Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
PinkFlower
08-02-2022 om 11:12
SombraOnline schreef op 08-02-2022 om 10:40:
Ik erger me aan PostNL. Ik werk als postsorteerder, maar afgelopen zaterdag was ik vrij. Toen is er schijnbaar besloten dat we tijdens onze pauze niet meer naar de kantine mogen, maar op onze werkplek moeten blijven zitten. Er mag één iemand naar de kantine om voor iedereen koffie of thee te halen.
En waarom? Vanwege corona. Komen ze lekker op tijd mee.
Jaja corona ... Waarschijnlijk omdat je dan sneller geneigd bent door te werken tijdens de koffie. Sowieso niet te kletsen en sneller weer op je werkplek.
Heb zelf ook als postsorteerder en als postbezorger gewerkt. Vond het werk wel leuk maar de werkgever is waardeloos.
lientje69
08-02-2022 om 11:16
Soms weten mensen niet hoe ze moeten reageren lollypopje
En dan zeggen ze maar niks. Dat is idd niet leuk. Hopelijk doen ze er dan in elk geval wel wat mee.
Ik ben in elk geval trots opje, weet hoel astig het is om zoiets aan te geven.♥️
SombraOnline
08-02-2022 om 11:16
PinkFlower schreef op 08-02-2022 om 11:12:
[..]
Jaja corona ... Waarschijnlijk omdat je dan sneller geneigd bent door te werken tijdens de koffie. Sowieso niet te kletsen en sneller weer op je werkplek.
Heb zelf ook als postsorteerder en als postbezorger gewerkt. Vond het werk wel leuk maar de werkgever is waardeloos.
Precies dit, inderdaad. Heb hele leuke collega's, maar de leiding is echt waardeloos en de constante veranderingen die niemand wil, maar toch doorgedrukt worden.
lientje69
08-02-2022 om 11:19
Ik baal dat ik nog steeds lastheb van mijn Corona. Had gehoopt inmiddels klachtenvrij te zijn maar nee hoor. Snap het echt niet.
Twee vaccinaties. Geboosterd. Én de gewone griepprik gehad.
En toch zoveel klachten van de milde omnicron.
Man hier maar 2 vaccinaties én een ernstige longziekte. En die heeft geen klachten. Schiet mij maar lek 
Mama-Inge
08-02-2022 om 11:51
lientje69 schreef op 08-02-2022 om 10:16:
Mama Inge, nog gefeliciteerd met je zoon. Onze buren hebben in de lockdown een verzoek tot kaartjes op de burenapp geplaatst voor jarig kind, deze kreeg toen heel wat kaartjes en cadeautjes. Misschien een idee voor volgend jaar?
Harley:![]()
Wat rot zeg. Ik wet hoeveel steun je uit je chins haalt.
Leuk idee
We zien volgend jaar wel even hoe en wat.
Hij heeft in ieder geval toch nog een fijne dag gehad
De kinderen van onze vrienden mochten weer uit quarantaine, dus zijn ze nog langs geweest
Lollypopje
08-02-2022 om 11:56
lientje69 schreef op 08-02-2022 om 11:16:
Soms weten mensen niet hoe ze moeten reageren lollypopje
En dan zeggen ze maar niks. Dat is idd niet leuk. Hopelijk doen ze er dan in elk geval wel wat mee.
Ik ben in elk geval trots opje, weet hoel astig het is om zoiets aan te geven.♥️
Zo probeer ik het ook maar te zien.
En dankjewel, ben ook heel trots op mijzelf.
Jij beterschap. Wat ontzettend vervelend dat je er nog steeds zoveel last hebt. Hoop voor je dat het snel beter is.
rionyriony
08-02-2022 om 11:58
bol.com weet niet wat een schilderij is: https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=schilderij
Oh, en ook niet wat een wanddecoratie is: https://www.bol.com/be/nl/l/wanddecoratie/14128/ Apart.
SophisticatedCaribou75
08-02-2022 om 12:24
rionyriony schreef op 08-02-2022 om 11:58:
bol.com weet niet wat een schilderij is: https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=schilderij
Oh, en ook niet wat een wanddecoratie is: https://www.bol.com/be/nl/l/wanddecoratie/14128/ Apart.
