Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
rionyriony
17-02-2022 om 11:23
WC-papier dat niet voldoende geperforeerd is. Is best een bron van ergernis. Dan moet je een schaar meenemen naar de wc.
Soms zit er zo'n rol tussen.
ProfitableMantis53
17-02-2022 om 12:05
niet_rechts schreef op 17-02-2022 om 10:36:
[..]
Klinkt bekend. Ik denk altijd dat er meer op mijn fiets past dan erop past.
Wat past dat past, toch?
Ik vind het altijd leuk als ik het voor elkaar krijg.
Netherfield
17-02-2022 om 12:15
Aan dat mijn dochter een positieve test heeft. Daar gaat mijn planning.
ToetieToover
17-02-2022 om 12:20
SuzyQFive schreef op 17-02-2022 om 10:02:
[..]
Heb je schade? Dan zou ik hem aansprakelijk stellen.
Ja de verzekeringen zijn al met elkaar bezig. Maar man man wat was ik boos want dat ding staat hier altijd in de weg. Ik had zin om die container bovenop zijn eigen auto te parkeren maar het is me gelukt om het netjes te bespreken en hij parkeert dat onding voortaan op de stoep, aan zijn eigen kant van de straat dus.
Treurniet
17-02-2022 om 12:44
wilde ik vanmorgen eindelijk kunstschaatsen kijken, ben ik potverrr in slaap gevallen. Nu maar proberen het vannacht op te nemen
BeneficialJay65
17-02-2022 om 12:51
Ik erger me aan mezelf dat ik geen vakantie voor de meivakantie boek, ten eerste omdat ik geen zin heb ter plaatse in corana zorgen/ gedoe met mondkapje etc en ten tweede omdat ik perse vanaf Groningen wil vliegen omdat ik Schiphol heel vervelend/ chaotisch vind.
Saga
17-02-2022 om 16:16
Reis ik 1x met de trein, stap ik net in. Blijkt dat er een bovenleiding stuk is waardoor de trein maar tot halverwege rijdt. Dat betekent voor mij dat ik dadelijk terug kan naar station van herkomst en vanuit daar via een omweg naar huis kan. Ben met de trein dadelijk in totaal 4 uur onderweg 
ScarceKudu74
17-02-2022 om 16:23
Saga schreef op 17-02-2022 om 16:16:
Reis ik 1x met de trein, stap ik net in. Blijkt dat er een bovenleiding stuk is waardoor de trein maar tot halverwege rijdt. Dat betekent voor mij dat ik dadelijk terug kan naar station van herkomst en vanuit daar via een omweg naar huis kan. Ben met de trein dadelijk in totaal 4 uur onderweg
Oh nee!! Dat is echt waardeloos
Saga
17-02-2022 om 16:35
Echt vrij vervelend. Schoonmoeder is ook nog jarig vandaag, dus het is allemaal maar klote
Pluma
17-02-2022 om 17:04
Ik heb deze werkweek serieus meer dan 3 uur voor het koffieapparaat/printer/bestelsysteem staan wachten. Elke keer komt er weer een "verbetering" maar ondertussen werkt alles maar de helft van de tijd en als het werkt dan duurt het f*cking lang tot "er verbinding is gemaakt". Waarom moet die rommel in hemelsnaam op wifi, echt niemand gaat een koffieautomaat of printer verplaatsen.
Ze hebben ook 10 miljoen uitgegeven aan 1 systeem waarin "alles kan" met als gevolg dat alles "net niet kan". Ik wil gewoon mijn werk doen en de bijzaken een beetje efficient indelen en dus niet naar 4 verschillende printers lopen voor ik er achter kom dat het aan het systeem ligt en ik dan 10 minuten in de wacht moet, om er vervolgens ook nog uitgegooid te worden, zodat ze een melding kunnen maken.
IK WIL GEWOON PRINTEN, KOFFIE EN EEN BESTELLING PLAATSEN!
_Anoniem_
17-02-2022 om 18:16
Pluma schreef op 17-02-2022 om 17:04:
Ik heb deze werkweek serieus meer dan 3 uur voor het koffieapparaat/printer/bestelsysteem staan wachten. Elke keer komt er weer een "verbetering" maar ondertussen werkt alles maar de helft van de tijd en als het werkt dan duurt het f*cking lang tot "er verbinding is gemaakt". Waarom moet die rommel in hemelsnaam op wifi, echt niemand gaat een koffieautomaat of printer verplaatsen.
