Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
rooiekater
24-02-2022 om 20:36
Cousin_It schreef op 24-02-2022 om 20:27:
[..]
Dat is geen leidinggeven, dat klinkt meer als regeren op macht. Zit je in een re- integratietraject rooiekater?
Ik sta nog op 20% ziekmelding i.v.m therapie.
Maar leidinggevende is bang voor een inspectie en flipt nu. Terwijl andere ook zeggen je prima zeggen dat je dit nu even niet weet maar gelijk voor ze op zoekt als ik evt vragen krijg.
Het meeste weet ik maar bepaalde details weet ik nog niet. Maar deze details denk aan wat je moet doen bij een mrsa uitbraak staan in protocollen en als zo iets gebeurt pak je toch het protocol er bij. (Werk in de huishouding op afdeling)
Maar leidinggevende eist dat ik dat allemaal uit mijn hoofd leer.
SophisticatedCaribou75
24-02-2022 om 20:50
rooiekater schreef op 24-02-2022 om 20:36:
[..]
Maar leidinggevende is bang voor een inspectie en flipt nu. Terwijl andere ook zeggen je prima zeggen dat je dit nu even niet weet maar gelijk voor ze op zoekt als ik evt vragen krijg.
Het meeste weet ik maar bepaalde details weet ik nog niet. Maar deze details denk aan wat je moet doen bij een mrsa uitbraak staan in protocollen en als zo iets gebeurt pak je toch het protocol er bij. (Werk in de huishouding op afdeling)
Wat een bizar mens. Volgens mij kan ze zelf wel wat therapie gebruiken. Mijn god.
Pejeka1
24-02-2022 om 20:51
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Tuurlijk moet je bepaalde dingen gewoon "weten". Zie het als een brandweerman: als die pas op het moment dat ergens brand uitbreekt, begint de protocollen te lezen, is het huis uitgebrand tegen de tijd dat hij daarmee klaar is.
Maar wat is het probleem met die protocollen in elk geval een keer voor jezelf doornemen en daardoor een basiskennis neer te leggen? Heb je er geen tijd voor, geen zin in, gaat het je pet te boven, of wat?
rionyriony
24-02-2022 om 20:58
Ik had vier artikelen. Die deed ik in mijn online wagentje en bij het afrekenen stond dat ik ze eerst moest afrekenen en dan kreeg ik later wel een mail wat ik voor verzendkosten moest betalen.
Het was bij elkaar bijna 120 euro dus ik vond dat het wel voor niks kon; ik wou geen verrassing na het bestellen.
Dus, ik heb mijn mand laten staan waar hij stond.
Cousin_It
24-02-2022 om 21:20
[..]
Dat klinkt alsof je met beperkingen op gebied van geheugen en concentratie kampt en met taken bent belast die eigenlijk nog niet passend zijn? Weet natuurlijk niet of dit in jouw functie meer af te bakenen is maar misschien goed om nog eens naar de bedrijfsarts te gaan?
Cousin_It
24-02-2022 om 21:26
[..]
Dat klinkt alsof je met beperkingen op gebied van geheugen en concentratie kampt en met taken bent belast die eigenlijk nog niet passend zijn? Weet natuurlijk niet of dit in jouw functie meer af te bakenen is maar misschien goed om nog eens naar de bedrijfsarts te gaan?
Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 20:51:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Tuurlijk moet je bepaalde dingen gewoon "weten". Zie het als een brandweerman: als die pas op het moment dat ergens brand uitbreekt, begint de protocollen te lezen, is het huis uitgebrand tegen de tijd dat hij daarmee klaar is.
Maar wat is het probleem met die protocollen in elk geval een keer voor jezelf doornemen en daardoor een basiskennis neer te leggen? Heb je er geen tijd voor, geen zin in, gaat het je pet te boven, of wat?
Gevoel voor tact is ver te zoeken bij jou , hè? Kan je je voorstellen dat er ziektebeelden waarbij cognitieve beperkingen optreden?
rooiekater
24-02-2022 om 21:45
Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 20:51:
[..]