Ik zie prima zoekresultaten
SophisticatedCaribou75
08-02-2022 om 12:27
Lollypopje schreef op 08-02-2022 om 10:36:
Dat ik gisteren naar aanleiding van al mijn emoties van het weekend een berichtje naar mijn fam had gestuurd om aan te geven wat voor manier van steun voor mij helpend is en of ze mij ook willen helpen om er niet te veel in te blijven hangen, maar geen reactie heb gehad.
Ik ga er vanuit dat ze het voor kennisgeving hebben aangenomen. Maar juist omdat ik aangeven wat ik nodig heb en wat voor mij wel en niet helpt zo moeilijk vind, was ik best trots op mijzelf en was een reactie wel fijn geweest.
Dat snap ik wel. En: goeie actie!
Tegelijkertijd is het ook goed om rekening te houden met de belastbaarheid van anderen. Jou steunen komt voor hen ook bovenop hun andere beslommeringen en ook voor hun kunnen die andere beslommeringen even wat veel zijn. En dan slipt er soms iets anders tussendoor.
Lollypopje
08-02-2022 om 12:39
niet_rechts schreef op 08-02-2022 om 12:27:
[..]
Dat snap ik wel. En: goeie actie!
Tegelijkertijd is het ook goed om rekening te houden met de belastbaarheid van anderen. Jou steunen komt voor hen ook bovenop hun andere beslommeringen en ook voor hun kunnen die andere beslommeringen even wat veel zijn. En dan slipt er soms iets anders tussendoor.
Klopt, al weet ik dat ze weinig beslommeringen hebben op dit moment. Wat voor hen uiteraard heel fijn is
en ik weet ook dat persoonlijke sores kan betekenen dat je er niet altijd voor iemand kunt zijn en daar zal ik ook nooit iemand op aankijken.
Ze konden tot nu toe ook echt voor mijn klaar staan, alleen liep ik vast dat de manier waarop niet werkt voor mij. Het gaat continu over mijn gezondheid. 4x in de week vragen hoe het gaat en of ik al beter slaap. En hoe slechter het gaat, hoe vaker ik de vraag krijg of het al beter gaat. Waardoor ik onbewust steeds bang was ze teleur te stellen met weer slecht nieuws. En als je dat dan brengt dan te horen krijgen dat ze zich wel zorgen maken. Opeens was dat de druppel en merkte ik hoe averechts deze manier van interesse tonen en steunen voor mij werkte. Daarbij zie ik ook mijn aandeel, want ik ging er ook in mee en deelde alles steeds weer. Ik heb dus aangegeven welke manier van steunen voor mij beter werkt en waarom en om mij ook te helpen in het veranderen van hoe ik er over communiceer, want ik hield het net zo goed in stand.
Dus ik begrijp ook dat ik van hen vraag om flink te schakelen. Al liet ik het dit weekend al wel wat vallen er over. Dus ja ik snap dat wat ik vraag van hen ook wat vraagt, maar toch vind ik het jammer. Gewoon horen dat ze het hebben gelezen was fijn geweest. Ik neem ze het niet kwalijk dat ze het niet doen, maar jammer vind ik het wel. Juist, omdat ik dus nooit zo duidelijk mijn behoeftes aan geef.
Netherfield
08-02-2022 om 13:18
Aan dat de kopers van mijn moeders huis een notaris in Verweggistan hebben uitgezocht. Kolere wat een end!
Chiquita
08-02-2022 om 13:22
Netherfield schreef op 08-02-2022 om 13:18:
Aan dat de kopers van mijn moeders huis een notaris in Verweggistan hebben uitgezocht. Kolere wat een end!
Kun je misschien iemand van dat notariskantoor machtigen om te tekenen voor verkoop?
kerst
08-02-2022 om 14:16
Aan dat nergens op internet ik wat kan zeggen. Overal leest mijn schoonzus mee, mens is compleet gestoord.
Regendrup.
08-02-2022 om 14:31
kerst schreef op 08-02-2022 om 14:16:
Aan dat nergens op internet ik wat kan zeggen. Overal leest mijn schoonzus mee, mens is compleet gestoord.
Huh hoe kan dat dan? Pas maar op dat ze dit dan niet ook leest
rionyriony
08-02-2022 om 15:20
niet_rechts schreef op 08-02-2022 om 12:24:
[..]
Ik zie prima zoekresultaten
Ja, nu zie ik ze weer.