Ze hebben ook 10 miljoen uitgegeven aan 1 systeem waarin "alles kan" met als gevolg dat alles "net niet kan". Ik wil gewoon mijn werk doen en de bijzaken een beetje efficient indelen en dus niet naar 4 verschillende printers lopen voor ik er achter kom dat het aan het systeem ligt en ik dan 10 minuten in de wacht moet, om er vervolgens ook nog uitgegooid te worden, zodat ze een melding kunnen maken.
IK WIL GEWOON PRINTEN, KOFFIE EN EEN BESTELLING PLAATSEN!
Zou je niet een budget printertje voor € 50,- kunnen kopen en deze in je kantoor zetten? Naast dat koffiezet apparaat dat je van huis meeneemt (als je eens rondvraagt heeft er vast wel iemand een reserve apparaat staan, of anders kringloopwinkel of een goedkope gloednieuwe) of waterkoker en oploskoffie. Heb je alleen nog last van het plaatsen van de bestellingen. (of denk ik nu te simpel?)
ToetieToover
17-02-2022 om 18:26
_Anoniem_ schreef op 17-02-2022 om 18:16:
[..]
Zou je niet een budget printertje voor € 50,- kunnen kopen en deze in je kantoor zetten? Naast dat koffiezet apparaat dat je van huis meeneemt (als je eens rondvraagt heeft er vast wel iemand een reserve apparaat staan, of anders kringloopwinkel of een goedkope gloednieuwe) of waterkoker en oploskoffie. Heb je alleen nog last van het plaatsen van de bestellingen. (of denk ik nu te simpel?)
Haha humor, zou bij ons niet lukken. Ten eerste: welk kantoor? Want kantoortuin met ‘clean desk policy’ en daarnaast is een eigen apparaat verboden. Geen printers, heaters, koffiezetapparaten enzovoorts. Eigen plantjes mag ook niet, die brengen ziektes over aan de kantoorplanten. Welke planten... oja, die paar modernistische sprietjes her en der.
Ergens in de krochten van ons kantoor staat illegaal een Nespresso machine waar ik koffie mag tappen zonder allergenen zolang ik hierover maar niets vertel aan Facilities.
We hebben zelfs niet geen magnetron! Ook niet in één van de 4(!!) bedrijfsrestaurants in het hoofdkantoor. Kan ik niet eens mijn maaltijd opwarmen. En het pand is net voor de Corona sluiting voor miljoenen opgeknapt. Ziet er gelikt uit maar zo onpraktisch, om te huilen gewoon.
Zo heb ik ook ff lekker geklaagd.
SuzyQFive
17-02-2022 om 19:18
Nera schreef op 17-02-2022 om 10:25:
[..]
Je moest eens weten wat ik allemaal op de fiets meesleep
2 tassen aan het stuur, 2 volle fietstassen, krat bier op de bagagedrager en het wc papier daar bovenop.
Maar meestal is het minder want wij zijn maar met zn tweeën en ik doe ook nog eens zelden boodschappen voor een hele week. Als je dat wel wil en je hebt een groot gezin, is het waarschijnlijk wat moeilijker.
Ik heb vijf kinderen en mijn vriend drie. Als we met ons allen zijn ga ik dat niet redden.
😅. Maar ik laat het bezorgen.
Regendrup.
17-02-2022 om 19:40
Deels aan mezelf. Omdat ik het werkuitje overschat had.
En ook omdat het me tegenviel.. zoveel prikkels en mensen weer om me heen: ik ben nog niet zo toe aan het drukke.
En vervolgens: thuiskomen na een tegenvallende middag en dan óók nog eens een zwaar chagrijnige man aantreffen die niet uitspreekt wat hem dwarszit. Echt, zoek het even uit ofzo.
Pluma
17-02-2022 om 19:48
_Anoniem_ schreef op 17-02-2022 om 18:16:
[..]
Ja dat kan allemaal vast, maar dan moet ik dat dus ook zelf onderhouden. Mijn ergernis zit het er in dat alles ooit prima werkte en de ellende met de dag erger wordt. Waar vroeger "Carla van ICT" gewoon wat kon regelen moet nu alles "via het systeem" met als gevolg dat we nog net zo veel mensen in dienst hebben maar in plaats van dat ze dingen voor je doen zit nu iedereen de hele dag "in het systeem"
En ik ben aardig rechtlijnig, als mijn baas wil dat ik allerlei ingewikkelde dingen doe en verantwoordelijkheden heb dan moet hij zorgen dat de basis op orde is. Dus nee, ik ga niet zelf een printer en een koffieapparaat neerzetten.