Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Treurniet schreef op 14-02-2022 om 20:50:

[..]

Oh jij ook al?Ik zit er ook niet op te wachten.

Komt zeker van Valentijnsdag.

Ah! Dat zal het zijn 🤣

Valdemar schreef op 15-02-2022 om 16:46:

Aan mijn huisarts die "vergeten" is wat ze vorige zomer over mijn dossier aan mijn partner vertelde.

daar zou ik ook niet blij van worden. Mijn huisarts weet nooit meer precies wat we online besproken hebben. Daar erger ik me ook een beetje aan.

Nera schreef op 15-02-2022 om 12:01:

[..]

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Moeten die mensen die willen losgaan volgens jou niet wachten tot volgende week?

Nu lopen veel mensen met een mondkap op 1,5 meter van elkaar, wordoen ze alles om elkaar te ontwijken, en worden boos op mensen die dat niet doen. Nu moeten niet-gevaccineerden volledig uit de samenleving worden geweerd, want o hell no, het grote gevaar. Volgende week is het carnaval en lopen diezelfde figuren (en voel je vooral niet zelf aangesproken, ik heb het over mensen op social media) tijdens carnaval met z'n allen de polonaise en beland de mondkap ritueel in een vreugdevuur. 

Ja ze moeten tot volgende week gedragen worden. Ik vind dit debiel en hypocriet gedrag. Toen we net weer aan de mondkap moesten in het najaar droeg vrijwel niemand hem de dag ervoor. Die zaterdag van invoering het merendeel wel. Dan ben je niet bang voor een virus, maar bang voor een boete. Nu het omgekeerde. Nu dragen veel mensen hem nog wel, volgende week niet meer. Ik vind dat debiel gedrag. En ik heb dus mensen die hem blijven dragen om dat ze dat nodig vinden (ter bescherming van zichzelf, de ander, ontlasten van de zorg) een heel stuk hoger zitten, dan zij die hem nu nog blijven dragen. Zij leven naar hun waarden.  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-02-2022 om 10:26

Ach, en anderen vinden het hypocriet dat sommigen zich helemaal niet aan de regels houden, dus wat wil je nou? 

Dolfje schreef op 15-02-2022 om 15:27:

Ik erger me aan de mensen die vandaag dus al geen mondkapjes dragen want dat hoeft niet meer. Hoezo niet? Waar staat dat?

En aan een familielid die niet gevaccineerd is maar wel zowat elke week meerdere keren uit eten gaat met een vervalsing van de vaccinaties in het hele boekje. Hoezo controleren die horecazaken daar niet op? Dus ik erger me ook aan die zaken die dat niet naleven.

Dat is nieuw voor je?

Ik ben pertinent tegenstander van de QR-code. Ik mag hem (nog) wel, maar wil hem niet. Tot voor kort kwam ik dus nergens. Inmiddels ga ik nog steeds niet naar theater en bioscoop, maar wel naar restaurants. Zonder QR. En je moest eens weten hoeveel er mogelijk is. Ook bij restaurants die jou wel controleren en waarvan je denkt dat er geen QR-lozen/niet-gevaccineerden komen.

Ok, er zijn natuurlijk restaurants waar je niet binnenkomt. Maar ook meer dan genoeg die pertinent niet controleren. En restaurants die wel controleren, maar waarbij je bij de deur niet geweigerd wordt als je aangeeft dat je geen code hebt. Voor de vorm mag je dan nog even je telefoon tegen het apparaat houden zodat het restaurant geen gezeik krijgt van andere gasten. 

Even voor de de duidelijkheid. Hier dus geen vervalsing qua vaccinaties. Maar een simpelweg: ik heb/wil geen QR code. Mag ik bij u naar binnen? Zo ja, dan is dat in dankbaarheid (en discretie). Zo nee, dan verlaat ik zonder problemen de zaak. 

Je kunt je ergeren aan dat soort zaken. Je kunt je ook die ergernis besparen, want het gebeurt vaker dan je denkt. 

Friezinnetje schreef op 16-02-2022 om 10:26:

Ach, en anderen vinden het hypocriet dat sommigen zich helemaal niet aan de regels houden, dus wat wil je nou?

Ik wil helemaal niks. Dit is een ergernis-draadje. Ik uit mijn ergernis. Of mag ik dat alleen doen als ik me erger aan door jou goedgekeurde ergernissen?

Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor (scheelt jou ook weer ergernis ) . Ik deel slechts wat ik lees op op social media.