Omdat ik ze nu door elkaar haal. In de basis weet ik een hoop maar niet alle details. En die gaan ze nu van mij vragen.
Vraag mij alles over covid protocollen e ik kan het je vertellen. De rest ben ik nu verder aan het leren.
rooiekater
24-02-2022 om 21:49
Cousin_It schreef op 24-02-2022 om 21:20:
[..]
Ik heb diagnose depressie en ze zijn mij op autisme en meer dingen aan het testen..
Ik werk samen met een collega en die weet wel alles en ik doe mijn best om ook alles te leren.
Dolfje
24-02-2022 om 21:54
Dat ik net met de kaasschaaf een stuk van mijn knokkel afschaaf. Straf voor het late - night snacken denk ik...
Pejeka1
24-02-2022 om 22:00
Cousin_It schreef op 24-02-2022 om 21:26:
[..]
[..]
Gevoel voor tact is ver te zoeken bij jou , hè? Kan je je voorstellen dat er ziektebeelden waarbij cognitieve beperkingen optreden?
Dat snap ik, maar reëel gezien is dat niet het probleem van de werkgever, die gewoon medewerkers nodig heeft die redelijkerwijze inzetbaar zijn. Een bedrijf of organisatie waar je werkt, is geen sociale werkplaats. We kunnen allemaal heel erg hameren op de rechten die we denken te hebben als werknemer, en die zijn er ook, maar het is wel van twee kanten, want we zijn het allemaal wel heel erg gewoon gaan vinden dat de werkgever maar zich altijd moet plooien naar jouw persoonlijke misère, maar denk je ook wel eens na over welke problemen dat voor de werkgever op de werkvloer oplevert?
Cousin_It
24-02-2022 om 22:07
Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 22:00:
[..]
Dat snap ik, maar reëel gezien is dat niet het probleem van de werkgever, die gewoon medewerkers nodig heeft die redelijkerwijze inzetbaar zijn. Een bedrijf of organisatie waar je werkt, is geen sociale werkplaats. We kunnen allemaal heel erg hameren op de rechten die we denken te hebben als werknemer, en die zijn er ook, maar het is wel van twee kanten, want we zijn het allemaal wel heel erg gewoon gaan vinden dat de werkgever maar zich altijd moet plooien naar jouw persoonlijke misère, maar denk je ook wel eens na over welke problemen dat voor de werkgever op de werkvloer oplevert?
Elke dag
SophisticatedCaribou75
24-02-2022 om 22:22
Is de aanwinst op dit draadje, die eerder al een topic opende ter meerdere eer en glorie van zichzelf, misschien hierheen verhuisd na een perma op viva? Ik hoop maar dat je de negeerfunctie gevonden hebt, rooiekater.
Treurniet
24-02-2022 om 22:36
Netherfield schreef op 24-02-2022 om 18:29:
Ik heb me vandaag geërgerd aan kinderen in het zwembad. Soms lijkt het wel of alleen de mijne zich gedragen. Voordringen bij de glijbaan, bijna bovenop je springen als je aan het zwemmen bent. Grrrr
Ik erger me best vaak aan kinderen.Maar heb makkelijk praten, want zonder kids.
Rennen in de winkel , super of de bieb, inderdaad bijna bovenop je springen in het zwembad, als volwassenen aan het praten zijn erdoorheen jengelen. Dat zijn dingen die ik vroegah echt niet hoefde te proberen bij mijn moeder
Ik erger me aan dat ik te vaak iets eruit flap wat helemaal niet handig is.😫
Tuinfluiter
24-02-2022 om 23:17
Ik wilde eigenlijk mijn eigen ergernis opschrijven maar ik ben hem even kwijt. Het verbaast mij dat je op het ergernis draadje je niet meer ongebreideld mag ergeren zonder kwetsend commentaar van andere te krijgen. Sterkte Rode Kater
Ik heb spontaan een nieuwe ergernis jeuk van belerende woorden.