ik die avond een beetje goed door kan komen?
Stel een vraag over een onderwerp waar ze altijd over leeg loopt. Maak af en toe humhum geluidjes terwijl je met je hoofd knikt en bedenk ondertussen je weekmenu. Bij rot opmerkingen niet in de verdediging schieten maar het een interessante mening vinden.
rionyriony
28-02-2022 om 10:01
Ik ga klemmen met mijn kaak en dat is geen goed idee. Dus ik zit maar te ont-span-nen en dat geeft juist veel spanning.
Elmie
28-02-2022 om 10:02
Lollypopje schreef op 28-02-2022 om 09:46:
[..]
Kan het nog slechter dan?
Ik ben bang van niet 😅
Elmie
28-02-2022 om 10:05
Tuinfluiter schreef op 28-02-2022 om 10:01:
[..]
Stel een vraag over een onderwerp waar ze altijd over leeg loopt. Maak af en toe humhum geluidjes terwijl je met je hoofd knikt en bedenk ondertussen je weekmenu. Bij rot opmerkingen niet in de verdediging schieten maar het een interessante mening vinden.
Dat eerste vind ik wel een goeie en is bij haar niet moeilijk te verzinnen 😁
Bij rotopmerkingen niet in de verdediging schieten vind ik wel moeilijker maar ik ga proberen het langs me heen te laten glijden 😎
Elmie
28-02-2022 om 10:06
rionyriony schreef op 28-02-2022 om 10:01:
Ik ga klemmen met mijn kaak en dat is geen goed idee. Dus ik zit maar te ont-span-nen en dat geeft juist veel spanning.
Probeer anders afleiding te zoeken. Iets waar je je concentratie voor nodig hebt?
rionyriony
28-02-2022 om 10:18
Elmie schreef op 28-02-2022 om 10:06:
[..]
Probeer anders afleiding te zoeken. Iets waar je je concentratie voor nodig hebt?
Ja, ik denk dat ik maar weer verderga met oude Lubach video's kijken. Luisteren naar nieuws helpt niet echt. Online shoppen ook niet.
rionyriony
28-02-2022 om 10:27
Oh, en er zit een smeltplek in mijn magnetron. De deur zat gisteren ineens vast aan de magnetron. Na wat harder trekken bleek de coating van de deur op twee plekjes vastgesmolten te zijn. Kennelijk dingen erin geprobeerd op te warmen waar te weinig vocht in zat waardoor hij oververhit werd.
Een gewoon glas melk warmt hij nog prima op dus hij hoeft niet meteen gerepareerd of vervangen te worden, denk ik.
er.is.maar.1.Pino
28-02-2022 om 10:35
Elmie schreef op 28-02-2022 om 09:35:
[..]
Ja daar heb je gelijk in! Het zijn gewoon geen leuke mensen. Helaas is het familie... En "moet" ik eind maart met ze uit eten. Had gisteren echt de neiging om maar te doen alsof ik dan ziek ben 😖
Iemand nog tips hoe ik die avond een beetje goed door kan komen?
Moet het echt? Waarom? Van wie? Wat gebeurt er als je niet mee gaat? Kan je het jezelf toestaan om niet te gaan?
zo maar wat vragen waar je geen antwoord op hoeft te geven hier, maar die je misschien wel aan jezelf kunt stellen (als je dat al niet hebt gedaan). Want als je echt niet wilt en je je er zo heel vervelend bij voelt, waarom doe je dat jezelf dan aan?
En als je wel echt “moet”, dan heb ik nog deze suggestie: probeer dan te visualiseren “dit is mijn baalknop, zij drukt daar nu op en normaal ga ik me dan vervelend voelen…maar het is MIJN knop en ik laat hem niet door haar indrukken en als hij al ingedrukt wordt dan blijft dat zonder gevolg want zo belangrijk is zij niet voor mij.”
Misschien heb je er wat aan en ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, want vaak zijn die “knoppen” gekoppeld aan een overtuiging over onszelf die we (bewust of onbewust) al hadden. Maar het helpt mij vaak als ik onbewuste processen van/bij mezelf zichtbaar kan maken en me er bewust van wordt wat er gebeurt, dan heb je namelijk de mogelijkheid om bij te sturen.