Aan mijn man, die heeft een afspraak gemaakt om wat op te halen en we hebben op die tijd een gesprek 
Hij vind dat spul ophalen belangrijker dan het gesprek 
En dus dat dat boven de kinderen komt (gesprek gaat om/over de kinderen)

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-02-2022 om 10:49

Mama-Inge schreef op 16-02-2022 om 10:40:

Aan mijn man, die heeft een afspraak gemaakt om wat op te halen en we hebben op die tijd een gesprek
Hij vind dat spul ophalen belangrijker dan het gesprek
En dus dat dat boven de kinderen komt (gesprek gaat om/over de kinderen)

Niet leuk.

Aan m'n man die een positieve zelftest heeft. Kan hij niks aan doen maar ik wil geen corona krijgen/in quarantaine gaan. Ik zou eindelijk zaterdagavond weer ergens wat gaan drinken.. Niet enorm belangrijk maar wel zin in 

Hinoki schreef op 16-02-2022 om 10:22:

[..]

Nu dragen veel mensen hem nog wel, volgende week niet meer. Ik vind dat debiel gedrag. [...]

En op mijn beurt erger ik me nu dat ik weggezet word als iemand die debiel gedrag vertoont. We draaien allemaal rondjes in de vicieuze cirkel van corona-ergernis, ben het zat! 

In het kader van de spreuk "erger je niet, verwonder je slechts": ik zat gisteren wat video's te bekijken en daar zat een filmpje van een meisje bij dat (kennelijk) spontaan haar haar had ingespoten met blauwe verf en het er maar niet uit kon krijgen. Nu had ze wat gegoogeld en andere filmpjes bekeken hoe ze dat het beste kon verwijderen en ze kwam met de zoveelste kopie van een recept van allerlei spullen uit het keukenkastje.

Dus met kromme tenen zitten krijgen hoe ze het goedje over haar tamelijk donkere haar verdeelde en na een halfuur zag ik haar volkomen verpeste hoofd verschijnen: "oh my god, I can't believe this!". En niet van afschuw maar van verrukking hoe goed ze het resultaat vond.

Maar het haar was op de plekken waar ze het ingesmeerd had platgeblondeerd, bijna wit. Ze zag er niet uit. En dat zag ze dus zelf niet. Ze was blind voor het amateuristische resultaat. En dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat je eruit ziet als tante Alie uit de Wallen?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-02-2022 om 11:53

Ik erger me aan een vriendin en haar puber. Ter ere van een gelegenheid had ik het cadeautje voor puber gekocht en opgestuurd dat puber vroeg. Gisteren is het bezorgd, maar nog altijd geen reactie van (één van) beiden. En da's niet voor het eerst. Nu ik het zo schrijf, komt het best profiteerderig over en daar stoor ik me aan. Het vragen van iets lukt wel altijd prima, dus waarom even bedanken niet?

Eigenlijk erger ik me al dagen rot aan al die zelfingenomen politici die denken wel even door te dringen tot Poetin. Om er mee te kunnen dwepen een crisis afgewend te hebben. Die man is gevaarlijk slim, manipuleert ze waar ze bij zitten.

Hinoki schreef op 16-02-2022 om 10:31:

[..]

Dat is nieuw voor je?
Je kunt je ergeren aan dat soort zaken. Je kunt je ook die ergernis besparen, want het gebeurt vaker dan je denkt.

Nee het is niet helemaal nieuw natuurlijk maar ik blijf het belachelijk vinden dat er niet gewoon regels opgevolgd worden. In geval van mijn hypocriete familielid zeker, altijd anti-overheid maar wel heel zijn leven zijn hand opgehouden om geld te ontvangen en nu dus de regels breken omdat het kan. En dan geld betalen om iets te vervalsen wat je dus gewoon gratis kan krijgen. 

En ja ik erger me eraan omdat het nu eenmaal iets was wat ik gisteren hoorde. 

Cousin_It schreef op 16-02-2022 om 12:33:

Eigenlijk erger ik me al dagen rot aan al die zelfingenomen politici die denken wel even door te dringen tot Poetin. Om er mee te kunnen dwepen een crisis afgewend te hebben. Die man is gevaarlijk slim, manipuleert ze waar ze bij zitten.

Idd. Als Poetin (en de rest van de overheid daar natuurlijk) wil, drukt hij het gewoon door hoor. Het is gewoon een machtsspelletje, hij weet toch wel dat ze niet echt iets gaan doen. Rusland bezet/bezit nog steeds de Krim toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.