Apiejapie
28-02-2022 om 10:52
Elmie schreef op 28-02-2022 om 10:05:
[..]
Dat eerste vind ik wel een goeie en is bij haar niet moeilijk te verzinnen 😁
Bij rotopmerkingen niet in de verdediging schieten vind ik wel moeilijker maar ik ga proberen het langs me heen te laten glijden 😎
Misschien kun je aangeven dat je zó geniet van een avondje uit dat je het nu niet wil hebben over werk/ziek zijn/enz. En dan nu vast bedenken welke onderwerpen ter vervanging kunnen.
Elmie
28-02-2022 om 10:56
er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 10:35:
[..]
Moet het echt? Waarom? Van wie? Wat gebeurt er als je niet mee gaat? Kan je het jezelf toestaan om niet te gaan?
zo maar wat vragen waar je geen antwoord op hoeft te geven hier, maar die je misschien wel aan jezelf kunt stellen (als je dat al niet hebt gedaan). Want als je echt niet wilt en je je er zo heel vervelend bij voelt, waarom doe je dat jezelf dan aan?
En als je wel echt “moet”, dan heb ik nog deze suggestie: probeer dan te visualiseren “dit is mijn baalknop, zij drukt daar nu op en normaal ga ik me dan vervelend voelen…maar het is MIJN knop en ik laat hem niet door haar indrukken en als hij al ingedrukt wordt dan blijft dat zonder gevolg want zo belangrijk is zij niet voor mij.”
Misschien heb je er wat aan en ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, want vaak zijn die “knoppen” gekoppeld aan een overtuiging over onszelf die we (bewust of onbewust) al hadden. Maar het helpt mij vaak als ik onbewuste processen van/bij mezelf zichtbaar kan maken en me er bewust van wordt wat er gebeurt, dan heb je namelijk de mogelijkheid om bij te sturen.
Goede vragen om over na te denken 🧐
Die visualisatie ga ik in gedachten houden!
Elmie
28-02-2022 om 10:59
Apiejapie schreef op 28-02-2022 om 10:52:
[..]
Misschien kun je aangeven dat je zó geniet van een avondje uit dat je het nu niet wil hebben over werk/ziek zijn/enz. En dan nu vast bedenken welke onderwerpen ter vervanging kunnen.
Helaas werkt dit niet voldoende omdat ze ook over andere dingen vervelend kan doen. Gisteren las mijn zoontje die in groep 3 zit de Donald Duck voor en dan zegt ze doodleuk, o dat is ook niet echt snel hè. En mijn zwager noemde hem meerdere malen sukkel omdat hij een beetje limonade morste. En helaas klap ik dan dicht 😖
En het nare is, dat man niet kan begrijpen dat ik het dan niet gezellig vindt 🤪
er.is.maar.1.Pino
28-02-2022 om 11:01
Elmie schreef op 28-02-2022 om 10:59:
[..]
Helaas werkt dit niet voldoende omdat ze ook over andere dingen vervelend kan doen. Gisteren las mijn zoontje die in groep 3 zit de Donald Duck voor en dan zegt ze doodleuk, o dat is ook niet echt snel hè. En mijn zwager noemde hem meerdere malen sukkel omdat hij een beetje limonade morste. En helaas klap ik dan dicht 😖
Dat is echt ongehoord om zulke dingen tegen een kind te zeggen. Ziet jouw man dat in of vindt die het allemaal wel best?
_Arianna_
28-02-2022 om 11:12
Elmie schreef op 28-02-2022 om 10:59:
[..]
Ik zou naar huis gaan en kind meenemen. Laat man maar alleen daar zitten.
Het is niet oké om een kind uit te schelden of te kleineren.
En ik zou niet meegaan naar het diner.
Blijkbaar is je man gewend aan dit soort communicatie. Als dat zo is, blijf hem dan uitleggen dat het niet oké en niet gezellig is.